Šef poslaničkog kluba manjina Balint Pastor odbacio je tvrdnje da železnice moraju da budu u vlasništvu države i kao primer naveo da je 1924. godine, od 1.700 kilometara pruge u Vojvodini, u vlasništvu države bilo svega 382 kilometra.
„Prva pruga u Srbiji povezivala je Suboticu i Sombor, izgrađena je 1896. godine, samo 29 godina posle početka železničkog saobraćaja u Engleskoj. Od 1.700 kilometara, 382 su bila vlasništvu države, a 1.247 kilometara u vlasništvu različitih akcionarskih društava“, naveo je Pastor.
On je dodao da je Vojvodina početkom 20. veka imala najgušću mrežu pruga u Evropi, tri puta gušću nego u Engleskoj, koja je, naglasio je, kolevka železnice.
„U Vojvodini su poslednji put obnovljene pruge za vreme Franje Josifa, a on je, da vas podsetim, umro 1916. godine“, poručio je Pastor ministru infrastrukture Milutinu Mrkonjiću, tokom skupštinske rasprave o predloženom zakonu o železnicama.
Pastor je naveo i da je od kraja 80-ih godina iz Vojvodine odneto 1.600 vagona, a da je danas prva pruga na relaciji Subotica – Sombor, demontirana.
Pastor je u skupštinskoj raspravi o tom zakonskom predlogu rekao da će ga Savez vojvođanskih Mađara podržati samo ukoliko budu usvojeni njihovi amandmani, a koji se odnose na to da deo železničke infrastrukture bude u svojini Vojvodine.
Čekam da žuta go..a ponovno reaguju: „SVM negira srpsku železnicu“, „Pastor Junior je fašista“….
pastor je u pravu da .znaci ko trazi svoje taj je fasist! a sta su srbi???8389
naravno da moraju da budu u vlasnistvu drzave!
gaby a sta je to vase a sta nase? Zar ne jedes ista g….a kao mi pa sad ces da nas prozivas? Sta smo da smo u svojoj smo zemlji a di je tvoja zemlja? Cuj a sta su Srbi!. Pa Srbi. Zbog takvih koji ne razmisljaju sta ce da kazu i kako ce da kazu se i raspadamo.
Rasprava ogorcenih ljudi, nigde ne vodi. Dok se vlasnistvo resi-nece biti zeljeznice. Svakako ce trebati enormna sredstva za obnovu pruge i cele infrastrukture, a jos ako ne bi bilo ni korupcije, zeleznica bi rasteretila puteve, a i u putnickom saobracaju bi bilo lepo, brzo, komotno putovati u svet. I bilo bi radnih mesta za mnogo ljudi – bez obzira na nacionalnu pripadnost.
Moj glas ide,…SVM-u!!! i tacka!
Pa kad imate i najvise koristi. A gde su tu i ostale manjine ukljucene? a ovamo kukate kao ste zapostavljeni!!!! Od koga kad cela subotica vuce za vojvodjanske madjare. Da se razumemo nemam ja nista protiv tih ljudi, ali banalije koje svm iznosi na skupstinskim raspravama su ravne lupetanju. Procitaj malo sve sto suboticki sajt pise pa ce ti biti jasno o cemu govorim. Redjaju glupost za glupostima. Cak toliko lupaju da mi je sad vec smesno. Vise nisam ni ljuta na njih toliko jer vidim da nisu bas citavi u glavu a takvima se ne da zameriti. Jednostavno bolesni ljudi a bolesti se ne smeje. JOS JEDNOM DA KAZEM NEMAM NISTA PROTIV MADJARA, CAK SU MI NEKI I JAKO DOBRI PRIJATELJI.
a ja cu protiv SVM!!!
Evo jos neki primer koliko svm zna istoriju grada koji tako brani,a gos.Pastor nek prelista malo istoriju zeleznice.Jesu englezi prvi sagradili prugu 1825 godine ali nije tacno da je prva pruga bila Subotica Sombor nego davne 1857 prva pruga u srbiji je bila unija Vrsac Temisvar.Drugo prva pruga subotice nije bila sagradjena 1896 kako kaze nego 1869 relacija Segedin Horgos Subotica Sombor.i izgradili su je carsko kraljevsko udruzenje Austro Ugarske i pojedini mali privrednici.Toliko o znanju svm.Jedino sto je pogodio da smo zaista bili najgusca mreza pruga u evropi.
Potpisujem
Ljudi ako ste prošli nekim pravim vozom relaciju od nekoliko stotina kilometara u nekoj drugoj državi u poslednje vreme onda ste mogli da osetite šta znači imati udobno, brzo i praktično sredstvo za prevoz. To je milina jedna.
Kad razmisliš ČIJA JE TA ŽELEZNICA onda moraš da uzmeš olovku pa da rasčlaniš sve elemente i da prvo odgovoriš ŠTA JE TO ŽELJKEZNICA?
– pruge
-zemlja ispod pruga
-instalacije koje prate prugu ( struja, signalizacija, mostovi i drugi objekti … )
– zgrade. stanice, hangari,
-vozovi
– radna snaga ( ne vlasništvo nad robljem nego pitanje organizacije, radnih odnosa, finansiranje … )
Onda napravimo paralelu: aerodromi, avioni, osoblje ..
Kad podvučem privremenu crtu onda pitam: da li se zagovara privatno vlasništvo nad šinama i stanicama, mostovima ili na voznim garniturama i preduzećem u kojem su zaposleni željezničari.
Ako se zagovara ideja da šine i zemlja ispod njih budu u privatnom vlasništvu onda da odmah razmotrimo ideju da i putevi postanu privatni. Ako privatizacija puteva postaje malo čudna onda je i privatizacija pruga malo složeniji posao.
Kao što avioni, automobili mogu da budu privatni mofgu i vozovi ali šta da radimo sa putevima, pa i rekama, a onda i sa prugama.
Sve mi se nešto čini da nije baš jednostavno pitanje. A to kad je bila prva pruga, koliko je bilo gusto, koliko osovinska nosivost , koliko je koštalo praviti prugu kroz bački pesak i banatsku ravnicu a koliko je koštalo kroz škotske planine, to je sada uzaludna dilema.
Samo vidim jednu stvar: šta god da smo imali u rukama nismo znali da sačuvamo, za razliku od pametnih naroda koji su umeli svoje vrednosti da glancaju i da ih dograđuju.
Pa sudeći po njegovim izjavama i jeste.
Subotica je imala prugu ne zahvaljujući Srbiji to nek svima bude jasno, već monarhiji AustroUgarske. Početak propadanja Subotice i kompletne regije, jeste činom ulaska u kraljevinu SHS iliti Srbiju, jer tada su kerovi razvukli sve što se moglo razvući. Lakom je bilo gazdovati nečim kad si to dobio na poklon od svetaskih sila kao ratni plen.
Vozom do Niša 1884. brže nego danas
IZVOR: TANJUG
Beograd — Železnice u Srbiji su u katastrofalnom stanju, složili su se poslanici vladajuće većine i opozicije.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=09&dd=07&nav_id=540442
Vozom do Niša 1884. brže nego danas
Beograd — Železnice u Srbiji su u katastrofalnom stanju, složili su se poslanici vladajuće većine i opozicije.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=09&dd=07&nav_id=540442
„U Vojvodini su poslednji put obnovljene pruge za vreme Franje Josifa, a on je, da vas podsetim, umro 1916. godine“
Ma kakvi, onda je Niš bio mnogo bliže, pa se zato čini da danas trošimo isto vreme. Osim toga i nekadašnji minuti su bili mnogo krupniji.