Za deonicu dugu 108 km, izvođači imaju rok od 33 meseca
Izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada ulazi u završnu fazu, kako bi do kraja godine posao bio završen, a uporedo sa tim teku pripreme za početak radova između Novog Sada i Subotice, saopštavaju iz preduzeća Infrastruktura železnice Srbije.
Rukovodstvo i stručne službe Infrastrukture železnice Srbije i predstavnici konzorcijuma kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company razgovarali su o pripremnim aktivnostima koje je potrebno obaviti pre početka radova, kao i o početku radova u Novom Sadu, zatim o smeštanju materijala za rekonstrukciju pruge, kao i o uređenju železničke stanice Novi Sad.
Takođe, domaćini i kineski partneri obišli su u stanici i prostoriju u kojoj će se nalaziti budući telekomandni centar.
Sa kineskim partnerima razgovarano je o mogućnostima formiranja kampa za osoblje koje će biti angažovano na izgradnji brze pruge.
Pruga Novi Sad – Subotica, u dužini od 108 kilometara, treća je deonica kroz Srbiju, u okviru međunarodnog projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd-Budimpešta.
Vrednost ugovora je oko 1,16 mlrd USD, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka. Izvođač radova je kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company, a ugovor o finansiranju potpisan je sa kineskom Eksim bankom.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge i puta, kao i ugradnju nove elektrotehničke infrastrukture za velike brzine.
Posdetimo, nedavo je Infrastruktura Železnice Srbije raspisala tender za nabavku usluge tehničke kontrole projekta za građevinsku dozvolu za projekat modernizacije i rekonstrukcije mađarsko-srpske železničke pruge, deonica Novi Sad-Subotica. Takođe, raspisan je i tender za geodetske radove na pruzi Novi Sad-Subotica.
Ocel moci, silni vijadukti ima tu da se izgrade, kilometarski tuneli, pobede visine….
Koliko nas kostaju ovakve investicije, pozajmimo pare sa dobrom kamatom od Kineza, oni dodju sa sve svojom radnom snagom i urade posao. Sav materijal dodje iz Kine. Nisu li tu titovi komunisti bili pametniji , samo su pare pozajmili a sve ostalo je radjeno u domacoj reziji. Mnoge domace firme su tako izrasle pa su mogli da rade i u inostranstvu i donose dolare.
Da li je istina da će majšanski most biti srušen i ukrštanje biti u nivou?
Ajde moze jedana retrospektiva ove Vesti
– kolko puta je najavljena pruga
– i koji su rokovi bili obećani.
Nema tu filozofije kinezi kasne.
Valjda ce za33 meseca uraditi.
Inace od tita do 2012 niko nista nije ni gradio. samo pametani??? pisu glupe komentare a nikad vozom nisu ni isli.
Pripreme po ravnom terenu pa ovo je mačiji kašalj za ozbiljne izvodjače radova ali ovi Kinezi nisu ti isti Kinezi koji su kod njih gradili nego neki vaši sa kojima se ugradjujete!!!
@Vaše ime
Neće biti srušen Majšanski most. Na javno dostupnoj dokumentaciji je i dalje ucrtan.
Izvor: https://www.mgsi.gov.rs/cir/dokumenti/javni-uvid-u-nacrt-izmena-i-dopuna-prostornog-plana-podruchja-posebne-namene
Kasne rokovi na deonici Beograd Novi Sad imaju velike probleme sa tunelom kod cortanovaca cevi su nekoliko puta pucale ima toga jos ….. tako otom potom
kakve bre pripreme, tu je prugu vec davno otvorio AV.
oh wait…
@ Gugl .Nova pruga neće iči ispod Majšanskog mosta. Pre mosta krenit će desno prema projektovanom kružnom toku i onda paralelno do bokternice gde se povezuje sa postojećem prugom prema BP.
@ing
Zaboravio si napisati gde ce onda da ide Majsanski most, ako ce nova pruga ici prema Budimpesti.
@ing. Hvala na info. Malo mi je glupo da odmah nakon stanice krivuda oko Majšanskog mosta. Ima li gde dokumentacija na uvid?
33 Meseca za 108 km pruge? Prefantastican datum. Znaci 2.5 godine plus tri meseca. Hmmm…u Kini se u poslednjih 5 godina gradilo u proseku ni vise ni manje nego 5000 kilometara brzih pruga godisnje, je li to mozda jet lag tako utice na Kineze kad dodju na Balkan da produktivnost najproduktivnije nacije na planeti uspori solidnih 700 puta i oni godinama zbog jednog leta avionom ne mogu da se oporave od tog jet laga? Ja bi rekao da su ti Kinezi sto grade tu brzu prugu isti originalni kinezi kao sto su originalne i Thai Noodle Soup kesice sto se prodaju pod original Thailandske a napravljene u Esztergomu kod Fecske Bacsija.