Na nebezbednim pružnim prelazima rampe noću bez kontrole

Na subotičkim pružnim prelazima prema Somboru i Budimpešti rampe nisu automatizovane, pa ih od 22 časa do ranih jutarnjih časova niko ne kontroliše.

 

 U „Železnicama Srbije“ su nezvanično potvrdili da na nekoliko pružnih prelaza niko ne kontroliše saobraćaj prilikom prolaska vozova, ali ističu da na njima postoji saobraćajna signalizacija koja upozorava vozače automobila da se zaustave pre pruge.

 

Isto tako, tvrde u ovom preduzeću, i mašinovođe imaju obavezu da uspore ili čak zaustave kompoziciju pre prelaska preko nezaštićenih prelaza. Kažu da za sada nemaju dovoljno ljudstva niti novca kako bi se rešio ovaj problem.

 

– Vozači automobila moraju da znaju da nemaju pravo prvenstva prolaza preko bilo koje pruge, te da moraju da budu oprezni. Međutim, i mi sa naše strane činimo sve kako bi se izbegle nesreće – ističu u „Železnicama Srbije“.

 

Subotičanka Hajnalka Dioši nedavno je imala neprijatno iskustvo na pružnom prelazu u takozvanom Srpskom šoru, na pruzi Subotica – Sombor.

 

– Nisam znala da uveče niko ne reguliše prelazak preko ove pruge, pa nisam ni obraćala pažnju da li nailazi voz, jer je rampa bila dignuta. Međutim, kada sam već bila na pruzi, ugledala sam kompoziciju. Pretrnula sam od straha, ali sam uspela na vreme da reagujem i pređem na drugu stranu. Sutradan, kada sam došla sebi, pozvala sam železničku stanicu u Subotici i tamo mi je rečeno da u toku noći niko ne kontrološe rampu. Bila sam šokirana. Sigurna sam da to ogromna većina ljudi koji ovuda prolaze svakoga dana i ne znaju i pravo je čudo kako već nije došlo do tragedije – ogorčena je ova Subotičanka.

 

Mirko Perčić je bio svedok sličnog incidenta i na Peštanskoj pruzi.

 

– Automobil ispred mene je prešao i nije prošlo ni tri sekunde kada je naišao i voz. Sreća pa sam bio oprezan i sporo vozio. Neverovatno je da ovakve stvari pravdaju nedostatkom novca, a svi smo svedoci tekstova u medijima u kojima se pisalo o tome kako su „Železnice Srbije“ rasipale novac. Samo da ne bude kao nedavno na autoputu Beograd – Novi Sad, da se problem počne rešavati tek kada neko ozbiljno nastrada – naglašava Perčić.

 

Dragan Šolaja, Blic



KOMENTARI

  1. xTc kaže:

    Propadamo sigurno i veselo.

  2. Nataly kaže:

    Nije nam potreban vremeplov. Dovoljno je sesti u naše vozove, i isto je kao pre 30-tak godina… Možda to bude i turistička atrakcija za Evropu – voziti se starim vozovima… sporo… sa puno čekanja… neobezbeđeni prelazi pruge… samo još parne lokomotive da vrate… 

  3. MIX kaže:

    Nataly:

    Nije nam potreban vremeplov. Dovoljno je sesti u naše vozove, i isto je kao pre 30-tak godina… Možda to bude i turistička atrakcija za Evropu – voziti se starim vozovima… sporo… sa puno čekanja… neobezbeđeni prelazi pruge… samo još parne lokomotive da vrate… 

    ISPRAVKA – pre 30 godina elektricnom vozu je do Beograda trebalo 2 sata i 20 minuta. Isto toliko trebalo je i parnjaci pre Drugog svetskog rata. U zaostatku smo za svetom gotovo citav vek!

  4. budai mihalj kaže:

    iako rampa nije spušćena gospodo vozači ima ANDREJIN KRST i ako dobro znam ipak on nešto i znači za vas vozače koji samo projurite preko rampe i negledajući dali ide voz.Cenite saobraćajne znake jer taj famozni ANDREJIN krst ipak vas obavezuje nešto.inače nigde u svetu se nezaustavlja kompozicija teška i više od 1000 tona da bi se propustio gospodiv vozač koji eto nepoštuje saobraćajne  znake.Po struci sam mašinovođa i znam šta prićam.

     

  5. djomla kaže:

    Železnice Srbije su jedan veliki problem ovoga društva. Oni sami nisu svesni svrhe sopstvenog postojanja. Znaju oni da tu postoje neki vozovi, šine, pragovi itd.. ali nikako da dokuče čemu sve to ustvari služi.
     
    Nema boljeg primera od Subotice. Sve što je vezano za železnicu je u krajnje kiminalmom stanju. Glavni podvožnjak, i ona dva kod Pionira su njihova obaveza. Naravno, decenijama nisu u stanju sijalicu običnu da zamene.

    Podvožnjak kod Pionira u očajnom stanju

    Tobože rekonstrukcija glavnog podvožnjaka je krenula ove godine u martu i odma stala. Pronaći informacije o tome, je nemoguća misija. Jedino da se dokopam one pevačice iz Beograda, možda ona zna nešto. 

    Obnova podvožnjak

    Održavanje pružnih prelaza je takođe u njihovoj ingerenciji. A toliko su tromi i nesposobni da je Direkcija za izgradnju grada umesto njih to uradila prošle godine. Pogledajte samo prelaz kod Javnih skladišta. Ko ne zna za kratere, odvaliće točak.

    Znate kada će to železnice popraviti? Kada direktor iz Beograda odlomi točak, ali on ne mrda iz glavnog grada i kada mrdne to isključivo radi avionom.

    Ceo potez oko pruge je pod korovom. I to košenje je u njihovoj ingerenciji.

    Ništa, ali ništa nisu u stanju da održavaju, a prolaze koz sam grad.

  6. Nesvrstan kaže:

    Poštovani gospodine Budai, 

    uz dužno poštovanje prema Vašem zanimanju, u ovom slučaju i komentaru Vaše zanimanje možete okačiti mačku o rep!

    Možete da postavite kakav god znak želite ispred prelaza, ali ako tamo postoji rampa koja se svakog dana spušta kada naiđe voz i ako neko mesecima, godinama…prelazi prugu na tom mestu danju i bezbroj puta naiđe na spuštenu rampu, danju, pa onda jednom, slučajno, započne prelazak pruge na tom istom mestu , ali ovog puta noću, kada je rampa podignuta i bez ikakve druge razlike u odnosu na dnevne “aktivnosti”, pa ga UBIJE voz i neki Vaš kolega koji s punim pravom tu prolazi baš u to vreme, možda eventualno bez zvučnog signala i upozorenja da nailazi… E onda se , poštovani gospodine Budai, ovde radi o nemaru, o gluposti , o ubistvu iz nehata… okarakterišite to kako god želite, ali se radi o UBISTVU!

    Železnica je firma, kao i svako drugo pravno lice mora da ima mnogo odgvoornih osoba sve do poslednje ili prve – direktora.
    Voleo bih da neko pronađe i objavi papir/dokument, koji se zove “Odluka direktora” a da se odnosi na ovakvu proceduru.
    Da vidimo koji kreten je potpisao odluku kojom železnica daje sebi za pravo da preko dana spušta rampu, a tokom noći ne spušta. Ko je tu odluku doneo?

    Mogao bi direktor sad , umesto da podnese ostavku, lepo u noćnu smenu sledećih 10-ak godina, pa nek spušta tu rampu jer za vođenje firme očigledno nije!
     

  7. klj kaže:

    KAZU NEMAJU DOVOLJNO LJUDSTA A ONDA DA ZELEZNICE SRBIJE IMAJU NEKOLIKO HILJADA VISKA LJUDI I ZATO POSLUJU LOSE

  8. Perix kaže:

    Nesvrstan:

    Poštovani gospodine Budai, 

    uz dužno poštovanje prema Vašem zanimanju, u ovom slučaju i komentaru Vaše zanimanje možete okačiti mačku o rep!

    Možete da postavite kakav god znak želite ispred prelaza, ali ako tamo postoji rampa koja se svakog dana spušta kada naiđe voz i ako neko mesecima, godinama…prelazi prugu na tom mestu danju i bezbroj puta naiđe na spuštenu rampu, danju, pa onda jednom, slučajno, započne prelazak pruge na tom istom mestu , ali ovog puta noću, kada je rampa podignuta i bez ikakve druge razlike u odnosu na dnevne „aktivnosti“, pa ga UBIJE voz i neki Vaš kolega koji s punim pravom tu prolazi baš u to vreme, možda eventualno bez zvučnog signala i upozorenja da nailazi… E onda se , poštovani gospodine Budai, ovde radi o nemaru, o gluposti , o ubistvu iz nehata… okarakterišite to kako god želite, ali se radi o UBISTVU!

    Železnica je firma, kao i svako drugo pravno lice mora da ima mnogo odgvoornih osoba sve do poslednje ili prve – direktora.

    Voleo bih da neko pronađe i objavi papir/dokument, koji se zove „Odluka direktora“ a da se odnosi na ovakvu proceduru.

    Da vidimo koji kreten je potpisao odluku kojom železnica daje sebi za pravo da preko dana spušta rampu, a tokom noći ne spušta. Ko je tu odluku doneo?


    Mogao bi direktor sad , umesto da podnese ostavku, lepo u noćnu smenu sledećih 10-ak godina, pa nek spušta tu rampu jer za vođenje firme očigledno nije!

     

    Tačno! Železnica i odgovorna lica su dužna da obeleže rampu ako postoji, a nije u funkciji, pa makar to nilo samo noću, a na koji način to verujem da propisuju saobraćajna pravila…

  9. Anonimni kaže:

    Ajde sad gospodo svoje vozacke dozvole lepo pocepajte ili od onih kojima ste platili trazite da vam vrate pare, jer kad i ako  ste polagali vozacki ispit secata se da u zakonu pise i to ste morali znati : ” pri prelaske preko pruge i u slucaju kad je rampa podignuta DUZNI STE DA USPORITE I POGLEDATE LEVO I DESNI I UVERITE SE DA MOZETE BEZBEDNO PRECI PREKO PRUGE!!!” Prema tome to je dovoljan razlog da Zeljeznice Srbije ne snose obavezu da Vam pismeno dostavljaju da li rampa radi ili ne.

  10. Aleksa kaže:

    Po mom znanju, kraj svakog pružnog prelaza se nalazi kuća čuvara rampe, on je bio zadužen i danju i noću da obezbeđuje pružni prelaz. Ne znam ko sada stanuje i tim kućama i kakva su mu zaduženja. A veću glupost nisam čuo od toga da mašinovođa treba da zaustavi kompoziciju pred pružnim prelazom, pa toga nema ni u Tunguziji.

     

  11. amacak kaže:

    :

    Ajde sad gospodo svoje vozacke dozvole lepo pocepajte ili od onih kojima ste platili trazite da vam vrate pare, jer kad i ako  ste polagali vozacki ispit secata se da u zakonu pise i to ste morali znati : “ pri prelaske preko pruge i u slucaju kad je rampa podignuta DUZNI STE DA USPORITE I POGLEDATE LEVO I DESNI I UVERITE SE DA MOZETE BEZBEDNO PRECI PREKO PRUGE!!!“ Prema tome to je dovoljan razlog da Zeljeznice Srbije ne snose obavezu da Vam pismeno dostavljaju da li rampa radi ili ne.

    pa šta će nam onda rampe? lepo pred svakom prugom staneš i blejiš levo desno kao što si obavezan, rampa je tu samo višak. štetni višak, jer stvara kod nas neodgovornih koji ne stajemo pred obezbeđenim prelazom (jedno 99,99% vozača) lažni osećaj sigurnosti.

    koga briga što će ljudi da ginu (kao što redovno ginu na neobezbeđenim prelazima) kada željeznice srbije “nisu odgovorne” jer tamo stoji andrejin krst i jer se zakonodavac ogradio odrebom da treba “prilagoditi brzinu” i “paziti”.

OSTAVITE KOMENTAR