Peticija građana za produženje trase autobuske linije 16

Više od 40 stanovnika Željezničkog naselja potpisalo je peticiju za produženje trase autobuske linije broj 16 od okretišta u Kireškoj ulici do Majšanskog puta. Kako kažu, upravo ova linija saobraća do njima najvažnijih delova grada, a kako je većina stanovništva starija, teško im je da pešače do početne stanice, ili da presedaju.

Do Željezničkog naselja autobusom stiže se direktno linijom broj 3. Međutim, njom ne može da se stigne ni do bolnice, ni do drugih delova grada, već mora da se preseda kod Nove opštine ili kod Lifke. Linija koja bi meštane mnogo bolje povezala upravo je broj 16 ali je udaljena pola sata hoda po prometnom putu, jer do okretnice nema ni staze ni asfalta.

Zbog toga traže da se trasa autobusa pomeri za oko kilometar do kružnog toga 51. divizije i Majšanskog puta.

Meštani smatraju da preduzeće ne bi ništa izgubilo što bi produžilo trasu za svega jednu stanicu, dok bi oni dobili mnogo. Kako pričaju, mahom su svi stariji i najviše bi im značilo da imaju prevoz do bolnice.

Da presavije tabak i počne da prikljuplja peticiju za premeštanje stajališta linije 16 odlučila je Snežana Brčić, koja da bi stigla do posla i nazad mora da promeni čak četiri autobusa. Kako kaže, odaziv komšija je prevazišao sva njena očekivanja, zbog čega se nada da će nadležni imati razumevanja za njihov zahtev.

Peticija je prosleđena Mesnoj zajednici „Željezničko naselje“ gde je naišla na punu podršku i već je upućena u Gradsku upravu. Kako objašnjava zamenik predsednika Saveta, Petar Doroslovački, građani su pre više od 15 godina već prikupili peticiju sa istim zahtevom, za šta tadašnje rukovodstvo „Subotica-transa“ nije imalo sluha, a zahtev je kako ističe, sasvim opravdan.

Više od 250 domaćinstava iz okoline Majšanskog puta i Ulice 51. divizije gravitiralo bi ka novoj stanici. Kako su većina stariji koji više ne voze automobile ni bicikle, iz Mesne zajednice se nadaju da će nadležni ovaj put imati sluha za produžetak linije broj 16.

TV Subotica



KOMENTARI

  1. Urbi et orbi kaže:

    Jedan grad odnosno jedna urbana celina moze samo onda da egzistira ako se udruze svi faktori od kojih zavisi urbanizacija. Sinergija gradskog planiranja, komunalnih sluzbi, javnog saobracaja, trgovina, skolski sistem itd. je jedini nacin da se napravi jedno urbano naselje. Peticije sigurno nisu nacin i metode za urbanizaciju. Grad moze postati jedino onda grad ako ga iskljucivo kreiraju gradjani koji u njemu zive i prema svojim potrebama. Oni koji danas odredjuju sta je grad i kako treba da izgleda zivot u njemu, su uglavnom sisli sa Crnogorskih katuna i mogu objasnjavati Suboticanima kako se cuvaju ovce po planini, kako se teraju vukovi i medvedi od stada, ali zivot u gradu je za njih jedna velika nepoznanica i knjiga sa sedam pecata.

  2. Da se uradi kaže:

    Tu kod kruznog toka jedna stanica ieto reseno.i onda imaju 1ili16 bus da biraju

  3. Djordje kaže:

    Ovo je trebalo i mnogo prije uraditi. Inače je pokrivenost grada mala i ima dijelova grada gdje autobusi uopšte ne zalaze. Problem je dugogodišnji i ozbiljan jer nisu samo stariji ljudi u pitanju, autobuse bi koristili mnogo i mladi kao u svim većim gradovima, samo ne prolaze kroz njihov kraj.

  4. Nevaljali kaže:

    i mene interesuje ta knjiga sa sedam pecata

  5. Suzana kaže:

    Možda bi mogli i liniju 3 da produže, da ide do kraja ulice Frana Supila ( zadnja stanica na Bajskom putu pa dalje prema Malom Bajmoku ), kako bi oni koji rade u industrijskoj zoni lakše došli do posla da ne moraju da presedaju na liniju 6 negde u gradu.

  6. - - - kaže:

    @Urbi et orbi
    Sada bih zamolio samo da mi se objasni kakve veze imaju Crnogorci, vukovi, medvedi sa ovom vešću. Kada je svojevremeno ukidan tramvaj, pravljen plan autobuskih linija, kada je glavna autobuska stanica bila u ulici M. Gupca ili još gore ispred gradske kuće u gradskoj upravi nije bilo ni Crnogoraca ni krajišnika ni inih koji ti smetaju iz samo tebi znanih razloga pa ih verovatno zato spominješ u svom komentaru. Tadašnjim vlastodršcima su čeze i „bicigla“ bili glavno prevozno sredstvo. Od prašine i gliba nisu videli dalje od nosa. Vidim ima zahteva za produženje još nekih linija. Ja zato predlažem da se izvidi mogućnost da svaki sokak dobije svoju liniju. Svojevremeno je bila uvedena linija u M Radanovcu ali se brzo uočilo da zbog uskih ulica to predstavlja opasnost po bezbednost saobraćaja. Niko nije u vreme planiranja tog naselja razmišljao o tome da tuda jednog dana prođe javni prevoz. Planove tada nisu pravili ovi sa brda već upravo „građani“. U jednoj rečenici nemogućnost uvođenja javnog prevoza u mnogim delovima grada je posledica pogrešnog planiranja od pre 50-60 godina.

  7. Urbi et orbi kaže:

    @ – – –

    Kako bi bilo da se prvo potrudis da shvatis smisao teksta koji komentarises. Kakve veze imaju ljudi koji su pre pola i vise stoleca donosili odluke. Koje i kakvo je bilo ono vreme i koje vreme je danas i sada? Ljudi zive sada i ovde i zele da participiraju savremene zivotne uslove i standard zivota koje donosi 21 vek. Danas vladaju Suboticom ljudi koji su dosli, odnosno bukvalno pobegli, iz bede i siromastva, tipicni stanovnici iz pasivnih i zaostalih krajeva nekadasnje SFRJ. Sa takvim kadrovima i sa takvim mentalitetom i kulturom nema nikakvog progresa odnosno napretka. Ljudi koji i dan danas zive u plemenskim i rodovskim zajednicama i jos se okolo time ponose i hvalisu. Ljudi koji su pobegli od bede, zaostalosti i siromastva, ne mogu ni Subotici ni bilo kome da donesu nesto drugo osim ono sto su rodjenjem stekli a to su sirovost, zaostalost, plemensko – rodovski metalitet i isto takva opsta kultura. Cuvati tri ovce po kamenjaru nije dovoljna kvalifikacija da se bude na celu jednog Srednjeevropskog grada sa isto takvom Srednjevropskom vekovnom tradicijom u kome danas zivi nekih 100000 stanovnika i da se brine o njegovom razvoju i boljitku i napredku. Kako boljitku samog grada tako i svih ljudi koji u njemu zive.

  8. Hogar kaže:

    Interesantno kako ovi sa Železničkog naselja uvek zaborave liniju 8 koja im ide i kroz centar i do Bolnice. Dakle oni bi 3 linije gradskog (pošto ove dve postojeće nisu dovoljne) a ovima sa Teslinog naselja treba i ovu jednu maksimalno onemogućiti da koriste. To je tako kad gledaš samo svoje potrebe.

  9. Moje misljenje kaže:

    @ – – –
    Istina je da je I u davnoj proslosti bilo promasaja u potezima gradske uprave, ali to nije razlog da se Subotica „zakopa“, da stane i da ne krene putem koji resava te nekadasnje promasaje.
    Vreme nije stalo, ono tece dalje i drustveni zivot, ekonomija, razvitak ide u pravcu u kom ga celni ljudi usmere.
    Zadatak sadasnje gradske uprave i njenih organa je da vode grad u pravcu napretka.
    Ne moze uvek biti izgovor „pa to je tako bilo i to se ne moze nikada vise ispraviti“. Jer, to nije u potpunosti tacno. Samo sto za ispravljanje nekadasnjih propusta i napretka u svim sferama privrede, urbanizma, saobracaja … je potreban ozbiljan, sistematski, dugorocan plan i rad, jasan cilj, dobro osmisljen, nevezan za mandat jedne politicke garniture, a cega sada uopste nema. Ono sto je neko zapoceo u svom mandatu, sledeceg na vlasti bi trebalo obavezati da taj projekat zavrsi.
    Nazalost, trenutno, sve vise i vise nas grad upada u „blato“ zbog losih poteza uprave, zbog velike nestrucnosti, nemarnosti u pravcu opsteg napretka i velike, beskrajne alavosti pojedinaca.
    U stvari, malo toga se uopste radi za opstu dobrobit građanstva.
    Ulazak u vlast je mogucnost za bogacenje pojedinaca, gde postoji gradska i ostale kase, gde oni u vlasti odlucuju gde ce i kako te nase pare iz kase potrositi.
    Sad da li pametno, ili, onako, hajde da trosimo da napunimo svoje dzepove, dzepove rođaka i kumova, a nesto malo cemo i napraviti da ipak opravdamo svoje postojanje.
    To je glavni problem kojeg je se tesko resiti, svaki bi da se domogne te vlasti, da dođe i on malo na red, da bi mogao vladati lokalnim tokovima novca.

  10. Monako kaže:

    Ne ide svaka 8 do bolnice, linija je grozna, na svakih sat vremena i to do 16h.Ima i 8a,ta linija ide do Lifke, ne možeš sa njihovom satnicom polaska-odlaska ništa uklopiti.

    • Hogar kaže:

      Išla je svojevremeno linija 8 ceo dan do Bolnice. Očigledno da nije bilo putnika kad je linija skraćena do Lifke.

  11. Silvana Plecas kaže:

    Mnogo puta sam pisala o starijim građanima Malog Bajmoka.Kako ti ljudi idu bolnicu,deca u med.školu?Nikako! DOKLE?Pitam po ko zna koji put.I ja cu organizovati proteste ,samo me gledajte.

    Baka(66.godina)

  12. Helga kaže:

    Produžiti liniju za jednu stanicu i povezati Makovu Sedmicu, Železničko naselje pa možda čak i Čordoški put – pre svega sa Gradskom Bolnicom, a potom i pijacom na Teslinom, marketima, tržnim centrom, i mnogima eliminisati presedanje, čekanje na „vezu“ pola sata, panoramsko putovanje do odredišta (za upućenije zamislite vozanje sa makove do 024 npr… napravi se krug oko odredista)
    Subotica Trans može da uveća svoj prihod prodajom karata i uveća broj korisnika gradskog prevoza minimalnim ulaganjem.
    Pravo je čudo da je potrebno pokretati peticiju (ne po prvi put) za nešto što je uprava gradskog prevoza sama trebala da uoči kao dodatni prihod iz minimalan trošak.
    Ne vidim kako produzenje linije onemogućava stanovnike Teslinog da je koriste?

  13. Anonimni kaže:

    Vratite se deset koraka unazad. Ko vodi Sutrans i ostala javna preduzeća? Nesposobni ali podobni. Važno je da se direktorska mesta podele kao partijski plen nakon izbora. Niko ne vodi računa o javnom interesu jer nisu zainteresovani nizašta osim za svoj džep i procenat za stranku koja im je besprizorno udelila poziciju pod određenim finansijskim uslovima. Kumašini i boratomi smeju vam se iza leđa. Rezultate vidimo, i sad se vi zamlaćujete pisanjem peticija. Možda vam pred izbore dodele neku privremenu liniju, tek da zamažu oči. I niko se ne pita zašto je to tako već godinama. Ne vredi da pišete, pazite šta zaokružujete sledeći put inače će sve ostati po starom.

  14. Helga kaže:

    Produžiti liniju za jednu stanicu i povezati Makovu Sedmicu, Železničko naselje pa možda čak i Čordoški put – pre svega sa Gradskom Bolnicom, a potom i pijacom, marketima, tržnim centrom, i mnogima eliminisati presedanje, čekanje na „vezu“ pola sata, panoramsko putovanje do odredišta.
    Subotica Trans može da uveća svoj prihod prodajom karata i uveća broj korisnika gradskog prevoza minimalnim ulaganjem.
    Pravo je čudo da je potrebno pokretati peticiju (ne po prvi put) za nešto što je uprava gradskog prevoza sama trebala da uoči kao dodatni prihod iz minimalan trošak.
    O benefitima za korisnike i potencijalne korisnike da i ne pricamo od kolikog bi ovo bilo znacaja
    Hogar dragi, kako produzetak linije sprecava mestane Teslinog da istu koriste?

  15. Gradjanin kaže:

    Čitajući komentare, zaključujem da su gradjani i iz drugih delova grada nezadovoljni. Ovo bi trebalo nadležni što pre razmotriti i uvesti linije u one krajeve koji se navode u komentarima, a nisu pokriveni gradskim saobraćajem. Ne možemo biti kao Novi sad ili Beograd, ali zašto ne kao Segedin.Većina gradjana nema svoj lični automobil, a nije više za bicikl. Ako nema za taxi onda jel treba da sedi kući.

  16. --- kaže:

    @Urbi et orbi
    Imaju veze tadašnjih vlastodršci jer nisu predvideli da će grad rasti i razvijati se. Pogledaj sve „normalne“ gradove. Planski su gradili i sada nemaju probleme sa javnim prevozom. Prošetaj samo do Beča , Pešte, Segedina. Još pre sto i kusur godina su građene široke ulice, bulevari, razmišljalo se o budućnosti. Kako sada u Subotici organizovati prevoz u ulicama jedva širokim dva-tri metra, u naseljima koja su nicala bez građevinskih dozvola, gde je svak gradio kako je i kad je hteo.
    A što se tiče čuvanja ovaca i ostaloga što si nalupetao time si pokazao šta je tvoj problem. Ja bih sada mogao da ti nabrojim na desetine naših naučnika, kulturnih radnika, književnika, slikara koji su u detinjstvu i mladosti potekli iz tih krajeva , a koji su ponos svih nas. Počnimo od Nikole Tesle, Andrića, Alekse Šantića, Jovana Dučića, Njegoša. Hoćeš li dalje ili da stanem. Mislim da ne bih imao dovoljno prostora da ih sve nabrojim.

    @Moje mišljene
    Vaš komentar poštujem, kao i stav koji ste izneli. Da li se baš u svemu slažem i nije bitno. Iznet je korektan komentar ničim opterećen, koji ne ponižava i ne vređa nikoga za razliku od Urbi et orbi.

  17. V kaže:

    A i sta ce tako veliki autobusi, zar ne postoje neki manji koji bi mogli da prodju tesnim sokacima i bili puniji putnicima? Koji sokaci bi onda trebalo da postanu jednosmerne ulice, ima ih i u Beču.

  18. Urbi et orbi kaže:

    @ – – –

    U Becu, Parizu, Pesti i Segedinu su imali viziju i gradili siroke bulevare jer su oni znali pre sto i kusur godina da ce negde u nekom Nemckom selu neki seoski kovac napraviti automobil i da ce jednog lepog dana motorna vozila trebati siroke bulevare i ulice. Istina izgleda sasvim drugacije. Prostranost i sirina ulica u tim i mnogim drugim gradovima su nastale sklopom istorijskih ili nekih drugih prilika. Veliki pozari, poplave i slicno. U Parizu ima Avenue des Champs Élysées recimo sirinu od 70 metara, Avenue Foch – citavih 120 metara sirine i da ne nabrajamo dalje. Ringstrasse u Becu, die Ringe u Kelnu i jos mnogobrojnim Evropskim gradovima nastaju tek nakon sto su stare gradske zidine i utvrdjenja izgubili svoj vojni znacaj i postali nepotrebni i time poruseni, onda se slobodni teren poceo koristiti za gradsko prosirenje, ali se ujedno vodilo racuna i o sirini ulica ne zbog auto saobracaja za koji jos niko nije ni cuo, nego zbog zbog gradjanskih pobuna i revolucija. Sto je jedna saobracajnica sira time je teze podici barikadu i ujedno lakse razviti eskadron konjice radi eliminacije eventualnih pobuna i barikada. Manje vise svi Evropski gradovi u svojim starim istorijskim jezgrima koja su nastajala unutar odbrambenih zidina su jos i dan danas puni iskljucivo uskih i krivudavih ulicica koje su manje – vise proglasene pesackim zonama jer je u njima svaki saobracaj ogromnom broju motornih vozilima postao apsolutno nemoguc. Tome treba dodati i one gradove koji su posle katastrofalnih pozara, polava ili zemljotresa izgradjeni ponovo i to iz temelja. Subotica nije u tom drustvu niti ima takav istorijski kontekst. Kada se u Subotici pocelo sa prosirivanjem i novogradnjom, Radijalac, Prozivka i ostalo, vodilo se racuna i o sirini ulica.
    Sto se tice svih tih literarnih i naucnih velicina koje si naveo da poticu iz tih krajeva, od njih nikada ne bi bilo nista da nisu otisli u one krajeve koji su uglavnom severno od Save i Dunava i u kojima su dosli u dodir i susreli se sa jednim visim i razvijenijim civilizacijskim i kulturnim dostignucem. Uostalom sto se jos Beca, Peste i Segedina tice, onji nsu 1918 dospeli pod vlast jedna zaostale primitivne sirove i siromasne drzavne vlasti i mogli su i dalje nastaviti sa razvojem i arhitekturom i svime ostalim primernom njihovoj kulturi i tradiciji. Subotica je dozivela jednu sasvim drugaciju sudbinu i zato je danas takva kakva jeste.

  19. Dipl.dr.mr. kaže:

    Mnogi delovi grada su uskraćeni javnog saobraćaja. Npr. južni obod Železničkog naselja je Kireška ulica. Koja je u najmanju ruku – katastrofa! Za ovu ulicu,ali i za mnoge druge krajeve grada, bilo bi rešenje da se uvedu mali okretni ekološki prihvatljivi mikro-autobusi, koji saobraćaju na svakih 20 minuta, i povezuju glavne autobuske linije (npr. baš jedna kružna koja opisuje krug od sadašnje krajnje stanice linije br. 16 u Novom kireškom naselju, kroz Kirešku, preko Majšanskog u centar, pa od Patrije preko Lidla desno u Novi Grad, i od Rotografike nazad do Teslinog naselja, u Mali Radanovac i ponovo do Novog Kireškog naselja). Ali, za to je potrebna i ingrastruktura, vozila, radnici, a pre svega dobro strateško planiranje za period od 30-tak godina… Sada se sve radi samo površinski, da se zamaskira, u dosegu do narednih izbora. I to je maksimum.

  20. KK kaže:

    Linija 6 saobraća isključivo Somborskim putem. A naselje veliko. Nema baš ni autobuskih stanica. Npr, kod Knez petrola, to je livada, blato, nema ni pešačkog prelaza. Da li su građani Malog Bajmoka manje važni?

OSTAVITE KOMENTAR

3 + 7 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 6 + 10 ?
Please leave these two fields as-is: