Poziv Subotičanima na zajedničko obeležavanje Evropske nedelje mobilnosti

Građanska inicijativa „Priroda i društvo” poziva građane Subotice na zajedničko obeležavanje Evropske nedelje mobilnosti.

Evropska nedelja mobilnosti je manifestacija kojom se promovišu alternativni vidovi saobraćaja i promoviše smanjenje korišćenja putničkih automobila i motorizovanog saobraćaja koji koristi fosilna goriva. kao i poboljšanje uslova u javnom saobraćaju za kretanje biciklista i pešaka.

Pešačenje i biciklizam čine aktivan način kretanja, a njihov značaj za budućnost naših gradova i zdravlje je neprocenjiv.

Subotica je tradicionalno grad bicikala i ovim želimo tu dobru tradiciju dodatno razvijati i uticati na razvoj infrastrukture, omasovljenja biciklizma i zdravijeg i svesnijeg načina života.

Zato vas pozivamo na zajedničku akciju da tokom nedelje odlazak na posao biciklom ili peške pretvorimo u zdravu naviku! Svoje fotografije sa bicikla ili šetnje možete podeliti sa nama u komentar ovog događaja.

Nedelju mobilnosti završavamo 22. septembra na Paliću kod muzičkog paviljona, gde ćemo u 15h predstaviti Subotički sindikat biciklista, novu platformu za udruživanje i podsticanje aktivizma i solidarnosti među građanima Subotice i promovisanje korišćenja bicikla u javnom saobraćaju. Pridružite nam se na Vašim biciklovima!

Bicikl predstavlja efikasno, održivo i zdravo prevozno sredstvo a njegova masovnija upotreba predstavlja način na koji se naš grad može tranformisati u čistiji, sigurniji i zeleniji, po meri čoveka. Promovisanje bicikla kao prevoznog sredstva i javno zagovaranje oblikovanja saobraćaja prvenstveno prema potrebama biciklista, pešaka i javnog prevoza biće jedan od ciljeva Subotičkog sindikata biciklista koji će funkcionisati u okviru GI “Priroda i društvo“ u okviru koje se neguje građanski aktivizam i zalaganje za javni interes.

Jer, promena dolazi na dva točka! 😊



KOMENTARI

  1. Rista -biciklista kaže:

    Voziti biciklu je dobro. Masovni biciklizam je nesto grozno. Kako za bicikliste, isto tako i za pesake, kao uostalom i za sve ostale ucesnike u saobracaju.

  2. Zlatko Mirges kaže:

    Ne bih se slozio da je masovni biciklizam los,Bio sam u Roterdamu,Amsterdamu,ako mogu oni mozemo i mi,tako mali gradic kao nas,kako bi bilo sjajno da ljudi idu sa bicklima na posao od Prozivke do centra,od centra do industrijske zone,umesto cadjavim autobusima i kolima,imamo jedan od najzagadjenih vazduha u Srbiji a time i Evropi. A vlast podrzava time sto su sve staze rasturene,nisu medjusobno povezane,svima smetaju bajsovi,sve su biciklisti krivi.A mogli bi i da povezemo okolna sela sa gradom stazama za bicikle koje idu dalje od puteva preko prirode,da ne moramo da smetamo vozilima i oni nama,ali to su sve pusti snovi…nemamo izgleda para ni za redovne ceste akamoli za dodatne staze,mada i narod je dosta lenj puno im je i 5 km daljine na biciklu preci,ide se taksijem i u wc….

  3. croat kaže:

    Ko je bio u Kopenhagenu mogao je da vidi kako masovni biciklizam moze da funkcionise,samo je i za nju potrebna infrastruktura, tamo je cak je i od jedne napustene zeljeznicke trase napravljen “auto-put” za bicikliste. Kopenhagen verovatno nije jedini takav grad.
    U subotickoj novo arapsko-geto urbanizmu nema mesta ni za pesacku stazu a kamoli za parking ili biciklisticku stazu. Da vec nepricamo o zelenilu, kome to treba. Potrebe masovnog a ekoloski prihvatljivijeg transporta u gradskoj sredini je moguce samo sa biciklama i dobrim javnim prevozom uz “kaznjavanje” automobilista. (skup parking , placanje ulaska u strogi centar.

  4. Rista - biciklista kaže:

    Kada u Subotici budu ziveli Danci i Holandjani mozemo govoriti o masovnom biciklizmu. Do tada moze samo ono sto je domacem mentalitetu kompatibilno. Nemacka pokrajina NRW je 4,5 puta manja od Srbije, ali zato ima 28000 kilometara iskljucivo biciklistickih puteva. izmedju ostalog i napustene zeljeznicke koloseke koji su prepravljeni u biciklisticke staze koje medjusobno povezuju gradove. Inace kao sto automobil nije za svakoga, isto tako nije ni bicikla.

  5. ArtLover kaže:

    @Rista – biciklista,
    Subotica je bila grad biciklista. Odakle ste vi da to ne znate? Kad i ovi nadobudni novobogataši budu vozili bicikle, a možda i neki novi gradonačelnik, imaćemo i bolje staze i više biciklista.

  6. Rista - biciklista kaže:

    @ ArtLover,

    Meni je vise nego dobro poznato da je Subotica BILA grad biciklista. Onda kada je ona to bila, bicikla je imala savim drugi status nego sto ga ima danas. Zahtevi za mobilnoscu radne snage su bili sasvim drugaciji nego sto su sada. Distance izmedju posla i kuce su bile sasvim drugacije nego danas. U vreme kada je Subotica bila grad biciklista, imala je manje bicikla nego sto danas ima automobila. Danas u vecini Evropskih zemalja bicikla dozivljava renesansu, ali to nazalost ne rezultira iz svesti i zdravog razuma, nego se radi o opstoj klimatskoj histeriji koja poprima sve karakteristike religije, i u kojoj se bicikla odjednom uzdize na pijedestal bozanstva, dok se automobili stavljaju u rang sotone i necastivog. Bicikla je nesto savim prikladno, ja licno vozim onako rekreativno svaki dan oko 30-40 kilometara pa i vise, na godisnjem nivou oko +/- 10 000 kilometra. Moze mi se jer sam penzioner. Propagirati biciklu kao sredstvo za svakodnevni mobilitet radnog stanovnistva je naprosto neozbiljno. Onaj ko je doziveo svakodnevni biciklisticki krkljanac na raskrsnici “Kod suda” 50-tih i ranih 60- tih godina, kada mu se spomene masovni biciklizam, onda samo odmahne rukom i kaze – bilo, i ne ponovilo se.

  7. Ombre kaže:

    Ima i onih koji misle da si jadan ako voziš biciklo.Naravno, to su umišljene damice i frajeri sa moćnim autima. Dok se takvo mišljenje ne iskoreni iz glava ode biciklizam u zaborav.

  8. Birografika MB kaže:

    U cilju očuvanja životne sredine, štamparija “Birografika MB” doo proletos je uručila dvadesetak bicikli svojim zaposlenima koji ovo prevozno sredstvo žele da koriste za vožnju i dolazak i odlazak sa posla. Podržavamo zdrav život i rekreaciju.

  9. croat kaže:

    Jos jedna stvar, ona koja nasim gradskim ocima sa dalekih brdsko planinskih krajeva ali bogami i onih iz ravnicarskih, nemoze utuviti u glavu, verovatno sto su glupi, nezainteresovani i gramzivi je da oni grade Suboticu za buducnost. Tamo gde si nabio zgradu pored puta osim rata u kome bi se to sve brutalno srusilo vise nema boga koji ce to popraviti. A recimo gledam trendove na svetskom biciklistickom sajmu, samo 50% su bili obicni bicikli a ostalo elektricni. Veliki gradovi vec imaju najezdu elektro skutera i svugde gde nema biciklisticke staze prave haos. Subotica je mali grad i sa tim skutericima ili elektro biciklima bez problema moze da se ide na posao, da se stigne tamo neoznojan i odmoran plus da se usput nije zakrcivalo puteve.
    U trci automobila i infrastrukture , infrastruktura uvek gubi i mi prosto do pronalaska leteceg automobila nemamo bolju alternativu od gradskog prevoza i bicikla.
    Da je nenormalna puno para u gradskoj kasi ja bi rekao pravite metro, ali to je vec naravno na milion nivo anucna fantastika

  10. Msm kaže:

    Croat
    Metro ne,ali bankina uz svaki put u Subotici bi preporodio nas grad.Veruj mi.
    Inace se slazem sa tvojim komentarom u potpunosti.

  11. weng chun kaže:

    Od svih sportova koje sam
    Radio i radim biciklu vozin
    Vise od 50 +g.drugi je kung fu..40g.itd.
    Ako volis biciklu onda je vozis i popravljas.
    Ja licno vozi od 50-1ookm
    Idem i u madzarsku tamo
    Ima lepi staza.kod nas se prave staze za bicikle sadse rade na b.vinogradima staze i ka moraholom..vazno je voziti
    Biciklu. Pusti to holandija.
    Danska.oni vole bicikle.
    Nemacka je isto super.
    Motivacija je bitna ne prica.
    Najvise cenim kad neko ode u kinu sa biciklom …

OSTAVITE KOMENTAR