Obilaznica koja je izmestila tranzitni saobraćaj iz centra grada, donela je olakšanje svima, osim ratarima kojima je odsekla put od svojih njiva.
Izgradnja ipisilon kraka, obilaznice od 23 kilometra oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija sa auto-putem ka Beogradu, završena je krajem prošle godine nakon više od 20 godina gradnje. Tako je rešen problem izmeštanja teškog teretnog saobraćaja iz centra grada i nakon dve decenije napokon ubrzao saobraćaj sa koridora ka graničnom prelazu. Međutim, ono što je bilo olakšanje za putnike u tranzitu, kao i za većinu Subotičana, postalo je problem za nekoliko desetina poljoprivrednika koji na Kelebiji imaju njive oko ove obilaznice.
Umesto da do svojih oranica stižu putem od nekoliko stotina metara, sada traktorima i radnim mašinama moraju da prevaljuju i više od 20 kilometara da bi uzorali njive. „Naš put do njive presekao je ipsilon krak. Mi smo tražili da se o tome razgovara u mesnoj zajednici, nas 88 je potpisalo zahtev, ali pošto to nije uspelo, nas 19 se obratilo advokatu da nekako ostvarimo svoja prava”, objašnjava nam Danijel Cibolja Sabo, kome je „odsečeno” desetak hektara. Među onima koji su posegnuli za zakonskim paragrafima da bi stigli do svojih njiva su i Atila Hornjak, koji obrađuje oko 15 hektara, i Žolt Antal koji ima 25 hektara zemlje.
Oni objašnjavaju da je auto-put presekao stari atarski put poznat kao Miljkutski put kojim su poljoprivrednici išli do njiva. Kako bi stigli do oranica, oni sada moraju da izađu na ipsilon krak i idu do prvog kružnog toka kako bi se vratili na suprotnu stranu. To znači da svoje radne mašine voze više od 12 kilometara u jednom pravcu, i to na putu na kojem se odvija intenzivan međunarodni saobraćaj.
„Zakon predviđa da na svakih pet kilometara mora da postoji izlaz za lokalno stanovništvo i naš advokat se pozvao na taj član. Tako smo uspeli da ostvarimo da se na jednom mestu zatvori jarak pored puta i da se nama stvori mogućnost da presečemo obilaznicu. Mi traktorom poprečno prelazimo preko ipsilon kraka, ali to je za sada jedino rešenje. Uspeli smo i da ispred tog improvizovanog prelaza bude postavljen i saobraćajni znak ograničenja brzine, jer sve ovo je vrlo nebezbedno”, objašnjava Danijel Cibolja Sabo.
Žolt Antal dodaje da je sada još i dobro, suša je i kada izlaze na put sa radnim mašinama, ne ostavljaju trag. Ukoliko se situacija ne promeni, tokom jeseni traktorski točkovi razbacivaće blato po ipsilon kraku koji sada ima profil poluautoputa.
Projekat izgradnje ipsilon kraka predviđao je i izgradnju nadputnjaka kod Miljkutskog puta, ali on nije izgrađen. Rešenje za ovu situaciju sada je nadomak. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture ove sedmice raspisalo je javnu nabavku za izgradnju nadputnjaka kod Miljkutskog puta. Procenjena vrednost javne nabavke je preko 203 miliona dinara, a od trenutka uvođenja u posao izvođač ima 150 kalendarskih dana za završetak posla. To znači da bi poljoprivrednici do kraja godine, odnosno godinu dana nakon završetak ipsilon kraka, mogli da dobiju nadvožnjak koji bi im olakšao i skratio dolazak do njiva.
Trajaće to i malo duže, nema od tog ništa bar još godinu-dve, dana.
A gospodo poljoprivrednici, šta bi bilo da se ostali građani pobune zbog vašeg bahato rasipanje blata po putevima.
I to stoji u zakonu da ste dužni očistiti vozila i mašine pre stupanja na asfaltne puteve.
To vas baš i ne interesuje?
@ Oki
pa verovatno da firma brata Velikog Firera nije pokrala pare bili bi izgradjeni projektom predvidjeni izlazi i nadvoznjazi sve bi bilo u redu , i ne bi imao blata na putu, misli o tome…
@da li? istinom protiv laži
Pa evo primer tebi kao bivšem taksisti, kad si vozio za ljutovo, žednik, Bajmok, itd kao nikad ti blato od traktora nije smetalo na putu, a činjenica je, da velikog firera nije bilo na vlasti do pre 8 godina.
Kako bi se reklo, sedi, jedan, bez razmišljanja.
Moja primedba nikakve veze nema sa tim ko je na vlasti već o ponašanju “zemljoradnika”.
Pošto obilaznica ni je auto put nego polu autoput,tako ne treba graditi ni nadputnjak odnosno nadvožnjak iznad njega.
Takođe poljoprivrednici bi trebalo da stave prst na čelo i da se zapitaju šta bi korisnije moglo da se izgradi, npr urede atarski putevi, pristupnice da imaju gde da očiste blato itd.
Smatram da je ovo još jedna igra kako bi se tih 200 miliona utuklo na gluposti uz aminovanje vladajućih sns i svm koji mrače i oblače na svim nivoima i instruiraju dotične šta da rade.
Taj put je lep ravan ne ide kroz naseljena mesta , najbezbednije je da se naprave nadvoznajaci kako je na pocetku i bilo planirano. Koliko su potrosili sa kelebijske strane na zastave, sendvice i dnevnice za tapsace i svitu njegovog visocanstva mogao se i napraviti neki nadvoznjak. Al ajd to su radikaska posla , skupo napravis neko sr..e, puna ti usta kako radis, nadjes neprijatelja koji je za sve kriv…. Kriv Djilas, krivi gasterbajteri sad ce biti krivi zemljoradnici….
@Oki
Slucajno bas u cetvrtak sam bio u Vukovic kraju jer sam imao nekog posla tamo,pa sam isao preko Tavankuta i vracao se preko Bajmoka i mogu ti reci da su putevi bili cisti,bez obzira sto je bilo malo kise.Tako da sam obisao bas relaciju koju spominjes.
Ima ju para kp pleve a zale se na 20km benzina stoce potrositi
@Oki
Ti očigledno ne koristiš proizvode sa njiva koje obrađuju ovi marljivi ljudi. Ne koristiš i ishrani brašno, ulje… no jedeš govna.
Poljoprivrednici se bune, kako da se uključe u saobraćaj( pređu put) sa neobeleženim, neispravni, i ne registrovanim mašinama, prikolicama, itd.
I ovaj na slici, pogledajte mu tu cisternu. To je sramota, i onda se čudi kad mu dođe saobraćaja i napiše kaznu.
Svi bi uređenu državu, ali da ne mora ništa da se plati.
(ba) laban hahahahhahahah . Stvarno neverovatno, ljudi imaju realan problem koji dotice i nas a tu ih cerece kao da sami predstavnici OVK.
@oki
Predlažem ti:
Probaj priko Gornjeg, pa na Gailć-kraj, onda direkt na Madaraš (granični prelaz), pa na Bajmok.
Biće ti lakše.
Koliko je auto put Horgos-Beograd presekao njiva
@istinom protiv laži
Majstore,
Knjigu u šake i počni da nadoknađuješ ,,pozitivnu geografiju”
Lepo je OKI napisao. Šta se svi pravite grbavi? Seljaci su gladni svakog centimetra zemljišta. Dok je bio samo ” somborski put ” spojen sa ” starim beogradskim putem ” orali su bukvalno do ivice puta, kanala nije bilo, na putu su okretali. Sad recite da nije istina. Ima čak i pištaljka sa sličnim problemom gde seljaci ( namerno sam pisao seljaci, ne poljoprivrednici, jer nisu svi isti ) izvlače blato na put.
@balvane
Ako ti je to glavna hrana, onda me ni ne čudi šta pišeš to što pišeš. Ko o čemu baba o uštipcima, a balvan o svojoj hrani (govnima). Od svih tih govana si se baš napunio celuloze, oooo balvane!!!
Istinom protiv lazi@@@@kakote nije sramota lagati?
Hajduk
Ne seri.
Sojic
Presekaobi svakih 5 km postavljen nadvoznjak za prelaz preko auto puta, zar ne??? Ili ne vidis nadvoznjake kad si u autu?
Kada su Nemci pred kraj 19 veka prokopali Kilski kanal duzine 98 kilometara i koji spaja Istocno sa Severnim morem, preseceni su ne samo seoski i poljski putevi nego su odjednom i citava sela i gradovi razdeljeni na dva dela. Graditi za svako selo odgovarajuci most je bilo skupo i onda je carskom naredbom svako selo dobilo skelu (kompu) da je besplatno koristi za prebacivanje ljudi i vozila sa jedne obale na drugu. Te skele po selima postoje i dan danas, modernizovane su u skladu sa danasnjom tehnikom i jos uvek su za sve one koji zele sa jedne obale na dugu potpuno besplatne, bez obzira da li su u pitanju domaci ili putnici u prolazu. Finansiraju se iz prihoda koje ostvaruje kanal od taksi za plovidbu. Ovim hocu samo da kazem da negde postoje i takve vlasti koje se prema gradjanstvu ne odnose sa “bas me briga”
@metuzalem
Nisam baš siguran u kom kontekstu je vaše obraćanje meni