JP Suboticagas utvrdilo da je „nevino“

Kao što su mnogi (oštećeni) građani i pretpostavljali, JP Suboticagas je nevino. To jest, nakon preispitivanja svih pristiglih reklamacija građana za decembarski račun potrošnje gasa i nakon provere brojila, ovo javno preduzeće je utvrdilo da su svi računi – koje je inače upravo ono ispisalo i otposlalo građanima – od prvog do poslednjeg u redu i da nije bilo nikakvih propusta u njihovom formiranju, a ni u postupku utvrđivanja potrošnje za pomenuti mesec.

 

 gas grejanjeUkupno je Suboticagasu bilo upućeno 110 žalbi građana koji tvrde su predmetni računi neuobičajeno visoki, ponegde premašujući čak i one iz sibirske zime 2011. kada je zabeleženo – 20 Celzijusa. Nezadovoljni potrošači navode da nije realna toliko velika potrošnja uz prosečne decembarske temperature, a jedan od najverovatnijih razloga takve „zbrke“ u računima je po njima loš kvalitet gasa.

 

Da bi se sa gasom lošeg kvaliteta dobila ista temperatura kao i sa standardnim kvalitetom, potrebno je utrošiti veće količine gasa, a veća utrošena količina gasa prouzrokuje veće račune – računica je sasvim jasna. Međutim, ta opcija na koju se pozivaju nezadovoljni građani gotovo je isključena pošto je, navode u Suboticagasu, laboratorija Srbijagasa već potvrdila da je gas „zadovoljavajućeg kvaliteta“.

 

Budući da je Suboticagas proverio brojila građana, a Srbijagas dao reč, pri čemu je navedeno da je i obračun sasvim zakonski urađen – u skladu sa „jedinstvenom metodologijom na nivou Srbije“ – zaključak može biti samo jedan, da su građani ipak utrošili više kubika nego što su pretpostavili. No, zašto su se baš u decembru 2013. godine, iako se gas u Subotici koristi već godinama u domaćinstvima, tako masovno rasipnički ponašali, nije poznato, ali je poznato da se mnogi od tih nezadovoljnika (pored navedenih 110 koji su se žalili JP, ima još znatno više neeksponiranih) pripremaju da na drugi način nađu svoju „malu pravdu“. A ako pravna država, kakva je Srbija, ipak stane u odbranu Srbijagasa i astronomskih računa, pominju se i Strazbur i drugi međunarodni arbitri. Utisak je da su zaista ljuti, iako je Suboticagas tako uverljivo skinuo ljagu sa sebe i – optužio upravo potrošače da su hteli grejanje „na mufte“.

 

 



KOMENTARI

  1. Neša kaže:

    S obzirom da država kroz svoje institucije, organe, preduzeća… uporno ponavlja svoj stav dozvoliću sebi da ponovim komentar postavljen na sličnu vest sa ovog portala:

    Ovo je država u kom vlada SISTEM izvrnutih vrednosti i negativne selekcije! Nekvalitetno je "kvalitetno", neispravno je "ispravno", nezakonito je "zakonito"… Sistem počiva na obmanama, lažima i krađi radi održavanja sistema u životu. I svi u tom lancu su povezani: i distributer gasa i isporučilac gasa i razne agencije i komisije za kontrolu (ne)kvaliteta gasa kao i sud koji na kraju u postupcima u kojim krše procesna i ljudska prava privrede i građana presuđuju u korist svih učesnika u lancu tj. SISTEMA! Rešenje? Obraćanje institucijama i organima VAN države ili SPREČAVANJE sistema da krade. Kako? Prelazak na drugu vrstu ogreva čiju cenu NE određuje sistem nego TRŽIŠTE!

  2. STeve kaže:

    Potpuno se slazem sa delom da je gas prilicno loseg kvaliteta sto naravno dovodi do mnogo vece potrosnje.

  3. treća-sreća kaže:

    Ovo je slučaj gde se štite državna i javna preduzeća. Najverovatnije će biti zaštićeni i od strane "nepristrasnog" pravosuđa.

