Jedan drum u Bačkoj nije rekonstruisan od kad je napravljen

Put koji povezuje Bačku Topolu, Mali Iđoš i Srbobran rekorder je u Srbiji po izdržljivosti, a možda i šire, jer nije rekonstruisan od kada je napravljen, pre skoro 90 godina, a i danas je, s obzirom na starost, u solidnom stanju.

Kako piše “Blic”, vest da je na ovoj državnoj saobraćajnici drugog reda smanjena dozvoljena maksimalna brzina na 60 kilometara na čas nakon nedavnog nadzora nadležnih službi koje su utvrdile da put ne ispunjava bezbednosne uslove, razočarala je stanovnike Bačke. Ovo je alternativni put za one koji žele da zaobiđu autoput od Novog Sada do Subotice, ali je u takvom stanju da njime sada mora da se vozi dosta sporije.

No, kako kažu meštani Bačke Topole i Malog Iđoša, to nije samo obični truckavi put između dva naselja, već svojevrsni muzej na otvorenom. Betonske ploče koje su postavljene tridesetih godina, stoje na istom mestu. Na nekim od njih čak se i razaznaje pečat firme koja ih je izlivala između dva svetska rata.

“Probali su da rekonstruišu saobraćajnicu nekoliko puta, ali beton je bio toliko čvrst da ne mogu da ga ravnaju. Neverovatno je da je taj put isti od tridesetih godina prošlog veka. Negde su nešto malo krpili, ali stare ploče stoje i dalje. Smanjili su brzinu od Bačke Topole do Srbobrana na 60 kilometara na sat, a tim putem voze i kamioni”, rekao je za “Blic” Srđan Ivanović iz Bačke Topole, vlasnik portala Mojabačkatopola.rs.

Jedino česte radarske kontrole policije, kako dodaje, odaju utisak da je reč o 21. veku, a ne o putu izgrađenom u vreme Kraljevine Jugoslavije.

Kada su poslednji put obnavljali magistralni put od Subotice do Novog Sada, majstori su stigli taman do Bačke Topole i tu stali, tako da je ova deonica ostala netaknuta.

U “Putevima Srbije” kažu za “Blic” da se na 28 kilometara dugoj deonici državnog puta između Bačke Topole, Malog Iđoša i Srbobrana, u okviru redovnog održavanja shodno mogućnostima, obavljaju sanacije kolovoza i krpljenje udarnih rupa.

Najavljuju i da će 2020. godine biti dat predlog za kompletnu rehabilitaciju ove saobraćajnice, što znači da će Bačvani ovakvom saobraćajnicom voziti minimalno još godinu dana, a verovatno i duže.

 

Izvor: Blic



KOMENTARI

  1. petka kaže:

    Kada je gradjen taj put?

  2. Salamander kaže:

    Nekada su pravilili sve da traje, a danas naprave put čija eksploatacija može da traje do 5 godina, a obično je to oko 2 godine i onda samo krpe rupe. Da se razumemo prije 90 godina nisu ni znali da će teretni saobraćaj toliko da se razvije, a koliko je i tenkova prošlo ovuda…

  3. Bivši kaže:

    Put kralja Aleksandra. Bolji je od autoputa kada se uzmu sve okolnosti u obzir.

  4. punisher kaže:

    Jednostavno:onda se drugacije razmisljalo.
    sada gledaju sto krace da traje da bi mogli sto vise puta da uzimaju pare iz budzeta za popravku. to pokrece privredu i naravno korupciju. Bilo sta sada da izgrade ili urade nece trajati duze od pet godina.

  5. bac Vranje kaže:

    @ punisher
    ni toliko ako se uzme u obzir da se na auto-put daje garancija 2 godine,a to bi trebalo biti vrhunski odradjeno

  6. 13 kaže:

    Dobra priča, i detaljno objašnjeno nesposobnost današnjeg rukovodećeg kadra i nesposobne radne snage!!!! Znači pre oko 90 godina kad je radna tehnika bila nula mogli su postaviti te ploče, a sada u 21 vek kad je to unapređeno, kad druge drzave kopaju metro ispod grada, postavljaju sve i svasta, ovi naši jadnici se bore sa betonskim pločama . Tuga i jad!!!

  7. Oki kaže:

    Ma serete ko grlice, i na zapadu se redovno obnavljaju putevi ma kojeg reda bili i kroe se i tamo. A vi pametnjakovići niste nikad ni provozali tim putem i pametujete.
    Na tom putu kad si vozio sa 70-80 km/ h imao si utisak da si u bikovačkom šinobusu, rastrese i kamen u žuči i u bubregu.
    I što je najgore, od jedne lepe priče o nečemu što traje vi napravite političku kampanju. Sramite se više vašeg bolesnog politikanstva, preko društvenih mreža. Izađite na izbore i neserite više. Jer i posle ovih, kao i pre njih, ništa se promeniti neće.

  8. stormwatch kaže:

    @13

    ?????

    Da je radna tehnika pre 100-200-300 godina bila nula…onda se ne bi nikada napravile zgrade kao sto su evo tebi najblizhe – Gradska Kuca u Su ili Katedrala….pa onda desetine iljada Viktorinajskih velelpnih zgrada po UK, nemacki srednjevekovni gradovi tipa Heidelberg, Rothenburg Ob der Tauber, Dinkelsbuhl, Lübeck, Worms, Trier, Bamberg…..Francusko-Belgijski Art Nouveau kog imash tu na svakom koraku….

    Znaci tehnika je i u to vreme bila dorasla zadatku….jer da nije…ne bi London 1863 dobio prvu metro liniju na svetu……lepo si rekao da sve ostale zemlje u vashem okruzenju rade svakakve projekte koji su u Srbiji chudo nevidjeno….kada postavish na vlast likove koji se odjednom bave stvarima za koje su prvi put chuli u zhivotu, slazhem se….nema rezultata…eno na sta lici “rekunstrukcija” trga republike i skadarske u Bg….ono nije za ginisa nego za robiju.

  9. 13 kaže:

    stormwatch – Slazem se tvom odgovoru. Ja sam se pogresno izrazio tj. mislio sam na to da je tehnologoja u to vreme mnogo bila slabija i uspesno su resavali sve, a ovi sad serviraju kako bi radili taj put, ali neznaju kako.
    To su price za malu decu i penzionere. Da hoce taj bi put bio resen.

  10. stormwatch kaže:

    @13

    Svi veci gradovi u okruzenju (preko 1 Mil) davno imaju metro linije…i to sve funkcionishe extra na bilo kojem tipu tla i bilo kojoj konfiguraciji shina i tunela….samo je u bg metro chudo nevidjeno i gradi se pompezno 80 godina…od silne buke i neshvatljivog ponosa ispade da maltene bg vec ima metro…a nisu dve lopate peska za metro iskopali….ajd shvatam da je bilo koja vlast od 1990 rekla, evo ce uradimo 5 stanica u najstrozem centru za pocetak da pokazhemo da se mozhe i onda ce ta jedna linija da se non stop prosiruje…ma kakvi…oni vec stampaju metro karte….luzeri jedni nesposobno….te Alstom pravi…te Bombardier gradi te Siemens cut & coveruje….gluposti za decu…..u Solunu su barem bili toliko vredni Grci da originalno zamisljenu metro liniju ciji su dobar deo iskopali i stanice napravili nosnhalantno napune peskom jer su skontali da je posle 40+ godina od originalnog plana, grad razvijan na sasvim drugu stranu….evo oni uskoro dobijaju metro liniju jer je maltene sve spremno za pocetak rada….bg zamislja da ima metro i kako ce ta linija ici po poljanama jer mali tvrdi da se metro nikad ne gradi u gusto naseljenim delovima grada….obichne gluposti neukih nedoktora…

  11. Aneri kaže:

    Put danas ima rok trajanja kao i novi elektricni stednjak. Sto kazu-pa kupicete novi.

  12. Vlada kaže:

    U Americi prave betonske autoputeve, bar na Floridi. Ploce su mnogo vece tj duze i ima blagog truckanja na mestima gde se spajaju, ali nista strasno cak i pri brzini od ca 100km/h. Naprave i ne diraju, ulazu u prosirenja i izgradnju novih puteva, mostova, petlji… Asfalt je po gradu, ali na obilaznicama i petljama sve beton. Komentar na ove nase, sta reci… Srpski sor…

  13. stormwatch kaže:

    @Vlada

    Ne mozh ti pametnjakovicima objasniti zashto se to radi….a razlozi su mnogobrojni. U nemackoj svaki 3+3 profil autoputa MORA trecu traku za teski saobracaj da ima napravljenu upravo od betona…da li ce ta traka biti prekrivena slojem asfalta ili ne, to zavisi samo od Republike do Republike.

OSTAVITE KOMENTAR