Kako matematiku učiniti zanimljivijom učenicima?

Odgovor na ovo pitanje dali su sami učenici, i to iz Tehničke škole „Ivan Sarić“ iz Subotice, koji su matematičke formule stare vekovima pretočili u video-igricu prilagođenu novim generacijama.

Maturanti smera informacionih tehnologija udružili su snage kako bi spojivši istoriju, matematiku i informatiku kreirali video-igricu sa ciljem da matematiku učine interesantnijom svojim vršanjacima i mlađima od njih.

Izvor: RTV

„Igrica je bila interesantna nekim osnovcima, a i srednjoškolcima, koliko-toliko, i njima se dopalo“, kaže jedan od kreatora Stefan Jovčić.

Igrica u kojoj se rešavanjem matematičkih zadataka prikupljaju poeni za kupovinu formula potrebnih za naredni nivo grafički je smeštena u davna vremena, a izrađena je tako da se može igrati i protiv drugih matematičara. Zanimljivo je da su u kreiranju učenici delom koristili i veštačku inteligenciju.

„Koristio sam ideje za brejn-storming, kako da napravim sliku za glavni meni. Pomogle su mi reference iz Italije, iz nekih matematičkih radionica, koristio sam istorijske slike, čak i moderne slike Venecije, nekih starih građevina“, dodaje član tima Miloš Ristić.

Sa igricom su se predstavili na Projektnoj nedelji u organizaciji škole i nastupili na takmičenju „Fon Nojman“ u Senti, gde su osvojili i nagradu, tako da sada čekaju poziv za međunarodno takmičenje u Mađarskoj.

Izvor: RTV

„Održava se u martu i mi čekamo poziv. Čuli smo da su dobre nagrade, pa smo se zato i prijavili“, očekivanja su kreatora Luke Pavićevića.

Učeničko preduzetništvo ovog tipa u Tehničkoj školi „Ivan Sarić“ nije izuzetak, već pravilo za informatičare. U skladu s opredeljenjem da se teorija spoji s praksom.

„Negujemo to da učenici naše škole imaju neki projekat iza sebe, jer neki od njih će se možda odlučiti odmah da konkurišu, ili paralelno s daljim školovanjem, na tržište rada, s onda im ovako nešto mnogo znači za njihov portfolio, da tako kažem”, ističe profesor programiranja Nikola Krmpotić.

Iako su već pobedili na takmičenju u Senti, učenici kažu da ova verzija igrice nije finalna, već da postoji još prostora za njeno dalje unapređivanje. Paralelno s tim rade i na novim projektima.

 

RTV



KOMENTARI

OSTAVITE KOMENTAR