Počelo novogodišnje kićenje grada

Iako je tek druga polovina novembra, u Subotici uveliko traju pripreme za predstojeće novogodišnje praznike. Nekako, odmah nakon pokrivanja fontana i česmi, u gradu krene akcija postavljanja ukrasa kako bi se poput svetskih metropola i u Subotici dočarali predstojeći praznici.

 

Veliki i bogati gradovi veoma vode računa o svom izgledu za vreme ovih praznika. Kićenje grada predstavlja obavezu, ali i prestiž. Vodi se računa o svakom detalju kako bi svetlucavi i blještavi elementi skladno stojali poput ukrasa na jelci. Kite se trgovi, spomenici i parkovi, ali sa merom. Previše svetla i loš izbor boja može da naruši celokupni ambijent što nije redak slučaj.

 

Prvi svetleći ukrasi su u našem gradu postavljeni na stubove javne rasvete u Štrosmajerovoj ulici na drveće na Malom korzou. Po pravilu očekuje se ukrašavanje užeg centra grada ali i ukrašavanje Palića, Radijalca, Prozivke i drugih delova Subotice.

 



KOMENTARI

  1. Leara kaže:

    Nikakvo kicenje nece nam vratiti ono „nesto“ sto je Subotica nekada imala 😥

  2. Nemet kaže:

    „Novogodišnje kićenje“ – kao u Titovo vreme. (Sećam se RTS-a 1. decembra neke davne godine: Ajfelov toranj u Parizu ukrašen za doček Nove godine…) Pa zar nema Božića kod nas? I jednog, i drugog, pa i Bajrama? Razmislite malo.

     

  3. djomla kaže:

    Po mom skromnom mišljenju uzrok ovakvog kićenja ne leži u hrišćanstvu ili bilo kojoj drugoj veri, već u propagandi Coca Cole čiji su proizvodi, Deda mraz, irvasi, vilenjaci i svakojaka čuda, postali jači i od samog hrišćanstva. Već godinama se postavlja pitanje ko je popularniji Deda mraz ili Isus…

    Takođe, ni velika novogodišnja sniženja nisu posledica vere, već nečega sasvim suprotnog. Ne bih rekao da je ta potrošačka manija posledica ljubavi prema višnjem.

    Na kraju krajeva pogledajte koji motivi dominiraju. 

  4. ........... kaže:

    Nemet:

    „Novogodišnje kićenje“ – kao u Titovo vreme. (Sećam se RTS-a 1. decembra neke davne godine: Ajfelov toranj u Parizu ukrašen za doček Nove godine…) Pa zar nema Božića kod nas? I jednog, i drugog, pa i Bajrama? Razmislite malo.

     

    Ovo je  traženje dlake u jajetu. Djomla je to dobro opisao. Sve je reklama. Najobičnija (zlo)upotreba  religioznih običaja u svrhu podsticanja potrošnje. Nametanje ove „bajke“ ima za posledicu da se to svima svidja, da to većina očekuje, i na koncu, dosadni i hladni zimski dani bar neko vreme deluju lepše.

  5. tomislav matkovic kaže:

    djomla:

    Po mom skromnom mišljenju uzrok ovakvog kićenja ne leži u hrišćanstvu ili bilo kojoj drugoj veri, već u propagandi Coca Cole čiji su proizvodi, Deda mraz, irvasi, vilenjaci i svakojaka čuda, postali jači i od samog hrišćanstva. 

    Vecno zahvalan coca-coli za ovo 🙂

     

OSTAVITE KOMENTAR

4 + 5 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 5 + 4 ?
Please leave these two fields as-is: