Novac za prugu Subotica-Segedin iz EU fondova

Predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor najavio je danas da postoji šansa da Srbija i Mađarska zajedničkim apliciranjem kod evropskih fondova obezbede potrebna sredstva za rekonstrukciju pruge Subotica-Segedin.

Ukoliko se ta šansa ostvari, po njegovim rečima, rekonstrukcija bi mogla početi 2016. godine, a tri godine kasnije i okončana.

pruga

On je na otvaranju izložbe u okviru projekta posvećenog rekonstrukciji ove pruge u Gradskom muzeju u Subotici rekao da je za rekonstrukciju deonice od Segedina do Subotice potrebno je oko 280 miliona evra.

Na pomenutoj izložbi fotografija prikazano je trenutno stanje pruge, koje je takvo da se dužina od 40 kilometara prelazi za dva sata, a da putnici, koji i presedaju na granici, nisu sigurni da li će najavljeni polasci biti i realizovani.

Ocenivši kako je trenutno stanje ove pruge neodrživo, Pastor je rekao da postoji jednoznačna namera da se trenutno stanje prevaziđe, odnosno mogućnost zajedničkog konkurisanja Srbije i Mađarske za potrebna sredstva, te da će više detalja biti poznato u narednim danima.

Ja sam optimista u odnosu na to da će se ovo moći realizovati i voleo bih da to krene što pre. Ako ova mogućnost o kojoj govorim postane stvarno realna, onda mislim da je moguće razmišljati čak i o tome da 2016. godine i započne revitalizacija koja bi se za otprilike tri godine mogla i okončati, rekao je Pastor.

Današnja izložba, osim fotografija, obuhvata i izložbu makete pruge, a realizovana je u okviru projekta koji ima za cilj izradu projektno-tehničke dokumentacije za prugu Segedin-Reske- Horgoš- Subotica i dokumentacije za dalje projektovanje pruge Subotica-Čikerija-Bačalmaš Baja.

Projekat sufinansira Evropska unija, preko IPA programa prekogranične saradnje Mađarska Srbija.

Nedostatak pruge koja poprečno preseca evroregiju Dunav-Kriš-Moriš-Tisa je značajan problem, dok na pojedinim deonicama železničke linije Segedin-Reske-Horgoš-Subotica-Čikerija-Bačalmaš-Baja nedostaje odgovarajuća infrastruktura, ili je u lošem stanju.

Izgradnja ove prekogranične železničke pruge će omogućiti pristupačnost u regionu. Rekonstrukcija nedostajuće sekcije na železničkoj deonici Segedin-Subotica-Baja oživeće istorijsku, regionalnu i međunarodnu vezu u regionu, ocenjeno je, između ostalog, u opisu projekta.

Pored toga, kako je navedeno, ova pruga može da omogući kopnenu vezu između dve najveće luke Jadranskog i Jonskog mora, kao deo glavnog pravca između Rijeke i Konstance.

Ukupna vrednost projekta je oko 1,65 miliona evra. Pokrajinski sekretarijat za privredu je vodeći partner na projektu, dok je prekogranični partner Neprofitno javno društvo DOO Evroregionalna razvojna agencija za razvoj DKMT Dunav-Kriš-Moriš-Tisa iz Mađarske.

 

Tanjug



KOMENTARI

  1. vokille kaže:

    Krajem 2016. a rekonstrukcija će trajati 3 godine. Toliko godina je trajala izgradnja pruge od Beograda do Niša, i to u pretposlednjoj deceniji 19. veka, kroz brda i kotline, sa time da je dužina te pruge oko 250 km. 

    A tu je i pitanje da li će biti nešto sa tim. Mađarska insistira da se elektrifikuje i dotera pruga od Subotice do Segedina, kako bi međunarodni vozovi išli preko njega (pošto je u pitanju jedini centar županije u Mađarskoj koji nema međunarodne linije). Međutim, problem je u tome što bi bilo tada bar dve promene smera, pošto je smer od Beograda do Subotice suprotan u odnosu na prugu ka Segedinu+Segedin je čeona stanica. Jedino rešenje ovog problema je da se napravi nova trasa pruge od Subotice do Hajdukova, sa radijusom krivine prilagođenim vozovima velike brzine, kao i nova stanica u Segednu, blizu aerodroma ( o čemu se tamo aktivno razmatra). EU insistira na pruzi od Subotice do Budimpešte, preko Kiškunhalaša, ali tamo je gustina naseljenosti stanovnika mala. Mada, i da se ovo krene planirati, sumnjam da bi se to dogodilo bar u narednih 15 godina, već pola veka ne mogu da izmeste pruge iz centra Niša i Kragujevca, kamoli trasiraju novih par km! 
    Što se tiče dobrih vesti za nas, Avala će se vratiti na trasu do Beča (samo što će ići preko Kiškunhalaša i Kiškoroša i dalje pored Kobanyo-kispest stanice i aerodroma), i vraća se dnevni voz Ivo Andrić do Keleti stanice. Pored toga, na leto će Ivo Andrić ići do Soluna i biće sezonski voz Metropol, od Budimpešte do Bara. 

  2. Aleksa kaže:

    @vokile

    Nije mi jasno zbog čega je problem promena smera, pa i u Beogradu svi vozovi menjaju smer. Nedavno je ovom trasom prolazio Puškin ekspres,promena smera nije problem. Problem je u tome što se predviđa da će radovi trajati tri godine,što je po pitanju rekonstrukcije postojeće, već trasirane pruge.podatak za Ginisovu knjigu rekorda. I još jedno, zaboravljamo da je pre 15 godina urađena rekonstrukcija deonice do Bačkih Vinograda.

     

  3. roki kaže:

    Ištvan Pastor, cuveni ekpert za sve i svasta a u stvari nista. Zali boze…

Ostavite komentar za Aleksa Otkaži komentar

2 + 3 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 6 + 10 ?
Please leave these two fields as-is: