Šest pari InterCity vozova na dan će saobraćati između Subotice i Segedina

Obnova pruge Subotica-Segedin će biti veliki pomak u železničkom saobraćaju u odnosu na ranije stanje, piše na zvaničnom sajtu opštine Reske u Mađarskoj. Obnova pruge na srpskoj strani se bliži kraju, na mađarskoj strani se, međutim, tek uklanjaju stare šine.

Ovaj razvojni projekat će u fazi potpunog zatvaranja pruge Budimpešta–Kelebija zbog obnove omogućiti da se zaobilaznim putem organizuje tranzitni teretni saobraćaj i poboljšaće interregionalne veze između Segedina i Subotice. Kapacitet pruge će posle završetka radova biti veći u pogledu transporta i robe i putnika.

Vozovi će na ovoj deonici saobraćati maksimalnom brzinom od 120 km/h, pruga će biti opremljena najsavremenijim pratećim uređajima, stanicama sa parkiralištima, a njome će se upravljati iz Segedina.

Što se voznog reda tiče, mogućnosti su ograničene zbog graničnog prelaza. Planira se da između Subotice i Segedina, dakle na međunarodnoj pruzi saobraća šest pari InterCity vozova na dan, uz još 9 pari između Reske i Segedina.

Zbog izgradnje pruge Budimpešta-Kelebija će se posle završetka radova teretni vozovi preusmeriti na ovu prugu. Posle će punim kapacitetom proraditi putnički saobraćaj.

Na mađarskoj strani su radovi na otklanjanju starih šina počeli tek u decembru, a izgradnja počinje na proleće. Zbog kašnjenja projekta se u segedinskoj štampi nagađa kada će se konačno moći putovati između Segedina i Subotice. Portal szegeder.hu podseća da je ministar spoljnih poslova Peter Sijarto novembra prošle godine izjavio da će pruga biti gotova do kraja 2022. godine. Pošto su, međutim, radovi počeli sa zakašnjenjem, a izvođač ima na raspolaganju 24 meseci da završi projekat, znači da bi pruga mogla biti gotova tek na jesen 2023-e.

Obzirom na to da je skoro duplo duža deonica u Srbiji izgrađena za nepunih godinu dana, ipak postoji šansa da se do kraja 2022-e završi i deonica na drugoj strani.

Nagađa se i o tome kakvi će vozovi saobraćati na novoj pruzi, između ostalog se spominje i tip tram-train, tj. mešavina voza i tramvaja, kakav već postoji na mađarskoj strani.

 

vajma.info



KOMENTARI

  1. Ajmo radite u szeged brze. kaže:

    Sto se tice madzara oni ce sve
    Zasrati 12 km da rade 2 g.
    To znaci da ns -subotica do peste sve kasniti zbog njih.

  2. Caru Carevo kaže:

    50 godina slušam šta će biti u budućnosti. Nikako ta budućnost da svane. Nemam ništa protiv protiv maštanja i obećavanja ali život je danas. A to danas traje od rođenja do smrti. A kakva nam je ne mora niko da nam govori ili crta.

  3. Budimir Trajkovic kaže:

    Brze, jace, bolje!

  4. Glupost kaže:

    Ajmo radite….ti si baš neko ko „puno „zna…ova pruga Subotica-Segadin je jedno ..a sad im druga koja ne ide istom trasom je Ns-budimpešta…tako da nemoj puno da „lupaš“ tvoju malu glavu zbog toga…

  5. Miša _Su kaže:

    Šest pari? Rekao bih da niste baš dobro razumeli, možda šest polazaka, a to mogu da odrade dve garniture.

  6. Tramp kaže:

    Mene i interesuje kada će Bikovacki aerodroma biti medjunarodni.Kada će u Tavankutu biti otvoren kosmodrom,da i mi odemo na Mars.

    • ................................................. kaže:

      A da nam ti malo dođeš u tavankut???

    • Tavankut kaže:

      TRAMP????-Nešto Ti nije jesno vezano za Tavankut????

  7. Rax kaže:

    Ne treba se svadjati. Prijatelji se dogovorili,kako da zamaljavaju sto duze ova dva naroda. Ako orban izgubi 3.aprila na izborima,onda nece biti te dvilene pruge. Tako su izracunali strucnjaci. Linija je nerentabila. Zato su politicari obe dezave dobili sigurno baksis od kineza.

  8. Anonimni kaže:

    Bitno je da se dogadja i radi nešto a dal će biti dve kompoz. Ili šest polazaka biće kako bude .
    Ićemo u Seged i Budapešt !

  9. Andjelija kaže:

    Baš mi se ne ide u Segedin…bolje u Novi Sad,Beograd…

OSTAVITE KOMENTAR

39 + = 49

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 4 + 9 ?
Please leave these two fields as-is: