Prvobitno postavljeni rok bio je do 1.januara 2011. godine, pa 1.februara, pa 1.marta, nakon čega se produžio na 15.juli pa 20.juli, a ovih dana u priču je ušao i avgust koji takođe neće biti ispoštovan. Naravno, reč je o severnom kraku Koridora 10 koji ima više rokova nego kilometara na trasi.
.
Sam severni krak je daleko od završetka, a ako bude sreće tog 20. jula će se pustiti deo završene trase i time poboljšati veza Subotice sa Novim Sadom i Beogradom. Ono što je sigurno, most kog Vrbasa kao jedan deo puta, neće biti završen bar još nekoliko meseci.
Što se tiče Y kraka, rok za završetak je produžen do 10. oktobra 2011. godine, ali se ta deonica realno ne može završiti do 10. okotobra 2012. godine, jer se na trasi isprečilo sedam dalekovoda od kojih je jedan međunarodni koji je izmešten i šest domaćih, od kojih je samo za dva organizovan tender. Takođe, Glavni projekat ove trase još nije video svetlost dana pa se još uvek ne zna da li će se na raskrsnicama sa Žedničkim i Somborskim putem raditi petlja ili semafor. Ako se bude radila petlja, ne gine nam probijanje roka i 10.oktobar 2012. godine. Uz sve navedeno, treba dodati i trenutni intenzitet radova koji praktično ne postoji pa je tako poslednjih par meseci dobrog vremena propušteno.
.
22. 04. 2011. Na Y kraku radovi na nadvožnjacima
01. 06. 2011. Y krak – opet zastoj
.
Graditelje autoputa na severu zemlje u najvećoj meri je omela nesrećna privatizacija u okviru NIBENS grupe, i delimično pristajanje na veoma nepovoljan ugovor, koji je podrazumevao 9 meseci za izgradnju, a 30 meseci za plaćanje radova vrednih 10 milijardi dinara. Drugim rečima, domaće firme trebalo je da same nađu varijantu kako da finansiraju gradnju stotinjak kilometara autoputa, da bi im troškove država naknadno refundirala, što u vreme svetske ekonomske krize – malo kome može da pođe za rukom. Međutim, koliko je poznato, na tenderu su postojale i druge ponude pa je država morala da uzme u obzir trenutno stanje kapitala u kompanijama ali i njihovu mogućnost da na vreme izvrše radove dovoljno dobrog kvaliteta.
.
Ostaje da sačekamo da nam 20. jula konstatuju da se mnogo uradilo na izgradnji pomenutih trasa i da nam nađu „opravdane“ razloge kašnjenja ali i da nam odrede novi rok za završetak.
Zasto niko ne postavlja pitanje kvaliteta radova? Sta cemo sa korovom u pesku.
O kakvom kvalitetu radova mi da pričamo kada se ljudi u Beogradu bave radnim akcijama.
Koridor 10 gradiće i mladi akcijaši
djomla jednom sam procitao najpametniji balkanski post, misao ili kako vec da na zovem? „Balkanskim narodima pod hitno potrebna promena genetskog koda.“
Pametnom sve jasno!
Ova priča je podsećanje na neka lepa vremena kada su svi gradili fabrike, koje su kasnije rasprodate a ti isti koji su gradili postali tehnološki višak, ili modernije „žrtve tranzicije“. I sad hvataju ljude da dobrovoljno grade naplatnu rapmu na kojoj će svaki put plaćati putarinu… Što je još gore ovakve priče prolaze.
P.S. I od kada se to putevi u 21. veku grade lopatama i motikama?
Gde su im granice ovog poganstva? Pa kako ih vise sujeta ne pojede?Pocelo se po africi gradit brze pruge i auto putevi, a daleko najsposobnija drustva na zemlji necu ni spominjati! Dok se zbog kineza uvode nove jedinice SI sistema (Megametar=1000Km) srbija ce zaronit u minijaturizam sa svojim centimetrima falicnih, na zovi puteva!
Zar gradonačelnik nije obilazio te dalekovode? Bilo je reči da su izmešteni, kad ono malo sutra.
možda bi ipak naši: što gradski,što pokrajinski,a možda i republički oci trebali da pogledaju jednu etapu tur de Frans-a i da vide kako je vrlo funkcionalno da na takvim mestima budu kružni tokovi malo većih dimenzija nego ovi gradski.čak šta više dosta je da pogledaju obilaznicu oko Bjeljine koja takođe ima kružne tokove i vrlo je lako bez zastoja proći u željenom pravcu.UŠTEDA je velika nema semafora, nema gomilanja vozila i aero zagađenja,nema nadvožnjaka koje treba soliti zimi kao neslan,i verovatno ima još prednosti kojih se nisam setio.samo sumljam da postoji kod nas neko ko bi to i realizovao.