Podvožnjak kod Pionira u očajnom stanju

Subotica je jedan od retkih gradova u kojima pruga ulazi u sam njegov centar i deli ga na dva jednaka dela.

 

Razvoj putne infrastrukture je zbog toga veoma komplikovan jer pruga kao osnovni transport ima prioritet i nameće svoja pravila. Dva dela grada su spojena na svega nekoliko mesta a najjužniji je podvožnjak kod Pionira.

Iako planirano, tokom prošle godine se odustalo od njegove sanacije i produbljivanja. Nakon analize terena uočeni su problemi koji su teško rešivi i zahtevaju izdvajanje velikih sredstava jer su u pitanju dve bitne veze: jedna transportna i druga kanalizaciona.

 

Naime, pruga je bitan deo Koridora 10 i ne sme se dirati, a njeno izdizanje za nekih metar ili dva predstavlja komplikovan posao. Dozvolu za takve radove je teško dobiti jer oni praktično znače prekid kompletnog saobraćaja tokom radova. Sa druge strane, ispod podvožnjaka prolazi kolektor kojim se do prečistača odvodi dobar deo otpadnih voda grada. Tokom njegove izgradnje su zbog veoma niskog terena cevi postavljene isuviše plitko, što ograničava mogućnost daljeg spuštanja asfalta. Kao rešenje za transportni saobraćaj pronađena je nova saobraćanica, dok je podvožnjak ostavljen da čeka.

 

U planu novi put za industrijsku zonu

 

Probleme dodatno komplikuje i činjenica da su za njegovo održavanje nadležna dva preduzeća. Sam podvožnjak, zidovi i pruga su u nadležnosti Železnica Srbije, dok je put i ono ispod puta u nadležnosti Direkcije za izgradnju grada. Za bilo kakve radove i intervencije potrebna je saglasnost Železnica Srbije.

 

Kada se sve sabere i oduzme, kao rezultat se dobije podvožnjak u veoma lošem stanju kojeg niko ne održava. Na osnovu izgleda zidova, ne bi bilo zgoreg preispitati statiku istog, trotoari kojima se kreću građani su odavno propali kao i zaštitna ograda. Pešačke veze sa drugim trotoarima su loše pa su pešaci i biciklisti primorani da se kreću kolovozom i pretrčavaju ga. Zbog lošeg osvetljenja većina žena noću ne sme da prođe tuda, a dodatni problem stvara svaka malo jača kiša koja blokira saobraćaj.

 

U nikada lošijem stanju…

 



KOMENTARI

  1. zxc kaže:

    Ne mogu da verujem da u Srbiji nepostoji ni jedan inzenjer koji bi mogao da resi ovaj problem.Jasno mi je da je ovo vazan zeljeznicki koridor i da je ispod kolektor ali da ne postoji resenje to neverujem.Ne postoji volja a verovatno ni sredstva.
    Dajte Kinezima da rese problem i gotova stvar.Napravise ljudi most od 42 km a mi kukamo kako nemoze da se resi desetak metara nazovi mosta.Sramota za Suboticu i za Srbiju.Nacu reci za ing.struku jer oni nemaju motiva a i vecina vec radi napolju na nekim ozbiljnim projektima.

  2. mrle kaže:

    to je odavno ovako pa ni sneg nije imao ko da očisti pa ga je ostalo do pre neki dan pa pešaci moraju čekati da nema auta zbog prskanja a o osvetlanju i nekoj signalčizaciji o dolasku vozila iz Balkanske da se i ne priča SRAMOTA

  3. Drug kaže:

    Idealna lokacija za snimanje nekih scena za horor filmove.

  4. Double P kaže:

    zxc:

    Ne mogu da verujem da u Srbiji nepostoji ni jedan inzenjer koji bi mogao da resi ovaj problem.Jasno mi je da je ovo vazan zeljeznicki koridor i da je ispod kolektor ali da ne postoji resenje to neverujem.Ne postoji volja a verovatno ni sredstva.

     

    Dajte Kinezima da rese problem i gotova stvar.Napravise ljudi most od 42 km a mi kukamo kako nemoze da se resi desetak metara nazovi mosta.Sramota za Suboticu i za Srbiju.Nacu reci za ing.struku jer oni nemaju motiva a i vecina vec radi napolju na nekim ozbiljnim projektima.

