Novosti iz Zmaj Jovine ulice

Loše navike vozača postaju sve izraženije. Trend u kojem se vozač ponaša kao da je jedini učesnik u saobraćaju polako postaje dominantan i u Subotici. Sam sebi dovoljan, prosečan subotički vozač nema dovoljno razvijenu svest o tome da njegovi postupci utiču i na druge učesnike u saobraćaju. Sitni prekršaji, samovolja i bahato ponašanje utiče na povećanje nivoa nervoze i smanjenje nivoa tolerancije u saobraćaju.

 

Najveći prestupnici su po pravilu osobe koje dobar deo radnog vremena provedu za volanom. Eventualna nervoza na poslu, manjak vremena i stres direktno utiču na pad koncentracije što se direktno preslikava i na njegovo ponašanje za volanom. Gužve, nedostatak parking mesta i biciklističkih staza, loši putevi i druga infrastruktura dodatno komplikuju stvari u špicu.

 

Da bi rešila jedan od milion problema u gradu i povećala protočnost ulice Jovana Jovanovića Zmaja, Direkcija za izgradnju grada je odlučila da primeni sistemsko rešenje koje u praksi daje najbolje rezultate. Postavljanjem stubića identičnih onim u "Borovo" ulici, ima se za cilj onemogućavanje parkiranja i zaustavljanja vozila na zelenom pojasu. To privremeno zaustavljanje vozila sužava kolovoz dovoljno da on ne bude prohodan u oba smera.

zmaj jovina 2

zmaj jovina 3



KOMENTARI

  1. Ivica kaže:

    Ne mogu da verujem!!! Ova vest me je oduševila kao da je ne znam šta veliko u pitanju.

    Nadam se da ima još ulica u planu.

  2. djomla kaže:

     

    Ivica:

     

    Nadam se da ima još ulica u planu.

     

    Ovakvo postavljanje stubića duž cele ulice neće se više raditi ove godine. Eventualno će se postaviti na pojedinim mestima jedan ili dva.

    Čelik, beton. Sve što je tvrđe od plastičnog branika jedina je mera koja pomaže u rešavanju pomenutog problema.

    Ostvaren je preduslov da se Zmaj Jovina dotera kao i Đure Đakovića ili pak da zaživi posađena živa ograda.

  3. Jasna kaže:

    Slažem se da je Subotica sve gora po pitanju ponašanja vozača, ali ne slažem se potpuno sa jednom Vašom tvrdnjom. Prosečan Subotički vozač nije slika ove tvrdnje: "Sam sebi dovoljan, prosečan subotički vozač nema dovoljno razvijenu svest o tome da njegovi postupci utiču i na druge učesnike u saobraćaju.", što ste posle i opovrgli tvrdnjom: "Najveći prestupnici su po pravilu osobe koje dobar deo radnog vremena provedu za volanom." To je najtačnije, u saobraćaju su svugde najgori "vozači belih kombija" i zatim ih slede takstiti, među kojima ima zaista i kulturnih, nisu svi loši, pogotovo kad voze klijente, zatim slede svi ostali kojima je zanimanje vezano za volan. Ovde bih još istakla, mada to nije izrazita tema ovog teksta, da su trenutno u saobraćaju najgori biciklisti koji se često ponašaju da zaista niko drugi ne postoji i kao da imaju svu zaštitinu opremu pa mogu bezglavo da jure i ne pokazuju smer kretanja. Smatram se kompetentnom za sve navedeno jer sam i biciklista i preosečan Subotički vozač od cca 30-ak km nedeljno za volanom.

  4. djomla kaže:

    Jasna, primera je milion…

     

    Vozač koji se parkira tako da ne može da se prođe trotoarom, ne obraća pažnju na pešaka kao učesnika u saobraćaja (Denis picerija, Rajfajzen banka…)

    Vozač koji ulazi u NIS-ovu pumpu kod Tehničke škole u suprotnom smeru ne obraća pažnju na druge vozače koji izlaze iz pumpe. Veoma čest prekršaj.

    Vozači koji se kod Elektrovojvodine zaustavljaju na autobuskom stajalištu, ne obraćaju pažnju na autobus koji često nema mesta da stane, zbog čega se zaustavlja na samom kolovozu i time blokiraju celu traku.

    Vozači koji u Štrosmajerovoj ulici (na raskrsnici sa Maksima Gorkog) koriste desnu traku za skretanje u levo, a takvih je mnogo ne obraćaju pažnju na one koji žele da idu desno i imaju uslovno zeleno. Često se desi da se vozači baš na to iznerviraju.

