Sve je pošlo naopačke

Mnogo se toga promenilo u poslednjih par decenija. Nestala je većina naših farika, kafana, robnih kuća, radnji… Izmene su donele neka nova pravila, dizajn, logiku, pa samim tim i izreke.

U gradu više gotovo da nema izloga, tačnije izloženi ste kod frizera dok vas šišaju, možete da vidite ko u osiguravajućoj kući uplaćuje polisu ili podiže kredit u banci, ali ne i šta možete da kupite u nekoj radnji.

Preboleli smo nekako naše firme; Peščaru, 29 Novembar, Partizan, Integral i mnoge druge, mada se još uvek s nostalgijom sećamo tavankutskog pekmeza, ljutovačke rakije, ukusa Novembrove paštete u crevu, mirisa tirolske salame… Fidelinka i Mlekara su još tu, ali kao da i nisu više one naše. Još uvek na rafovima prvo tražimo njihove proizvode, ali sve češće uzimamo one koji su dostupni u radnjama koja nam je najbliža ili najjeftinija.

Ali „Pionira“ se još ne odričemo. Iako je ta mala prodavnica u centru, gde je bila više od pola veka, iseljena pre dve i po godine,  u fabrici kažu da gotovo ne prođe dan da neko ne pita da li će se i kada opet otvoriti. Na najavljenoj novoj lokaciji, u ulici Matka Vukovića, odnedavno su za utehu na izlogu radnje postavljeni akcijski plakati gde se kupci još uvek upućuju u prodavnicu kraj fabrike.

I tako se poput novog Pozorišta, gde su na praznoj zgradi plakati, dok su glumci, predstave i publika negde drugde; na izlogu prazne radnje nalaze slike Pionirovih slatkiša, a čokolada s rižom, bananice, minjoni, žele i gumeni bomboni u rinfuzi sve su nam dalji.

Nekada je izreka bila, što je u izlogu to je i u radnji. Već dugo je uglavnom obrnuto.



KOMENTARI

  1. Venditore kaže:

    Izreka je glasila:

    Sto nemamo u izlogu, imamo u radnji. (zvuci mnogo logicnije)

  2. lgbtpopulacija kaže:

    Pa ni Mlekara Subotica nije vise nasa, osim po imenu. Kupis “suboticko mleko” a procitas da se proizvodi i puni u Bitolju, Severna Makedonija.

  3. Toranj kaže:

    Sve kockarnice, banke, apoteke, a u apotekama-kao u butiku. Kozmetika, obuća, bebi oprema. Da nema Kineza još bi mnogi objekti zjapili prazni.

  4. NijeMiJasno kaže:

    Fidelinkina testa su posebna prica, procitajte na ambalazi gde se proizvodi, nesto cini mi se u Sremskoj Mitrovici, a nesto negde drugde.
    Ni za hleb bas nisam siguran da ne dolazi iz okoline Beograda.
    Brasno je iz Zitoprometa Ruma, a ima Fidelinkin znak.
    Malo sta se proizvodi u Subotici od starih poznatih subotickih brendova.

  5. Venditore kaže:

    Nekada je u izlozima Subotickih prodavnica bila tabla sa tekstom – sto nemamo u izlogu imamo u radnji. Jednostavno izlog koliko god da je pretrpan robom ostaje ipak isuvise mali da bi u njega stalo sve sto se u radnji prodaje. Cak ni vesanje robe po fasadi prodavnice niti izlaganje robe na trotoaru nije bilo dovoljno da bi se sve izlozilo i zato je u uvek u izlogu bila jedna tabla koja je imala odgovarajuce saopstenje za kupce. Stare i tradicionalne firme i kompanije propadaju i nestaju sa svetskih trzista i za takvo nesto postoje i sigurno odredjeni razlozi. Dolaze nove firme i pokusavaju, nekad uspesno nekad sa manje uspeha da se etabiliraju u poslu i nadju sebi zainteresovane musterije. Takvo nesto nije samo u Srbiji nego se dogadja svuda u svetu. Velike automobilske firme su nestale, neke su propale neke su se fuzionosale i njihovo ime je nestalo sa trzista. Velika riba guta malu ribu. Nista novo. To sto Suboticka mlekara preradjuje robu iz ko zna od kuda ne menja nista na stvari da su i dalje u njoj zaposleni uglavnom Suboticani. Fabrika Pionir je proizvodila cokoladu sa pirincem pa ni taj pirinac nije rastao po poljima oko Subotice. Za kupca koji zna sta hoce izlozi su nepotrebni. on udje i kupi ono sto mu treba. Za spontanog kupca koji recimo udje u pekaru sa namerom da kupi pola vekne hleba, a izadje iz pekare sa dve vekne i punom torbom peciva, je reklama i vizuelna prezentacija izuzetno vazna. To su kupci koji spontano bez nekog plana i namere kupe neku robu jer im se dopala, misle da ce im mozda jednog dana trebati ili im se mozda cena ucinila neodoljivom To su one musterije od kojih trgovina zivi. Ne oni koji dolaze sa konkretnom namerom. Oni ce svakako doci, svesno i sa konkretnom namerom, i ne treba ih nicim posebnim animirati da kupuju.

  6. Hamby kaže:

    Hocemo hamby !!!!

OSTAVITE KOMENTAR