    Inzenjer ce za svaki problem naci resenje. Samo je ponekad cena resenja previsoka. 

  5. djomla kaže:

    zxc:

    Ne mogu da verujem da u Srbiji nepostoji ni jedan inzenjer koji bi mogao da resi ovaj problem.Jasno mi je da je ovo vazan zeljeznicki koridor i da je ispod kolektor ali da ne postoji resenje to neverujem.Ne postoji volja a verovatno ni sredstva.

     

    Dajte Kinezima da rese problem i gotova stvar.Napravise ljudi most od 42 km a mi kukamo kako nemoze da se resi desetak metara nazovi mosta.Sramota za Suboticu i za Srbiju.Nacu reci za ing.struku jer oni nemaju motiva a i vecina vec radi napolju na nekim ozbiljnim projektima.

    Inženjerski je naći najbolje rešenje i najbolje rešenje je nađeno. Novi put.

    Niko nije rekao da rešenja nema. Ima, ali kada se izvrši analiza svih problema koje prate sanaciju ovog podvožnjaka uočeno je da je bolje napraviti za te pare nov put i na taj način izmestiti teretni saobraćaj.

  6. mrle kaže:

    Novi put pa novi put,pa valjda i ovo neko koristi i onda treba da mu se sruši na glavu.Sramota

  7. djomla kaže:

    mrle:

    Novi put pa novi put,pa valjda i ovo neko koristi i onda treba da mu se sruši na glavu.Sramota

    Daleko od toga da ga ne treba sanirati… ali pitanje podubljivanja je nesto sasvim drugo…

  8. adkersu kaže:

    Sudeći po tome koliko Beograd brine o vojvođanskim (preostalim) prugama, i ova će uskoro biti proglašena “nerentabilnom” pa nam podvožnjak više neće trebati…

  9. dasHHa kaže:

    Ovaj grad ima ozbiljnih problema koje treba sistemski i dugorocno resavati.Direkcija za izgradnju grada nikada nije uradila detaljan i dugorocan plan saobracajne infrastrukture.U zadnjih 70 godina SVI generalni urbanisticki planovi su bili iz temelja menjani i niti jedan nije pratio nekakvu viziju dugorocnog razvoja grada.

    Pored drumskog saobracaja tu je i zeleznicki a u bliskoj buducnosti i vazdusni saobracaj. Treba uraditi studije sa vise varijanti da bi se znalo koliko kosta svaka varijanta.

    Trenutno grad ima previse kriticnih tacaka ukrstanja u saobracajnoj mrezi:

    1. Bulevari(glavne arterije drumskog saobracaja)

    2. Prstenaste magistrale(obilaznice)

    3. Zeleznicki cvorovi(putnicki i teretni)

    4. Glavna zeleznicka stanica koja deli grad na dva dela i koja je i teretna i putnicka.

    Regionalni intermodularni teretni terminal je planiran kod Bikova.Na ovom mestu se ukrstaju koridori drumske,zeleznicke i vazdusne infrastrukture.Izgradnjom RTC Bikovo namece se pitanje zeleznickih koridora kroz grad i njihovo izmestanje na periferiju kao najlogicnijeg resenja.

    U protivnom ako se zeleznica zadrzi u samom centru grada predstoje nam velika ulaganja u najmanje 3 nova nadvoznjaka/podvoznjaka,pasarele ili prolazi za pesake i drugi problemi.

    Putnicki zeleznicki saobracaj treba zadrzati u centru ali pitanje je kako uskladiti sa drumskim i vazdusnim centrima(aerodrom bikovo i gl.autobuska)i koje koridore zadrzati.

    Ako se nastavi praksa menjanja planova svakih 10-20 godina nikad necemo resiti glavne probleme na rentabilan,efikasan i zadovoljavajuci nacin.

  10. stormwatch kaže:

    Drug:

    Idealna lokacija za snimanje nekih scena za horor filmove.

    ??? Ne bih rekao, pa i avet se boji tog mesta, to je vise za neki suicidalni film noir.

OSTAVITE KOMENTAR