Subvencionišu neisplative linije

Preciziraće se kojim iznosima će lokalna samouprava subvencionisati održavanje linija koje su društveno opravdane, a ekonomski neisplative u Subotici.

 

Kako je Tanjugu izjavio direktor preduzeća “Subotica-trans”, Tibor Fazekaš, sličan ugovor postoji u gradskom saobraćaju Niša, Kragujevca i Beograda, kao i u gradovima Evrope, a podrazumeva zagarantovanu cenu kilometra. To znači da će preduzeće i dalje voziti na linijama koje su okarakterisane kao društveno potrebne, nezavisno od broja putnika na tim linijama.

 

“Društveni interes mora biti ispoštovan, ali taj interes neko mora i da plati. To znači da ćemo, bez obzira što je linija gubitaška, mi na toj liniji prevoziti putnike, a za uzvrat dobiti sredstva za obnovu voznog parka, plaćanje goriva i slično, što sada nije do tančina definisano” , rekao je Fazekaš.

 

Grad Subotica, kao osnivač Javnog preduzeća „Subotica-trans”, i do sada je subvencionisala poslovanje ovog preduzeća, u iznosima najviše do petine sredstava potrebnih za funkcionisanje i investicije.

 

U prošloj godini lokalna samouprava uložila je u investicije u ovom preduzeću 58,3 miliona dinara i 92 miliona dinara za sufinansiranje troškova goriva za linije koje su „društveno u potpunosti opravdane, ali ekonomski potpuno neisplative”.

Visina sredstava na godišnjem nivou po ovom ugovoru, prema njegovim rečima, zavisiće od kvaliteta i kvantiteta redova vožnje koje lokalna samouprava bude zahtevala. On na osnovu obima transporta pretpostavlja da se radi o cifri između 160 i 170 miliona dinara godišnje.

 

“Subotica-trans” postoji više od 110 godina, obavlja prevoz na 10 gradskih, 10 prigradskih, 13 međugradskih i 3 međunarodne registrovane linije. Prevoz se obavlja sa 88 autobusa koji godišnje pređu preko 5 miliona kilometara.

 

Preduzeće godišnje preveze preko 9 miliona putnika.

 

Tanjug, B92



KOMENTARI

  1. Pametnjaković kaže:

    Da su cene autobuskih karata 200,00 dinara u gradskom saobraćaju, vama bi i to možda bilo malo.
    Najbolje da proglasite svaku liniju za gubitašku, pa će vam sve pare pokloniti i subvencionisati.
    Vidim ja da je velik huncut ovaj direktor. 

  2. Sebastian kaže:

    Velik je on huncut odavno samo sto je zasticen kao beli medved.Prvo nek nauci sofere da kada mu putnik mase da ga nezaobilazi nego nek ga pusti u autobus i naplati kartu pa linije nece biti gubitaske.Sramota je i to da umesto da su smenili matore aždaje koje voze u gradkom saobraćaju kupili su te smešne kombije koji odgovaraju samo za dečicu koja dolaze i odlaze u školu sa njima.

  3. Neša kaže:

    Decenijama imaju pogrešnu politiku poslovanja jer smatraju da su građani/putnici tu zbog njih a ne obrnuto. Uvek su bili skupi, bahati, bezobrazni, sa ragavim vozilima, umesto da obavljaju delatnost za koju su registrovani (prevoz putnika) oni putnike ostavljaju na stanicama da čekaju sledeći bus (za pola sata ili sat), putnik ne može da izađe gde hoće jer vozaču se dig’o pa neće da stane, kondukter neće da otvori vrata, kontrolori prete batinama… Opština štiteći javašluk u Sutransu nezakonito odredila minimalne a velike cene taksistima da bi putnike odvratila od taksija i “naterala” u smrdljive, prljave i raskantane buseve… Zbog manjeg broja putnika uveli vozila sa manje sedišta a pre par godina im prorekoh da će uskoro putnike prevoziti rikšama, jedan vozač pešak jedan putnik. I sada žele da budžet, čitaj građani, plaćaju njihove gubitke nastale njihovim javašlukom!!! Gde si Vučiču? Navrati malo do severa Srbije!!!

OSTAVITE KOMENTAR