Skupština Subotice: Manji prihodi zbog uticaja pandemije

Nešto više od četiri od prvobitno planiranih oko osam milijardi dinara slilo se u budžet Grada Subotice u prvih devet meseci ove godine. Manje prihode u vlasti objašnjavaju uticajima pandemije kovida i naglašavaju da su rashodi u potpunosti usklađeni s prihodima, dok je korona za opoziciju samo izgovor.

Gradska kasa je u prvih devet meseci raspolagala sa polovinom planiranih godišnjih sredstava. Predstavnici vlasti, kao i kod nedavnog rebalansa, kažu da je na to uticala epidemija, odnosno smanjenje prihode zbog poreskih olakšica privredi. Shodno prihodima, rashodi su takođe skresani.

RTV

“Grad je u potpunosti funkcionisao, a investicije koje su kapitalne su nastavljene, vrlo mali obim investicija je obustavljen, tako da smo što se svega tiče i situacije u kojoj smo se našli izuzetno zadovoljni i sa prihodom budžeta i sa njegovim izvršenjem”- istakao je šef odborničke grupe SNS Veljko Vojnić.

Za opoziciju epidemija je izgovor za maskiranje problema u funkcionisanju budžeta.

“Postojali su problemi iz prethodnog perioda koji su se i dan danas nastavili, tako da ovaj budžet koji sada imamo je u dosta ozbiljnom problemu, Da li će on uspeti da se uzdigne i da stane na noge to ćemo videti na sledećem rebalansu i na kraju godine”- rekao je Miroslav Milojević iz Pokreta za građansku Suboticu.

Skupština je usvojila i Plan detaljne regulacije za područje budućeg vetro-parka u Čantaviru, što predstavlja prvi korak za njegovu izgradnju, od koje u gradu imaju velika očekivanja.

“Ono što će ostati kao trajni benefit za Grad Suboticu, za lokal, jeste mreža od preko sto kilometara atarskih puteva koja treba da pokrije dopremanje opreme do tih sto trinaest stubnih mesta, odnosno sto trinaest vetrogeneratora”- kaže direktor JP za upravljanje putevima, urbanističko planiranje i stanovanje Predrag Radivojević.

Skupština je na današnjoj sednici obrazovala i niz gradskih saveta i komisija.

RTV



KOMENTARI

  1. avet kaže:

    Koje će koristi BAŠ grad Subotica imati od mreže od preko sto kilometara atarskih puteva, kada će one služiti za dopremanje opreme do 113 stubnih mesta i naknadno, verovatno za redovno održavanje vetrogeneratora?
    Hoće li Opština Subotica dobiti neki novac, rentu za to upropašćeno plodno zemljište prošarano mrežom puteva, a gde se verovatno neće moći više nikada redovno orati zbog izšaranih plodnih parcela mrežom atarskih puteva.
    Samo pitam.

  2. Radi tvoje informacije kaže:

    avet – mogao bi da prestaneš da šamaraš gluposti, jer mreža atarskih puteva nije sada napravljena, oni postoje mnogo odavno, a ova vlast koja ti toliko smeta samo ih je popravljala. Atarski put ne može samo tek tako da se probije kako nekome padne na pamet, mora da se uradi eksproprijacija, reše imovinsko-pravni odnosi, otkupi zemljište, itd. Misliš da nekome preko njive mogu da udare atarski put kada im se ćefne? Mnogo bi to bilo skupo 100 km atarskih puteva napraviti samo radi dopremanja opreme za vetrogeneratore…ajde čoveče dođi sebi, ne jede se sve što leti, ne moraš baš na svaku vest da podjebavaš! Smanji malo doživljaj!

  3. zig zigi kaže:

    kada ce vec ova cuvena skupstina da se izjasni sta ce biti sa migrantima koji slobodno setaju po gradu i okolnim selima?! Ponasaju se ko da su slepi i ne vide problem koji bode oci! I gde je taj cuveni gradonacelnik ? sta on ima da kaze u vezi ove teme? i koje investicije ce realizovati grad za vreme njegovog mandata i od cega? Meni se cini da skupstina ucenika jedne osnovne skole ozbiljnije radi svoj posao nego ovi odrasli sa kupljenim diplomama

  4. Anonimni kaže:

    Da li to znači da će jedina korist za grad (ili što ovaj pavijan kaže benefit) biti ti pristupni putevi?
    Atarske puteve koriste oni koji imaju tamo njive. Da li je moguće da ni dinar neće imati opština od ovoga?

  5. avet kaže:

    @Radi tvoje informacije
    Ti kao da si sa Marsa pao.
    Lepo čovek za govornicom kaže da će ti atarski putevi ostati kao trajni benefit za Grad Suboticu, za lokal, je li umeš da shvatiš napisan tekst.
    A da su VEĆ svi ti atarski putevi bili tu, ne bi on pričao o nekom “benefitu”.
    Neki putevi jesu tu, ne poričem, ali 113 stubova postaviti, nije malo.
    Za njihove radove treba puuuno gušća mreža puteva od onih koji već postoje.
    A ukopavaće se i kablovi, struja treba da se dalje sprovede, izgrade energetski objekti sa uređajima za transformaciju te dobijene struje i da se sve to priključi na zajedničku distributivnu mrežu.
    A nemoj se ti bojati da im je skupo otkupiti određeno zemljište za bagatelu, 100 km atarskih puteva napraviti, ako se NJIMA to jako isplati.
    Da li se nama isplati?
    Ja samo kažem da je reč o subotičkoj opštini, o delu gde je prilično plodno zemljište.
    Ne kritikujem ja samo ovu vlast.
    Ne ova, već ni predhodne vlasti, atarske puteve nisu baš jako popravljale.
    Popravljati, za mene znači, nešto napraviti da bude bolje nego što je ranije bilo.
    Eno ti senćanski put, nijedna vlast nije našla za shodno da ga izasfaltira, to je nastavak puta, zaobilaznice oko Palićkog Jezera, izlazak na auto put Horgoš-Novi Sad, kod istočne petlje.
    Do Sente se ide autom, autobusom, bilo kakvim drumskim vozilom okolo, naokolo, preko Čantavira, Tornjoša i Bogaraša 52 kilometra.
    A postoji, postojao je atarski put, prav skoro kao strela, od Subotice do Sente, dugačak SAMO 39 i nešto kilometara.
    I dan danas su delovi tog puta leti u debeloj prašini, a zimi u dubokom blatu, i ne može se koristiti za saobraćaj.
    Eto, da ne kažeš da kritikujem SAMO ovu vlast.

  6. avet kaže:

    @Radi tvoje informacije
    Taj stari senćanski put je zimi u dubokom blatu, leti je ne samo u debeloj prašini, već su delovi nekadašnjeg puta zarasli u duboku travu i korov i trsku.
    Umesto da je to kvalitetan regionalni put, ne može se više reći ni da je atarski, toliko je zaboravljen.
    Šta misliš, slučajno ili namerno?

  7. Aleksa kaže:

    Ja se secam vremena kada je na autokartama sencanski put bio ucrtan kao put predvidjen za izgradnju.

  8. Radi tvoje informacije kaže:

    avet – da li ti uopšte znaš šta su atarski putevi? O čemu to govoriš?

  9. Radi tvoje informacije kaže:

    avet – možda sam ja pao s Marsa, ali ti si sigurno sa duda. Da li uopšte shvataš šta pišeš? Da su NAPRAVILI ni manje ni više nego 100 km atarskih puteva i to NOVIH? Tako što su “za bagatelu” prošli ljudima kroz njive, da li ti uopšte imaš pojma kako se dolazi do novog puta? Naravno da će ostati “benefit” kada se atarski, POSTOJEĆI, putevi srede, i kakve to veze ima sa tvojim mišljenjem da treba asfaltirati 39 kilometara nekog “senćanskog puta”, kao da si ti najstručniji a svi oni kojima je to posao da vide kako je to idealna veza za Sentu su slepci i neznalice, ili su u nekoj ZAVERI da to prikriju? Pa mislim stvaaaaarnoooo, ovde su sve promašeni i nepriznati geniji, svi sve najbolje znaju, da ne poveruješ koliko su pametni, da ih odmah staviš za inženjere ili ministre pa da nam konačno krene!

  10. Istinom protiv lazi kaže:

    @Radi tvoje informacije
    ajde sad koja je parcale eksproprisana u zadnjih 100 godina za izgradnju atarskog puta??? Zato ne lupetaj. Svi atarski putevi na teritoriji Subotice postoje vec vise od 150 godina u stanju u kakvom su, znaci zemljani i nikada,ali NIKADA nije ni metar ova vlast nije eksprpoprisala za atarski put!!!Cak su mnoge od njih i ukinuli!!! Jedino sto je uradjena je uradjena stabilizacija na postojeci atarske puteve i to je to, I to u sirini od 3 m tako da se ni dva traktora ne mogu mimoici iako su mnogi od tih puteva sirine i 6 do 8 metara! Pametnome dosta!

  11. Bunjevac kaže:

    Onaj Kopunović klade valja…pa taj je još glupaviji od Bajića premda sam do sad mislio da takvo što nije moguće.

  12. Pera kaže:

    Vetrogeneratori su smrt za Prirodu. Korist u elektroenergetskom smislu je minorna, šteta po čovečji, životinjski i biljni svet daleko je veća od “benefita”.

    Čemu vetrogeneratori? Zašto ih nema u civilizovanim razvijenim sredinama? Zašto se gradi ekonomski neisplativo? Ima li logike, trezvenosti, zdravorazuma? To su pitanja za neoliberalne “eks” KPJ “stručnjake” sa “znanjem” pokrivenim “diplomama”.

    Ovaj komentar je nepodoban.

  13. Jova kaže:

    “Zašto ih nema u civilizovanim razvijenim sredinama?”

    Očigledno odavno nisi bio izvan ludnice.

  14. Samo kost i krv kaže:

    Jedan vetrogenerator ili dva, ne predstavlja problem. Prisetimo se samo Western filmova na teme iz 19 veka. Lepo se moglo videti u filmskom kadru sa nekog rancha ili farme kako se okrece propeler vetrogeneratora. Dakle ideja sama po sebi nije nista novo. Ono sto je novo to je cinjenica da se na relativno malom prostoru koncentrisu po 100 – 200 ogromnih elisa na visini od nekih 200 -240 metara, i to sigurno nije ni ekoloski prihvatljivo, niti ekonomski isplatljivo. Ja ne bih ulazio u ekoloske i ekonomske rasprave. mogu reci samo – zivi bili pa videli kada bude sve gotovo i kakvi ce onda ici komentari u vezi “benefita” i ostalih “zivotnih radosti” i kvaliteta zivota a koji je jedna takva moderna investicija donela stanovnicima Cantavira.

  15. amacak kaže:

    @Samo kost i krv

    vetrenjače iz western filmova su služile kao pumpe za vodu. takođe su se okretale mnogo sporije i kao takve nisu bile ekološki problem ni za ptice ni kao izvor buke.

  16. Pera kaže:

    @Jova

    Moj prethodni komentar je baziran na suludosti postavljanja vetrogeneratora na plodnoj teritoriji. Toga u civilizovanim razvijenim sredinama nema, postavljeni su na terenima neupotrebivim za išta sem za korišćenje vetra. O korisnosti vetrova u “eks” jugi govori se još od kraja sedamdesetih godina, bilo je eksperimenata i rezultati su katastrofalni. Slična je situacija i sa projektom solarnih elektrana koje će u Srbiji, omraženih Srba pravislavnih, biti postavljene na najplodnijoj zemlji, da sunčeva senka od solarnih panela ubije svaku klicu života. Deo projekta “Najsjajnije ikada u istoriji” su i mini hidroelektrane koje treba da ubiju živi svet u vodama. Svi ti projekti imaju dva cilja; izvlačenje novca iz budžeta (od raje) i ubistvo zdravlja i života.

    Kritička svest, koju ubijaju, govori znanjem i razumom, a oni nisu podobni.

  17. Metuzalem kaže:

    Da se nadovežem na prethodnike kratkim kometarom:

    Da, atarski putevi su oni širine preko 6m.
    Da oni su ucrtani u zemljišne karte od kada se one izrađuju.
    Da služe isključivo da bi se obezbedio kvalitetan i neometan pruistup svim parcelama.
    NE, Država se, bar do sada ni je uopšte petljala u njihovo održavanje (čitaj finansiranje), osim pristupnica, nego je naplaćivala paušale i dažbine, i terala preduzeća da ih održavaju o svom trošku.
    To su znali i privatnici koji nikada, osim što su ih preoravali ni su ni pare ulagali u njhovo održavanje..
    Kao bivši tehnolog u proizvodnji u Holdingu Peščara ovo znam iz ličnog iskustva obirom da smo iz svojih resursa održavali sve atarske puterve u barem tri ošptine gde smo imali zemljište ili kooperacije.

  18. Kost i krv kaže:

    @ amacak

    Potpuno tacno. Sluzile su prvobitno samo kao pumpe za Vodu. Pronalaskom elektriciteta u 19 veku, pocinju se te tipicne vetrenjace (Windmill) na Divljem Zapadu koristiti na tamosnjim imanjima kao generatori za el. energiju.

OSTAVITE KOMENTAR