"Tatravagonka Bratstvo " naziv je subotičke firme za proizvodnju šinskih vozila. Nekadašnja poznata subotička firma za proizvodnju vagona nakon loše i neuspele privatizacije, štrajkova radnika i ponovne prodaje "zasijala" je zalaganjem Ministrarstva ekonomije i regionalnog razvoja i grada. Slovačka firma, koja je sada vlasnik Bratstva jedna je od najvećih evropskih proizvođača i servisera šinskih vozila. Prisutna je na tržištima Slovačke, Austrije, Nemačke, Švajcarske i Češke.
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja, Nebojša Ćirić, potpisao je zapisnik o zvaničnom preuzimanju fabrike od strane "Tatravagonke" i predao preostalih 25 vagona Železnicama Srbije remontovanih u ovom preduzeću, od ukupno 350.
Tom prilikom je gradonačelnik Subotice, Saša Vučinić izjavio da je Fabrika "Bratstvo" primer kako se iz loše privatizacije može preći u dobru i da bi sada svi trebalo da se presele u "komšiluk"- Fabriku "Fidelinku" i da za nju pronađu povoljno rešenje.
Slovačka kompanija "Tatravagonka" je dala ponudu na tenderu za kupovinu imovine "Bratstva" u visini od 5,4 miliona evra, obavezala se na investicioni program u vrednosti od tri miliona evra, a novo preduzeće je preuzelo sve radnike "Bratstva".
– Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja je 2009. godine pokrenulo poseban Program pomoći srpskoj vagonogradnji vredan 2,1 milijardu dinara u cilju pokretanja proizvodnje i upošljavanje radnika u domaćim kompanijama.
Od tada pa do danas fabrika vagona "Bratstvo" je stalno bila uključena u ovaj program i kroz dva ugovora ova kompanija je za potrebe Železnica Srbije remontovala ukupno 350 vagona ukupne vrednosti 280 miliona dinara – piše u saopštenju MERR.
Ministar životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Oliver Dulić, danas je istakao da će u Subotici biti novih stranih investitora a samim tim novih radnih mesta. Primer ove fabrike je bitan za grad jer se prvi put desilo da se firma posle štrajka radnika i problema sa privatizacijom vrati u normalne tokove, zaključuje Dulić.
Tatravagonka se obavezala da će da preuzme sve zaposlene radnike i da će u kompaniju da uloži najmanje tri miliona evra.
Tatravagonka je jedna od najvećih proizvođača šinskih vozila. Ima oko 2000 zaposlenih, a u 2008. godini je ostvarila prihod od 280 miliona evra prodajom na tržištima Slovačke, Austrije, Nemačke, Švajcarske i Češke.
Potpisivanju zapisnika prisustvovali su ministri Životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja, Oliver Dulić, Ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić, direktori "Žerljeznica Srbije", "Tatravagonke" i kao i prvi čovek grada sa svojim pomoćnicima.
Dokle ce se Dulic gurati tamo gde mu nije mesto? Kakve veze ima ekologija ili prostorno planiranje ili pak rudarstvo sa Bratstvom? Da li moze nesto da prodje u Subotici a da Dulic i Vucinic nebudu zacini bez kojih se moze.
sto sever nisu posetili da vide kako je tamo lepo ljudima posto se spremaju novi otkazi, ili fidelinka, 29. novembar, medoprodukt. necete se vi jos dugo vlasti naigrati.