SuBus od 1. novembra

Javno preduzeće “Suboticatrans” od 15. oktobra počinje sa uvođenjem elektronskog sistema naplate karata u gradskom prevozu, čime će Subotica posle Beograda biti drugi grad u Srbiji koji će karte u gradskom prevozu naplaćivati elektronski.

 

Sistem će početi da funkcioniše od 1. novembra kupovinom dve vrste “Subus” kartica koje će se očitavati na uređajima prilikom ulaska u autobus i izlaska iz autobusa. Dopuna će se vršiti slično dopuni pripejd kartice mobilnog telefona.

 

Sve ovo znači i korekciju cena, pa će cena autobuske karte uz “SuBus” koštati 55 dinara, dok će se klasična papirna karta kod vozača do 1. januara naplaćivati 60, a od naredne godine 80 dinara.

 

Dosadašnja praksa ulaska i izlaska u autobus će se donekle izmeniti. Neće to mnogo uticati na sugrađane koji su i do sada poprilično disciplinovani po ovom pitanju. Od prvog novembra ulaziće se na prednja a izlaziti na zadnja vrata. Na ulasku će se provlačiti jedna a na izlasku druga kartica. Na taj način će se dobiti precizan uvid u stanje svakog polaska i svake linije što će kasnije poslužiti “Suboticatransu” da po potrebi koriguje i prilagodi prevoz na svim linijama. 

 

Sistem “Subus” za potrebe “Suboticatransa” uvelo je požarevačko preduzeće “Di lodžik”, a do sada je izrađeno oko 9.000 ovakvih kartica koje će biti distribuirane vlasnicima u preduzećima i školama.



KOMENTARI

  1. Ћомара kaže:

    Само тучи по нама сељацима,кандар више нећу моћи да фелцификујем картцу….почитћемо и ми ко Биограђани кандар…нећемо ништа плаћати,а камоли штогод… поздрвљем за Шашу Матича из Вишњевац

  2. Hierro kaže:

    Bezveze, bolje da su ostavili kao i pre sto je bilo. Videcemo kako ce se stariji ljudi snalaziti sa ovim elektronskim kartama.

  3. nekoime kaže:

    u subotici, u gradu u kojem je verovatno najveca naplata (tipujem preko 95%) karti uvode ovo sranje :D, dodatni trosak grajdanima koji koriste to :]

    a uz to mi nije jasna potreba za 2 kartice da vuces sa sobom, s jednom da bi usao,s drugom izasao,lovely

  4. freelancer kaže:

    nekoime:

    Naplata je preko 90 (devedeset) %. Po tom pitanju, a i ispunjavanju mnogih drugih obaveza, smo ubedljivo najcivilizovaniji grad u državi.

    A ovo sa dve kartice… Veću glupost nisam čuo. Ako se ne varam, u jednoj od informacija je navedeno: “Ako se druga kartica pri izlasku ne prisloni na validator, neće biti mogućnosti da vam se vrati kusur.” Koji KUSUR? A šta ako izgubim tu drugu karticu? Ili imam ovu drugu, a izgubim prvu? Bezveze.

    Ne znam zašto, ali se setim Nušićevog “Sveta”. Da budemo kao “Svet”. Makar i na svoju štetu.

  5. Anonimni kaže:

    bez komentara…zar oni misle da ce bakice i dekice to znati da upotrebljavaju?!Hoce kako nece…da ne komentarisem da sam danas usla u bus do o do kelebije su mi naplatili 78 din a na karti pise 75 din:) i sad ko je tu lud?

  6. knjiski_moljac kaže:

    Kontam za prednja i zadnja vrata ali sta je malenom decicom koja sama idu od skole do kuce? Ne mogu ni zvono da dohvate. Da ne kazem da se par puta desilo da bus prosisa i pored zvona, samo zato sto nas nije video. Imali smo i situaciju da je vozac krenuo da zatvara vrata pre nego sto je dete izaslo pa je ono od straha pocelo da vristi i place.

    Teraju decu da izlaze na zadnja vrata a odrasli mogu da izlaze gde im dune.

    Drugo, evo, zima ce, a ona guma na zadnjim vratima, pa ni nema je. Dok se vozis fino ti duva promaja, a ne daj boze da se spustis na stepenice, propasces kroz rupu. Nece ni SuBus ni skuplja karta pomoci da prestanemo da se vozimo krntijama. A flajeri u busu kazu, vozite se sa legalnim prevoznim jer ste tako bezbedni. Bome se ja danas nisam osecala bezbedno dok sam sedela na sedistu koje se klizalo levo-desno po onoj sipki za koja su zasfraljena sedista. Ili bi bar trebala biti.

  7. Nebojsa kaže:

    Još jedna odluka koja nema razumno objašnjenje već ekonomsko. Inače, SUTRANS ima nesreću koju imaju sve opštinska i državna preduzeća, službe, institucije… operisani su od činjenice da je njihova obaveza da služe građanima a ne obratno. Njihovo višegodišnje ponašanje i odnos prema korisnicima usluga (putnicima) doveli su do toga da imaju sve manje putnika. Iz tog razloga, opet pogrešno, kupuju manje autobuse (i koje može da stane manji broj putnika) a povećavaju cene. Njihov kraj biće sa nerealno visokim cenama usluga a putnike će prevoziti jedno vreme triciklima sa pomoćnim motorom a na kraju rikšama.

OSTAVITE KOMENTAR