Ipsilon generacija sve dominantnija

U Omladinskom klubu „Skladište” u utorak je predavanje na temu „Generacija ipsilon–digitalna mladost” održala Adriana Stojanović, diplomirani filolog. Predavanje je deo projekta pristiglih na konkurs „Uskladišti svoje ideje” koji je Fondacija „Danilo Kiš” raspisala u septembru, sa ciljem da se omladina uključi u kreiranje mesečnih programa Fondacije.

Tema je deo istraživanja koje je Adriana obavila u okviru svog master rada. Prisutni su imali priliku da saznaju ko je ipsilon generacijom i kada je nastala.

 

—Prema stručnjacima postoje iks, ipsilon i zet generacije. Iks generacija obuhvata sve one rođene između 1960–1980 godine, ipsilon su oni od 1980 –1995. dok oni rođeni kasnije spadaju u još neistraženu zet generaciju. Ipsilon generaciji karakteriše pre svega to što ne mogu bez tehnologije, interneta, mobilnih telefona, fesjbuka i ostalih društvenih mreža, jutjuba…—kaže Andrijana.

Osobe koje pripadaju ispilon generaciji žele „odmah i sada” da budu zadovoljeni, imaju potrebu da znaju šta drugi misle o njihovom privatnom životu tako što neke od tih stvari objavljuju u statusima na fejsbuku i tviteru i redovno pregledaju ko je to lajkovao i komentarisao.

 

— Za „ipsilonaše” je karakteristično da imaju kratak raspon pažnje i da mogu da rade više stvari odjednom, ali dosta površno.

 

Istraživanja pokazuju da se ipsilon generacije teško osamostaljuju, takođe je karakterističan fenomen celebrity da danas svako veoma brzo i lako može postati poznat i može se čuti za njega, kao i fenomem višestruke ličnosti gde se na četu mnogi predstavljaju drugačije u odnosu na ono što jesu.

Što se tiče škola i obrazovanja karakterističan je jaz između nastavnika koji pripadaju iks generaciji i koji su ustvari digitalni imigranti i učenika koji spadaju u ipsilon generaciju tj oni su digitalni urođenici. Da bi se taj jaz prevazišao neka od rešenja su da nastavnici nauče da komuniciraju jezikom đaka, da primenjuju kreativni i brži način rada, da se promeni model obrazovanja, da se đacima omogući izbor, da se ostvari jedan vid komunikacije preko veb sajta, pokrene čet ili razmena imejla, što bi u budućnosti verovatno trebalo mnogo više da zaživi.

 

Za ovu temu se odlučila jer joj se učinila zanimljivom i zbog toga što je želela da poveže metodiku u nastavi i digitalnu tehnologiju.

 

— Mislim da u Srbiji škole dosta zaostaju i nisu u stanju da isprate potrebe i želje ipsilon generacije, pre svega zbog nedostatka interneta, tehnologije, projektora, komjutera po učionicama. Ponekad smo ograničeni na udžbenike jer nema opcije za nešto drugo. Treba da prihvatimo da je ipsilon generacija svakodnevica, da će njih sve više biti i da postaju sve dominantniji. Kažu da je treća najveća država na svetu fejsbuk. Mislim da „ipsilonaši” nisu opasni, ali da mogu da preuzmu neke poslove od iks generacije—kaže Adriana.

 

Ipsilon generacija pre svega prati savremene trendove, želi da se suština stvari iskaže u svega nekoliko reči, oni su svesni svojih vrednosti i poželjni su na tržištu rada, ali sa druge strane karakteriše ih pasivni aktivizam koji se ogleda u mnogo vremena provedenog na internetu bez želje da nešto konkretnije urade, potreba da budu poznati, pojava višestruke ličnosti, nedostatak pažnje i površnost u obavljanju više radnji.

 



KOMENTARI

  1. gašpar kaže:

    ovo predavanje, kao i sam projekt Uskladišti svoje ideje, su odlični… novi ljudi, novi fenomeni, osvežavajuće…

OSTAVITE KOMENTAR