    Zaustavljanje kod pijace na Teslinom, ili u Jo Lajoša na Prozivci.

    Mnogo je takvih sitnih i krupnijih prekršaja koje čine mnogi, a koji utiču na druge. Kada se sve sabere, dobija se prosečan subotički vozač. 🙂

  5. Ivica kaže:

     

    djomla:

    Ostvaren je preduslov da se Zmaj Jovina dotera kao i Đure Đakovića ili pak da zaživi posađena živa ograda.

     

    To za zelenilo stoji, ali bih ja ovde zabranio bilo kakvu intervenciju dok bandere ne zamene kandelabrima, istim kao u Đure Đakovića, pa bih tek onda na red stavio zelenilo. No, to su samo želje, realnost je nešto drugo.

  6. Neša kaže:

    Ponašanje u saobraćaju je deo sistemskog problema društva – pogrešan vrednosni sistem u svemu pa i u saobraćaju. Poodavno imam čisto matematičku definiciju da je bahatost vozača srazmerna ceni vozila koju vozi. Što je vozilo skuplje i nabudženije, veći je kreten/sivonja za volanom.

  7. Aleksa kaže:

    Gospodine Djomla

    Ispred Elektrovojvodine nije stalište autobusa nego parking, stajalište autobusa je prekoputa SUP-a.

  8. djomla kaže:

     

    Aleksa:

     

    Gospodine Djomla

    Ispred Elektrovojvodine nije stalište autobusa nego parking, stajalište autobusa je prekoputa SUP-a.

     

    Da, moja greska… Zamenimo gorim slucajem – stajalistem kod Patrije. smiley

     

    Ivice, polaganje kablova i kandelabri kao u Strosmajerovoj pa da se pusta drvece da razviju krosnje. Ulica bi izgledala duplo bolje.

  9. Anonimni kaže:

    A zasto Grad  Subotica ovakve  stubove ne stave na pocetak Engelsove ulice? zasto tamo grad dozvoljava da se ulazi kolima! Jer ako znam ima tabla zabranjeno parkiranje i zaustavjanje  takodje pesacka zona! a automobila ima vise nego na buvljaku!

  10. balfasz kaže:

    kad su vec u Zmaj Jovinoj, mogli sa da udju malo u ulicicu kod crkve, koja vodi prema parkingu… Preko puta crkve, odmah do raskrsnice se redovno ljudi parkiraju tako da nema sanse pesak da prodje na TROTOARU… nego pesaci silaze na put da zaobidju parkirane automobile… samo 30 metara odatle je OGROMAN parking, ne razumem ljude zasto im je tesko prosetati tih 30 metara do crkve…

    Kad su vencanja o tome i da ne pricam, samo sto fijakere ne uteraju na ulaz u crkvu, preko dvorista, mada ko zna, mozda fijakere i nece, ali ce dzipovima uci pre ili kasnije….

  11. Tihomir kaže:

    A zasto grad Subotica ne stavi ovakve lepe stubove na pocetak Engelsove ulice, jer svaki put kad ides da se setas prvo pogledas koliko njih ulazi kolima u zabranjenu zonu! jer ako sam ja primetio Zabranjeno je parkiranje i zaustavjanje vozila! pogotovo to sto je pesacka zona! zasto gad Subotica dozvoljava takve stvari da se desava po gradu!

  12. .................... kaže:

    Mene najviše izluđuju oni vozači koji ne koriste migavac, ili ga ne uključe dok ne dođu do pola skretanja.

    Ja bih im oduzela vozačku!

  13. S2S kaže:

    Ovakvi stubovi su bez sumnje jedino rešenje za bahaćenje prilikom parkiranja. Džaba znakovi i kazne, imbecile jedino fizička prepreka može sprečiti. Isto bi dobro došlo i u Partizanskoj ulici, prekoputa "Bates"-a. Mogli bi se i neki pešački prelazi na ovaj način "ograditi". Konkretno, u ulici Đure Đakovića se većina prelaza ne vidi od parkiranih vozila pa bi se ograđivanjem po jednog parking mesta, koja(e) se nalaze uz pešački prelaz, donekle povećala vidljivost. Problem je što u rečniku konkvistadora iz "Parking"-a i nadležnih koji donose odluke ne postoji pojam smanjivanja broja parking mesta.

  14. Bole kaže:

    a zato su danas cak dva vozila stajala na sred puta u Zmaj Jovinoj jedan je preko puta crkve (dostava) a drugi kod pekare (da kupi kiflu) !!

OSTAVITE KOMENTAR

+ 45 = 47

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 7 + 12 ?
Please leave these two fields as-is: