Kako biciklom protiv pandemije?

Subotica je jedan od vodećih gradova u Srbiji ako se gleda broj bicikala po glavi stanovnika. Tu činjenicu iskoristili su u jednoj američkoj kompaniji u ovom gradu kako bi stimulisali radnike da u vreme pandemije ne koriste javni prevoz kao potencijalno mesto zaraze, već da se prilikom dolaska na posao socijalno distanciraju dvotočkašima.

Za skoro dve godine radnog staža u kompaniji Ametek, Aneta Relić i njen bicikl su nerazdvojni saputnici na relaciji od i do posla. Osim kada su napolju sneg, led ili kiša.

Stoga je u dobroj formi dočekala kompanijsko takmičenje i nakon skoro dva meseca, koliko je ono trajalo, uspela je da ostvari najveću kilometražu među svim njenim kolegama, 768 km , i osvoji zasluženu nagradu. Osim socijalnog distanciranja i ljubavi prema dvotočkašima, za to je imala još jedan dobar razlog.

“Bilo je super. Stvarno je bilo super. Bilo je dosta kolega koji su učestvovali, ali upornost je bila ta. Izdržati do kraja. Bilo je kiše, bilo je vetra, bilo je stvarno… Naporno vreme, baš, u tom periodu. Ali uspela sam. Izdržati do kraja. Mene je vodio cilj da ja to mom sinu osvojim, tako da je dobio poklon, taj bicikl, za rođendan, tako da je meni to bilo najdraže od svega. Tako da sam u tome bila istrajna i uspelo je”,  kaže Aneta.

Umesto naredbi i zabrana, u Ameteku su se odlučili na drugačiji pristup u socijalnom distanciranju. Da bi stimulisali radnike da što manje koriste javni prevoz i tako smanje mogućnost zaraze, ovo je bila samo jedna od stimulacija. Pravila su bila jasna – radnici su instalirali aplikaciju koja meri pređene kilometre biciklom, a ko prođe sa najviše kilometara preko cilja – dobija nov. Ostali su dobili utešne nagrade – rančeve Ametekovog biciklističkog kluba.

“Kao što vidite po velikom broju bicikala koji se nalaze ovde kod nas, naši zaposleni su nastavili da dolaze, a naša ideja jeste da nastavimo dalje sa aktivnostima u Ametek sajkling klabu i da osnujemo jednu lojaliti grupu koju bismo na određenom mesečnom nivou i nagrađivali”, ističe marketing koordinatorka u Ameteku Slađana Kovčin.

Uz standardne mere poput izostanka rukovanja, merenja temperature i obavezne dezinfekcije na ulazu, ova i slične akcije daju dobar rezultat koji se najbolje meri kroz nula zaraženih od izbijanja pandemije.

I dok se druge kompanije u industrijskoj zoni u Subotici suočavaju sa padom tražnje njihovih proizvoda na svetskom tržištu, u Ameteku mogu da se pohvale i rastom u jednom segmentu. Kako zbog pandemije ljudi izbegavaju da dodiruju kvake, raste tražnja za vratima sa automatskim otvaranjem. A upravo motore za takva vrata proizvode u Subotici.

 

RTV

 



KOMENTARI

  1. avet kaže:

    Sve je ovo lepo i dobro od kompanije Ametek, a još bi lepše bilo kada bi naši nadležni stimulisali vožnju biciklom sa izgradnjom guste mreže kvalitetnih biciklističkih staza i redovnim održavanjem postojećih staza.
    Ovako, vožnja biciklom je ponekad kao ruski rulet, da ne ispadne da zbog loših puteva i nedostatka biciklističkih staza više ljudi nastrada nego od Korona virusa.
    Pa, ako je Subotica jedan od vodećih gradova u Srbiji po broju bicikala po glavi stanovnika, red bi bio da se o tome povede računa i da se to ispoštuje izgradnjom biciklističkih staza.
    Nagradite nas biciklističkim stazama, biće to obostrana nagrada za bicikliste i za vozače automobila, autobusa, kamiona.

  2. zig zigi kaže:

    e kad jedna 100% globalna kapitalisticka firma vise se brine za nase zdravlje nego nasi gradonacelnici, ministri i predsednici, onda shvatis da si u g**nima do guse i tu nema perspektive

  3. bac Vranje kaže:

    Lepo organizovanje takmicenje, jedino sto je npr onaj sa Radijalca u boljem polozaju od npr onoga iz Kera jer u startu ima prednost od km zbog malo daljeg mesta stanovanja. Mada pohvala za sve ali su ipak morali nekako to ispraviti.

  4. Subotičanka kaže:

    Bravo za Anetu. Ona je osvojeni bicikl poklonila sinu. Čestitke za mamu i našu sugrađanku ali i za firmu.

  5. Aleks kaže:

    @bac Vranje
    To ste u pravu, ali pretpostavljam da ta aplikacija nije samo merila predjene kilometre od kuće do posla, već i ako se čovek malo otišao provozati do prodavnice ili nedeljom posle ručka do palića i nazad.

  6. Trovach kaže:

    @avet…Toliko puta je pisano o tome, ali, nazalost, izgleda da niko od nadleznih ne cita tekstove na tu temu. Nisu u stanju ni rupe da zakrpe (jedna vec poduze ometa voznju na Karadjordjevom putu blizu “Fontane”), a kamoli da naprave nove staze, osim ako dobiju neku donaciju. Steta, jer bi to rasteretilo saobracaj u gradu.

  7. HAJDUK kaže:

    https://www.021.rs/story/Info/Zanimljivosti/184122/Direktor-firme-placa-svojim-radnicima-da-na-posao-dolaze-biciklom.html

    Ako funkcioniše na Novom Zelandu, onda bi i u Srbiji funkcionisalo. Najlakše je nekoga vaspitati ako ga kažnjavate, ali i nagrađivanjem se postižu lepi rezultati.

OSTAVITE KOMENTAR