Pomoć subotičkog ombudsmana zatražilo 8.780 građana od juna 2006. godine, kada je otvorena kancelarija zaštitnika prava građana.
Najviše pritužbi je iz oblasti građanskog i radnog prava, ali ombudsman ponekad može samo da posavetuje građanina i uputi ga na pravu adresu.
Ombudsman Zlatko Marosiuk kaže da je prošle godine primljeno 1.288 predmeta u formi predstavki, 1.153 je rešeno savetom, u postupku su bila 135 slučaja.
Subotičani su podneli 88 pritužbi na javna preduzeća i organe uprave ili inspekcijske službe, od kojih je 87 rešeno.
„Građani su podneli 29 pritužbi protiv javnih preduzeća prošle godine, najviše protiv Toplane zbog isključenja s mreže. D. Z. je pokrenuo postupak zbog postavljanja znakova Turističke organizacije jer nije bilo naziva na jezicima nacionalnih manjina. Predmet je obrađen u saradnji s pokrajinskim ombudsmanom i zaključak je da je došlo do povrede prava građana čiji su jezici u službenoj upotrebi“, kaže Marosiuk.
Savez bačkih Bunjevaca je imao pritužbu na JP „Subotica trans“, tvrdeći da je Skupština donela odluku o pravu na besplatan prevoz za starije od 65 godina, a da je u primeni pravo uskraćeno meštanima prigradskih naselja. Utvrđeno je da nema povrede prava građana jer se radi o dve vrste prevoza.
Na rad inspekcija bilo je 18 pritužbi, najviše zbog nedozvoljene gradnje, držanja životinja, kao i ćutanja administracije.
„B. G. je podneo pritužbu protiv inspekcije zbog neizlaska na teren, odnosno ćutanja administracije duže od četiri meseca. Međutim, dostavljen je materijal koji ne potvrđuje njegove navode. Isto je učinio i J. V., ali se ispostavilo da uviđaj nije bio u nadležnosti građevinskih inspektora2, kaže Marosiuk.
Subotičani su se žalili i zbog poreza na imovinu, samodoprinosa, imali su pritužbe na MUP zbog nedobijanja državljanstva, prebivališta, nepostupanja po krivičnoj prijavi i većina ovih postupaka je u toku.
„Ipak, najugroženije pravo u Subotici je pravo na rad jer poslodavci pokazuju bahatost i nepoštovanje prema radnicima, uručuju im nezakonito otkaze računajući na dugotrajne i skupe sporove. Imali smo predmet mobinga u državnoj ustanovi gde je radnica H. I. bila u neravnopravnom položaju u odnosu na kolege. Slučaj je rešen u korist zaposlene“, kaže ombudsman.
B92
„…Skupština donela odluku o pravu na besplatan prevoz za starije od 65 godina, a da je u primeni pravo uskraćeno meštanima prigradskih naselja. Utvrđeno je da nema povrede prava građana jer se radi o dve vrste prevoza.“ GLUPOST NEVIĐENA!! Ovo ne znači da je nešto rešeno….Ne živim na selu, ali ne verujem da tamo ljudi koji su u penziji i to većinom poljoprivrednoj mogu uopšte da dođu do grada dva puta mesečno. Ako rešavate slučajeve tako da kažete da to nije problem ili prebacite dalje jer nije u vašoj nadležnosti, radite kao većina ostalih..Princip „šalji dalje i tako dok se ne umore i ne odustanu“
A za šefove…posebna priča. I uvek se reši kao jedan-dva slučaja, dok se zna kako svaki drugi radnik pada na kolena od iznemoglosti. Jasni i izričiti zakoni za poslodavce, pa nek se država nateže s njima, a ne radnici. Nije ni na zapadu sve lepo, nisu ni tamo šefovi cvećke i ne boje se radnika, boje se samo države i zakona…
„Građani su podneli 29 pritužbi protiv javnih preduzeća prošle godine“
Rezime:
Pritužba na JP „Subotica trans“:
– utvrđeno je da nema povrede prava građana
Pritužba protiv inspekcije zbog neizlaska na teren, odnosno ćutanja administracije:
– dostavljen je materijal koji ne potvrđuje navode
– ispostavilo da uviđaj nije bio u nadležnosti građevinskih inspektora
Ah, ima li išta iznenađujuće? Zaposleni u javnim službama NIKADA nizašta nisu odgovorni! Predmeti stoje, država propada a odgovornih nema!