Muke Subotičana zbog pokvarenog vodomera

Poskupljenje vode u Subotici građani mesecima negativno komentarišu, a za račune za poslednja dva meseca i vrtoglavo povećanje duga za potrošnju tvrde da su posledica pogrešno očitanih vodomera, jer u suprotnom bi trebali da zalivaju 24 sata bašte čak i u višespatnicama.

Stanari su fotografisali vodomer 16. marta

Među nezadovoljnim potrošačima, kojima je JKP “Vodovod i kanalizacija” priznao žalbu za neosnovano zaduženje su stanari zgrade u Ulici braće Radića 140. Upravnica Jelena Mak kaže za “Blic” da ono što se njima desilo, a dešava se i drugim građanima, prevazilazi sve granice. Živi u toj zgradi i njen račun za vodu za četiri člana je bio do poskupljenja oko 1.800 do 2.200, a onda je povećan na 2.700, zatim na 3.700 dinara.

Zgrada u Ulici braće Radića 140 u Subotici

Sa druge adrese Subotičani poručuju da za domaćinstvo sa jednim članom račun za vodu je sa 700-800 dinara odskočio na 1.200, a poslednji je oko 1.070 dinara.

– Prvo su stigli uvećani računi za februar. Naveli su da smo potrošili ogromne količine vode, kao da imamo kita kojeg zalivano u holu zgrade. Stanari su mlađa generacija i do 16 sati smo na poslu, ne možemo ni da stignemo toliko vode da potrošimo. Preduzela sam prvo kao upravnica sve mere, prekontrolisali smo vodokotliće i drugo da bi bi otklonili sumnju na nas. Komšiju sam zamolila da fotografiše vodomer, i 16. marta smo imali potrošnju oko 6.940 kubnih metara, a oni su na račun stavili 28. februara 7.065 otprilike. Dakle, ni sredinom marta nismo stigli do cifre koju su naveli još u februaru – objašnjava Jelena Mak.

Reklamacije su prihvaćene, ali se greška ponovila

Mak je poslala reklamaciju i obratila se i lično JKP uz napomenu da zahteva hitno objašnjenje. Ubrzo joj stiže mejl da se reklamacija uvažava i da će prilikom sledećeg očitavanja za stanje uzeti potrošnju od dana kada je nastala fotografija vodomera, 16. marta.

Stanari su 31. marta ponovo fotografisali vodomer, ali u aprilu su dobili, kako kažu” još famoznije obračune”.

– Naveli su za početno stanje ono koje su već u februaru lažno dostavili i da smo potrošili više od 7.300 kubika vode. Kada sam to videla pitala sam se da li neko stvarno misli da smo građani trećeg reda. Dakle, imaju potpis načelnika službe koji stoji iza onoga što je nama rečeno i opet neko ne odradi posao kako bi trebalo. Ne želim da kontrolišem ono što plaćamo, niti da radim njihov posao i fotografišem šahte i vodomere – kaže Mak.

Kada se ponovo obratila preduzeću, rečeno joj je da je čovek koji je čitao vodomer, rekao da je to učinio 29. marta, dakle, opet pre nego što su stanari fotografisali vodomer a stanje po njegovom očitavanju prikazuje veću potrošnju od stvarne.

– U preduzeću su nas podržali i smatraju da je greška do čitača, u pitanju su Somborci, koje angažuju za taj posao. Rekli su nam da oni idu verovatno na prosek. Ne možemo plaćati prosek, platiću samo ono što sam potrošila. Čudno je da u tom proseku nikada nisu otišli 100 kubinih metara na dole, nego uvek na gore. Zamislite samo koliko je još domaćinstava u gradu kojima su podigli 36 odsto cenu vode, i još nam čitači ovo rade. “Vodovod” je uvažio reklamaciju i izvinuli su se, umanjiće nam račune, ali smatram da bi trebalo ovakve slučajeve prijaviti i uraditi dodatne unutrašnje kontrole – poručuje Mak.

Sankcije za čitače

U odgovoru medijima iz JKP kažu da je broj primedbi potrošača po statistici manji u odnosu na prethodni period. Na pitanje kako se rešavaju problemi sa očitavanjem vodomera navode da imaju naknadne kontrole za stanja koja odstupaju od 50 odsto u potrošnji u odnosu na prethodni mesec kako na više, tako i na manje i formirali su Komisiju za proveru očitanih stanja.

– Imamo zaposlenog u Službi za odnose sa potrošačima koji izlazi na teren i vrši proveru po reklamacijama. Uveli smo sankcije prema vršiocu usluge očitavanja za svaku opravdanu reklamaciju i svi uočeni nedostaci se prenose vršiocu te usluge svakog meseca – navode u JKP i dodaju da je u konkretnom slučaju, u Ulici braće Radića, traženo naknadno izjašnjavanje vrioca usluge očitavanja vodomera i da će ga medijima nakandno dostaviti.

Šahta

Paralelno sa netačnim računima za vodu stanari u Ulici braće Radića 140 dokazivali su i da šahta koja se nalazi na desetak metara od zgrade nije njihova, iako su im i nju “prišili uz trošak za odgušavanje”.

– Poslali smo reklamaciju na izvršenje odgušavanja šahte koja pripada Parku prozivka i zatražili da nam se vrati novac koji smo platili jer je zaposlena u JKP tvrdila da šahta pripada nama. Platili smo 39.175 dinara za odgušenje nečega što nije naše.


BLIC



KOMENTARI

  1. Gile kaže:

    Malo ljudi po firmama znaju sta im je posao, zato se i desavaju ovakve stvari… Napredno!

  2. zig zigi kaže:

    Vodovod placa firmu iz sombora za posao koji oni to ne urade, pa posle vodovod svoje troskove i troskove somborske firme hoce da naplati od gradjana. Ako to nije bezobrazluk onda ne znam sta je. Somborci sigurno nisu ni ocitali stanje vec samo su nesto napisali na papir, to im je trajao pola minuta a posle predali radni nalog ko da su radili ceo mesec.
    I molim vas nek mi neko objasni zasto somborci (ne)rade sve u nasem gradu, zasto te poslove ne rade suboticke firme? Sve sto rade je fuseraj a sigurno ih placamo vise milione iz gradskog budzeta. Zasto ne mogu te poslove dobiti suboticani? Ko je to tako odlucio? Ko je stavio svoj potpis? To saznajte dragi novinari, to ce biti prava senzacija. U gradskoj kuci se sklapaju mutni poslovi na racun gradjana, sve to treba da izadje na videlo i da se odgovorni nadju iza resetaka.

  3. pista kaže:

    Simptomaticno je da po glavi domacinstva Vodovod u Subotici ubira cca.1000 din. mesecno. Gledajuci muke gradjana u Brace Radic 140 i znajuci svoju potrosnju zakljucujem da se sve svodi na isto posto je nasa porodica troclana, zivimo u porodicnoj kuci, a racun sa sve cistocom i dimnicarom je preko 3.500 dinara. Plasim se da je ovo smisljeno i dobro proracunato. Vreme je da se zamislimo, mozda se organizuje neki vid gradjanskog protesta protiv monopolistickih komunalnih preduzeca. Nismo smeli ni poskupljenje dozvoliti.

  4. Mecca kaže:

    Siguran sam da je vlasnik somborske firme, koja očitava vodomere, visokopozicionirani član SNS kamarile. Ovo je još jedan način za isisavanje para.
    Ono što razlikuje SNS lopove od žutih lopova je da su SNS lopurde mnogo alavije i mnogo nestručnije.

  5. Jovan kaže:

    Sva Komunalna preduzeća u Srbiji su u službi SNS partije.Država čitaj SNS ima najveći prihod od tih preduzeća ,naravno ‘gulenjem’ naroda.

  6. Neko kaže:

    Odete u Vodovod i potpišete ugovor da ćete sami očitavatu stanje i prijavljivati i nema više problema sa stanjem… A stanje strujomera možete i bez potpisanog ugovora sami da prijavljujete… I nema više problema

  7. laki kaže:

    Sva javna preduzeća su puna neobrazovanih, nestručnih, ali zato bahatih i bezobraznih “kadrova”.

    Vodovod i Toplana su šampioni po neadekvatnim rukovodećim “stručnjacima” koji bi trebali da bar koliko-toliko poznaju materiju i poslove koji su im povereni na odgovornost. Svakodnevne brljotine završavaju i na sudovima, ali svi ti, po pravilu, izgubljeni sporovi se plaćaju iz sredstava koja su ukalkulisana u cenu usluge prilikom njenog formiranja. To je tako jer su i sami svesni svojeg neznanja.

