Stara stanica na Paliću sada u novom, većem izdanju

Železnička stanica na Paliću, osim što će biti obnovljena u okviru rekonstrukcije pruge Subotica – Segedin, biće proširena i na drugu stranu pruge. Izgrađeno je prostrano stajalište za putnike koji će čekati voz za Suboticu. Dva perona povezana su podzemnim prolazom.

KOMENTARI

  1. Oki kaže:

    Lepo, konačno da se nešto napravi sa razmišljanjem o bezbednosti putnika.
    Samo da se i završni radovi odrade kvalitetno i Palić dobija prelepu savremenu žel. stanicu.
    Naravno, treba kvalitetan video nadzor i svakog vandala koji narušava izgled kazniti, i to kazniti za primer da nikom ne padne na pamet da bilo šta pokuša.
    Zaposliti o trošku MZ Palić, spremačicu i domara, zašto MZ.?
    Pa ista ta stanica predstavlja savremeni reprezenativni objekat, u jednom turističkom mestu.

  2. Laky kaže:

    Bravo za Orbana.Bez njega ništa.

  3. Odgovorni gradjanin kaže:

    Sad će razni stručnjaci početi sa pametovanjem

  4. Malo pametovanja! kaže:

    Poštovani čitaoci portala!Evo ja ću malo da „pametujem“. Neverovatno je da ljudi ne poštuju nasleđe koje im je neko ostavio a još je neverovatnije da ne postoji u Subotici niko ko sme da kaže neki objekti predstavljaju kulturno i građevinsko dobro koje ne sme da se dira.Biti maliciozan u odnosu na renoviranje i modernizaciju pruge je krajnje nekorektno i ne pošteno jer zaista je ovo projekat od velikog značaja za celu Srbiju (za razliku od Beograda na vodi) i pozdravljam ovakvu investiciju.Da bih pametovao o stanici na Paliću imao sam potrebu da gore napisanim delom teksta argumentujem da opravdanost ovog posla postoji do mometa koji je tema teksta.
    Kao što znaju svi Subotičani koji ma je stalo do našeg grada, stanica na Paliću je jedna od naj starijih i naj lepših u ovom delu Evrope.Dokaz ove tvrdnje leži u činjenici da sijaset kultnih filmova je snimljen upravo na istoj…
    Mnogi bi rekli da je ona ostala netaknuta ali to nije istina, razumem da je trend izgradnje i dogradnje novih objekata ali nevidim potrebu da je to moralo i u ovom slučaju i to mislim upravo na pasarelu u sklopu stanice.Verujem da su mogli da paze na okruženje i da nadstrešnice iznad pasarela budu u stilu stanice a predimenzionisana metalna konstrukcija koja dominira u odnosu na ostatak stanice…Svakako šteta!Subotičani i Palićani čisto da znate , zaboravite na snimanja filmova na stanici na Paliću upravo iz ovih razloga a verujem da će i ostale institucije iz domena očuvanja ovog dobra doneti sud jednog dana…

  5. Arhitekta kaže:

    Sada će tzv „Migranti“ lepo da se nasele u podzemi prolaz. Dalje se zviždi …

  6. zig zigi kaže:

    Da, te smrdljive migrante treba drzati sto dalje od stanice. Unistice stanicu za cas

  7. putnik kaže:

    Mene brine još jedna stvar, a to je održavanje. Ono što održava JKP Čistoća, to ima šanse da bude pristojno. Ono što održava železnica, to je jako zapušteno. Nekada su imali svoje čistačice ali sada im to radi neka agencija. Odite na stanicu u gradu. Preliva se đubre iz kanti, sve musavo i isšvrljano, kad pregori sijalica treba godine da prođu da neko zameni…
    Bojim se da će tako biti i sa novim vozovima.

  8. Peđa kaže:

    Ja ne mogu da verujem šta čitam. Eto sad više neće moći da se snimaju filmovi na stanici, jer se neko drznuo da nastrešnica bude metalna i savremenog dizajna. Pa ni pragovi nisu više drveni a i šljunak nema patinu. Ludaci postavili metalne stubove kontakt mreže a toga nije bilo pre sto godina. To će da se vidi kad se bude snimao film. Počupati to odma, ne uklapa se sa parnjačom kad uđe u kadar. Minirari betonski peron pa staviti kaldrmu a na nju ukopati drvene stubove za nadstrešnicu. Pokriti je naravno trskom ili slamom, da ljudi ne kisnu. A da, podzemni prolaz obavezno zatrpati, jer on tu nikada nije ni bio. Ne daj bože da postave led rasvetu, kamere i ekran za obaveštenja o dolasku vozova. Jeli dosta ili da još nabrajam?

  9. ................................................. kaže:

    Bravo za nešto novo i lepo..

  10. Aleks kaže:

    Nasem narodu niko nije ugodio.
    Radujem se svemu sto se radi i sto se gradi,najlakse je sedeti skrstenih ruku i pametovati.

  11. croat kaže:

    Bio sam da pogledam i ne dopada mi se kako je uradjeno. Makar su tu metalnu konstrukciju trebali ofarbati u istu modrozelenu kao drveni stubovi od stanicne nadsresice . Ovako nista nisacim, kao da je pala sa marsa.

  12. rax kaže:

    o, boze. kao da nam samo migranti prave smece. pa cela srbija je puna smeca bila i prije 2015. od kada za sebe znam bilo je prljavo. secam se, a bilo je davno, kada se putovalo na more, ti toaleti po tim mestima, gde se pravila pauza. vozovi, stanice, javni wc-i, ulice, autobusi, sve izvori bolesti. stanica nije losa, sada kada vidim tu nastresicu, ona stvarno ne izgleda dobro. sve ostalo je prilagodjeno ovom nacinu zelj. saobracaja. bojim se da ce u tom podvoznjaku vrsiti nuzda, jedino ako ne naprave tamo jedan besplatan wc.

  13. croat kaže:

    Pedji predlazem da sledeci put kad ide u Segedin da proseta do zeljeznicke stanice i vidi kako se predivno moze rekonstruisati stara stanica da odgovara modernim vremenima, nekad se treba i osvrnuti oko sebe a ne samo trcati u soping molove. Mozda je to i prokletstvo jer vidis da sa samo malo truda neke stvari mogu biti puno puno bolje . Palic je turisticka destinacija i valjda je ta jedna stanica zasluzila malo maste i truda. Niko nije rekao da na Hajdukovu ili Horgosu treba graditi novo cudo sveta.
    I jos jedna primedba, ceo taj podvoznjak je masivan u odnosu na staru stanicu koja sad izgleda kao neka mala supa za alat. Sve u svemu arhitekta nema sa cime da se podici i ja na njegovom mestu se bas ne bi previse hvalio sa projektom.

  14. Berbatov kaže:

    @croat

    Menjaj nick u “primedba”

  15. croat kaže:

    Barbetov, imas pravo postao sam ko stari ker pun buva, sve mi smeta. Al stvarno mrzim fuseraj, juce tamo prolazim i zaista mi lose izgleda, prosto nije u duhu Palica. Izadjes iz stanice onda onaj dzumbus od radnji sa leve strane, kao neka mala bliskoistocna pijaca. Nemamo mi puno sta i to bi trebali da cuvamo ko kap rose na dlanu. Ja sam na svojoj vise od 100 godina staroj kuci dogradjivao prepravljao al sam uvek gledao da to bude u istom stilu kao sto je kuca i nikada me to nije ekstremno vise kostalo nego da sam kupio nesto gotovo. Nisam ja ni protiv moderne gradnje al majku mu treba malo izaci iz kutije. Evo jedan primer https://static2.touristtube.com/media/thingstodo/The-Crane-Zuraw_1475859167.jpg?d=599×280 ono u sredini sto je kao tvrdjava je stara dizalica a desno na slici je novi muzej. Novo a potpuno se uklapa obrisima i gabaritima. Pa jel toliko tesko tako nesto ispostovat? Subtica ima oko 90 posto bezvrednih gradjevina u arhitektonskom stilu, rusi gradi novo ali tu urbanisti treba vise da odigraju ulogu. Napravi da to bude prijatno za zivot a ne geto. Beda je valjda ubila ljude i i nisu zainteresovani ni za sta, samo daj neki dinar da kapne a ostalo nek bude kako mu bog da il kako kleptomani hoce

  16. Peđa kaže:

    Po čemu je stanica na Paliću arhitektonski vredna? Obična seoska stanica, kakvih ima na desetine u Srbiji. Ama baš po ničemu ne otskače. Sem ako ne po tome što je do skora tamo bila tezga za prodaju šverc robe. Onda su i benzinsku pumpu u centru trebali dizajnirati u palićkom stilu a nekadašnju robnu kuću srušiti, jer i ona odudara. Vodotoranj na vikend naselju takođe. NATO je onomad, srećom srušio antenski stub iza Prezidenta. Nadam se da će barem oni javni toaleti što se grade, biti u palićkom stilu, kad već nisu 99,9% kuća na Paliću. A i nove rampe na pružnom prelazu bi obavezno trebale biti od kovanog gvožđa, a podzemni prolaz obložen sa Žolnai keramikom.

  17. Rade neimar kaže:

    Stanica na Palicu je arhitektonski vredna svojom arhitekturom. Takvih obicnih seoskih stanica nema svugde po Srbiji a pogotovu ne juzno od Save i Dunava. Ona nosi pecat jednog vremena i dokazuje ko smo i odakle smo, kao i gde smo stigli. To stizanje ne podrazumeva se samo u smislu zeljeznickog prevoza. Palicki stil ne postoji. Postoji samo jedno doba i njegova estetska orijentacija i njegovo poimanje gradjevinske esteike. Danas je jedno drugo doba koje su doneli jedni drugi ljudi i neka onda grade shodno svojem kulturnom nasledju koje su doneli sa sobom. Kada su zene u 19 veku nosile krinoline, bilo je to nesto vrlo otmeno i elegantno. Kada danas jedna zena obuce krinolinu, onda je to lakrdija ili karneval. Isto vazi i u Arhitekturi.

  18. Peđa kaže:

    Zgrada stanice je i posle renoviranja ostala ista. Ništa srušeno, ništa dozidano. Srušen je bunker , pun fekalija i smeća, da nas više ne seća na to ko i kada ga je gradio.

  19. Zeleznicar kaže:

    Molim vas kao putnika posmatraca,neko ko docekuje ili ispraca nekoga kao i onoga koji putuje da se pristojno ponasate oko stanice na samoj stanici u vozu,jer vase (ne)kulturno ponasanje (opusak cigarete,hrana pice,torba)sve sto koristite,upotrebljavate,utice na cistocu i bezbednost vaseg putovanja.
    Vasim primerom kulturnog ponasanja podstaknite i onog pored vas da sledi vas primer

  20. ACITOBUS kaže:

    E moj Peđa, ne znam na koga si mislio ali bunkere kraj pruge je izgradila stara jugoslovenska vojska. Pre 1941 godine severno od Subotice je izgrađen ceo sistem bunkera, čak povezan sa željezničkom prugom. Deo toga je uništila mađarska vojska a nekoliko je ostalo kraj pruge prema Segedinu i Baji.

OSTAVITE KOMENTAR