    Malo ću da skrenem temu u drugom pravcu i da onima koji čitaju ove redove pokažem kako se ne štite samo pomenuta državna i javna preduzeća, nego i pojedini tajkuni, da bi pored onog što su već "pošteno" stekli mogli da steknu još više. Primer navodim iz razloga da čitaoci prosude koliko je naše pravosuđe stvarno "nepristrasno", a takođe i zato da bi se čulo za ovaj slučaj, jer "nepristrasni" mediji uglavnom smatraju da za ovako nešto ne treba da se zna u javnosti.

    Primer je sledeći: Jedna retko uspešna subotička firma, koja je "poštenom" privatizacijom zapala u ruke jednog srpskog tajkuna (mada se to zvanično ne saopštava, a njegovo ime svi znaju) sklopila je Kolektivni ugovor sa svojim radnicima u kome, između ostalog, stoji da zaposleni u istoj imaju pravo na učešće u dobiti preduzeća. Godišnji obračuni prikazuju (što se može videti i na sajtu APR-a) da je preduzeće poslovalo svake godine unazad sa zavidnom dobiti, ali zaposleni od toda nisu imali vajde. Nakon nekoliko godina su odlučili da tuže firmu i sad se taj slučaj nalazi pred sudom. Dileme nema, Kolektivni ugovor, koji je potpisao Direktor sa jedne i Predsednik sindikata sa druge strane, jasno govori da radnici imaju pravo na to i to… Pravda se trenutno traži pred sudom. Ali, 'oćeš vraga, oduvek su tajkuni i preduzeća u vlasništvu istih nalazili načina da se suprostave slovu Zakona i što je najveći problem u tome i uspevaju. Mada je običnom smrtniku sve jasno k'o dan, ipak se može desiti da se na svoje prinadležnosti tužioci načekaju godinama, a s obzirom da je ovo Srbija i decenijama, pa čak i da sve zastari, što je kod nas postalo pravilo. Kada je slučaj u poodmakloj fazi trebao polako da dobija epilog, promenjen je postupajući sudija, a novopostavljeni sa predmetom treba da se upoznaje bar 6-7 meseci. Pitanje je: Ko je onaj koji može da utiče na tok jednog slučaja na ovakav način? Odgovor može da bude samo DRŽAVA ili NADLEŽNO MINISTARSTVO. Da vlasniku, već pomenutom tajkunu, nije nešto ranije progledano kroz prste, mada je i sam priznao da je učestvovao u nekim mahinacijama čije se srazmere vrednuju  milionima €, prihvatio bih da me "osudite" kao teoretičara zavere. Ali, s obzirom da postoje činjenice, ovo je najverovatniji scenario da se tajkun izvuče od obaveza, a radnici koji su robovski zarađivali svoj deo kolača ne obeštete za ukupno tričavih oko 250.000€ (bez zatezne kamate za nekoliko godina kašnjenja).

    Namerno nisam hteo da spominjem ni naziv preduzeća, niti vlasnika-tajkuna, kako ne bi bilo problema sa objavljivanjem ovog komentara.

    E sad, da sve ovo povežemo sa temom ovog članka. Šta da mi, obični smrtnici, očekujemo od institucija ove države? Da li će država da zavuče ruku u svoj džep da bi građanima regularno obračunala troškove gasa, daljinskog grejanja, struje…? Najverovatnije NEĆE!!! A mi ćemo i dalje da verujemo da kod nas postoji pravna država, da neko radi na iskorenjivanju korupcije i da se zalaže za dobrobit srpskog građanina. Bili smo svedoci obmana i ranijih godina i decenija i, sudeći prema ovakvim i sličnim slučajevima, nama se ne piše dobro. Svaki političar i svaka vlast su se u proteklim decenijama bogatili, a narod je konstantno siromašio. Kad dođu novi, sve krene iz početka. Za sve što se poharalo i pokralo niko nikad nije odgovarao… Pojeo vuk magarca.

    Mi, građani, treba da povučemo daleko radikalnije poteze od čekanja da nam neki trenutno simpatični političar obezbedi bolji život u budućnosti. Dugog rešenja nema!

  4. Loš Đak kaže:

    Zanima me da li gospoda iz JP Suboticagas imaju bilo kakav ugovor sa dobavljačem, gde je precizirani kako vrsta i kvalitet robe (gasa) koji im isporučuje, tako i cena koju su dužni da plate. Suguran sam da tako nešto postoji, a siguran sam takođe da su precizizitrani i mehanizmi za kontrolu kvaliteta isporučene robe. Ukoliko JP Suboticagas primi robu koja je po kvalitetu ispod ugovorenog a plati je po ugovorenoj ceni, implicira da su i oni saučesnici u ovom lancu prevare. Ako ne kontrolišu isporučenu robu, opet su krivi za nesavesno poslovanje. Okreni – obrni, o nevinosti nema ni govora. Ili rade neprofesionalno, ili nas svesno potkradaju.

  5. Srki kaže:

    Hahaha, a sta je sa onim sabanima direktorima sto su dobili otkaze zbog navodnog propusta u citanju brojila? A JP "Suboticagas" nevino? 😀 Koji je ovo cirkus, ljudi moji… :))

  6. pera kojot kaže:

    mene samo interesuje kako su nama koje toplana greje centralnim grejanjem uspeli da utvrde potrosnju za prosli mesec?? Posto se nigde ona ne iskazuje na racunu!! Prema tome tu je vec sumlja u iskrenost komisije koja je utvrdjiva ovo,pogotovo sto se imena clanova iste kriju kao zmija noge ,upitajmo se zasto???

  7. laki kaže:

    @Loš Đak

    "Suboticagas" i ostale slične firme su samo izmišljene radi nekog nazovi posredovanja. To je jedna od mnogih klasičnih firmi za mužu građana. Mogu samo da zamišljam šta će da nam urade slični posrednici sa strujom u bliskoj budućnosti. Kakve li oni troškove imaju u transportu energenata do krajnjeg potrošača? Možda jedino troškove brojne nepotrebne "radne" snage?!

  8. Suboticanin kaže:

    Lazete, gas je nekvalitetan

  9. Siguran kaže:

    Jedino primer građanske solidarnosti koji nam ovih dana stiže iz susedne BiH, može potaći na rešenje problema. Ova saopštenja preko raznoraznih portala i računa ostaju do daljneg u ovoj formi, rekla kazala… u prevodu plaćaj! Ovom prilikom pozdrav hrabrom narodu BiH a posebno Tuzli! Živeli

  10. zorandjala kaže:

    zakon je dpbar samo se nepostuje drzava je dobra koliko smo mi dobri koji smo u njoj ,mi kukamo nista nevalja i tu smo upravu samo zaboravljamo da to sto nevalja smo mi. mi smo birali rukovodstvo ove zemlje mi sve postavljamo mi za sve snosimo i odgovornost.primer su vam komentari ako ja nesto napisem prvo se gleda sta sam po narodnosti paide ocenjivanje zatim stranacka pripadnost a tek na kraju dali sam u pravu ili ne.Cinjenica je da gas nije kvalitetan da meraci nisu dobri ,ali ako ja napisem da treba izglasati nepoverenje partiji koja postavlja one koji nerade dobro.odmah svi skacu na mene da nisam normalan i slazu se sa stanjem koje nevalja samo da bi bili protiv mog komentara .Krajnje je vreme da se misli glavom{SVOJOM} a ne partiskom.Bedni smo ti mi kad dozvolimo da nas vode gori od nas{MAGARAC TREBA DA JE PAMETNIJI OD OVCE} pa ko voli nek izvoli.

  11. marko kaže:

    Zato je Suboticagas u decembru mesecu sponzorisalo gde god je stiglo … pljuštali su milioni na nečije račune, a sada svi mi – ćuti i plati !!

  12. Usputachni kaže:

    Pali narode……PAALIIII! Drugog izlaza nema! Ili si ti STOKA narode?!

OSTAVITE KOMENTAR