    Odgovornosti pojedinaca nema, tako da bilo kako da se okrene troškovi aljkavosti i neznanja na kraju padaju zbirno na teret korisnika usluga. U najboljem slučaju dobijete ovakvo nesuvislo objašnjenje kao u ovom slučaju iz Vodovoda.

    Zar je neko stvarno pomislio da će ovi Somborci, koji su angažovani na popisivanju potrošnje da to rade redovito i stručno? To je samo jedno od mnogih GLUPIH modela ispumpavanja novca iz javnih preduzeća. Kažem GLUPIH, jer su ovi sektaški rukovodioci javnih preduzeća toliko GLUPI da ni najobičniju mutljavinu ne uspevaju da sakriju od očiju javnosti, nego im pobegne neoprezno poput puvanjka iz gaća.

    Međutim, ništa od svega ovoga nije za neko veliko čuđenje. Sve je to slika i prilika aktuelne vlasti, Vlade i Skupštine. Pogledajte kakve spodobe i nakaze imamo tamo kao tobože narodne predstavnike i svima će biti jasno – kakva glava, takav i rep.

  8. radnik kaže:

    Iz prve ruke mogu da napisem da je Vodovod u opstem rasulu, verovatno kao nikada do sada.Ocitavanje vodomera vrsi privatna firma koja nema resurse za pomenuti posao, te je verovatno samo upisivala stanja bez ocitavanja vodomera.Ovo sto se sada desilo je bilo neizbezno.Jos veca tuga je sto su oni placeni za taj nerad, dok sada radnici Vodovoda ocitavaju iste vodomere,Naravno da ugovor sa firmom koja ocitava vodomere nije raskinut jer trenuno rukovodstvo ne preza ni od cega dok god ima koristi.Radnici rade za minimalac jer je toliko *sigurnih glasaca* koji apsolutno nista ne rade zaposljeno da ne postoji prostora ni za korekciju plata.Nova fabrika vode Vodozahvat 2 krece sa radom, ali je neko zaboravio da i tamo treba radnika te ih nije obezbedio a posto su kancelarije pune i kvota ranika popunjena, sada sa Vodozahvata 1 povlace i ovako nedovoljne radnike i stvara se opsti haos.Ako se osvrnemo na trenutno rukovodstvo Vodovoda sve ovo i nije tako cudno jer firmu vode kojekakvi strucnjaci sa kojekakvim brzo stecenim diplomama koji trenutno ni za sta ne odgovaraju jer je citava drzava u rasulu a bitni su samo glasovi na izborima.Sramota da se jedna do sada ozbilja firma sada pojavljuje u novinama i televiziji ali je verovatno bas to potrebno da se nesto iz korena promeni a ovi balvani od direktora koji misle da su nedodirljivi konacno budu dodirnuti.

  9. Tuta kaže:

    Direktor vodovoda je clan SVM.Radnicima koji citaju vodomere se isplacuje 22din po ocitanom vodomeru, sta vam nije jasno

  10. laki kaže:

    @Tuta

    Jasno je da posao nije odrađen dobro, odnosno katastrofalno i na štetu građana, kojima rukovodstvo Vodovoda nije našlo za shodno ni da vrati novac, nego je izdalo neko šturo saopštenje koje ne liči čak ni na izvinjenje za aljkavost i protivzakonit rad. Pripadnost partiji je nebitna, nego je bitna stručnost, koje ovde očigledno nema ni u tragovima.

  11. pavles kaže:

    Od 2019. odlukom Vodovoda, vodomere očitavaju dve firme zajedno i to omladinska zadruga “Mladost Srbije” Sombor i DOO “VPV TIM” iz Bajmoka. Uvidom u podatke na sajtu APR-a vidi se da ove firme nemaju zaposlenih radnika, pa ne znam ko im izvršava očitavanje. Osim toga ova firma iz Bajmoka je osnovana mesec dana pre dobijanja ovog ugovora sa Vodovodom i vlasnik je B.P. navodno član SNS-a i predsednik mesne zajednice Bajmok. Vrednost ugovora je oko 12 miliona dinara za godinu dana (bez PDV-a), a od 2020.godine oko 15 miliona dinara. Proverom na APR-u vidi se da je u njihovim knjigama proknjižen samo deo ovih prihoda (oko 9 miliona za 2 godine) pa je ovo posao i za inspekcijske organe.

OSTAVITE KOMENTAR

9 + 1 =