Većina mladih Mađara želi u inostranstvo

Dve trećine mladih vojvođanskih Mađara ima želju da nakon završene srednje škole studira u inostranstvu, a samo trećina se izjasnila da bi želela da nastavi studije u Srbiji, izjavio je savetnik za visoko školstvo u Nacionalnom savetu Mađara Laslo Lenđel.

 

Prošle godine je u sličnoj anketi, koju sprovodi Nacionalni savet Mađara, situacija bila obrnuta, odnosno trećina srednjoškolaca kazala je da bi želela da studira u inostranstvu a dve trećine u Srbiji, rekao je Lenđel za  Mađar so (Magyar Szo).

 

Anketa je sprovedena među 1.500 učenika trećeg i četvrtog razreda srednjih škola. Većina mladih, njih 1.048, navelo je da želi na studije, dok je 254 još neodlučno.

voz

"Radi se o tome da je među građanima zavladala atmosfera koja samu sebe hrani i koja govori da je bolje u inostranstvu. Razlog je verovatno taj što se veliki broj inače dobrostojećih porodica odselio na Zapad. Kada se ljudi suoče sa pojavom da su se odselili oni na koje su se ugledali, onda se ova misao počne motati i po glavama onih koji dotad nisu razmišljali o selidbi", ocenio je Lenđel.

 

Prema njegovim rečima, postoji i propaganda koja govori o tome da se za isti posao u Srbiji može dobiti 400, a na Zapadu i 1.500 evra, ali ta ista propaganda ne dodaje brojke koje govore o tome koliko je život skuplji na tom istom Zapadu.

 

On je poručio da se mora više govoriti o opasnostima koje vrebaju one koji žele da se isele.

 

"Treba opomenuti ljude da ne pale mostove za sobom, da provere mogućnosti. A istovremeno trebamo govoriti i o mogućnostima koje se pružaju na rodnoj grudi, o preduzećima koja proizvode na strano tržište, koja prijavljuju svoje radnike, koja daju posla mnogima, koji ulažu u razvoj", naveo je Lenđel.

 

Nacionalni savet Mađara ove ankete među srednjoškolcima sprovodi s ciljem planiranja stipendija za one koji se odluče da ostanu da studiraju u Srbiji.

 

To telo mađarske autonomije u okviru Programa Varadi-stipendista sklopilo je sporazum o saradnji sa 30 vodećih preduzeća.

 

"Direktori ovih preduzeća su izjavili da će primiti studente, pokazati im firme, posao koji se tamo radi, upoznati ih sa kriterijumima zapošljavanja. Ovi su susreti veoma korisni i za mlade i za firme", naglasio je Lenđel.



KOMENTARI

  1. vokille kaže:

    Ovo je vezano za sve mlade, svi teže da odu odavde što pre. Ruiniran grad i ekonomija, i stranačko zapošljavanje, doprinose tome da ih ima sve manje. A svi ovi gore koji govore da treba proveriti mogućnosti ovde, pitanje je koje? Svaki drugi posao je ovde na ,,crno''.

  2. freelancer kaže:

    U potpunosti razumem ovakvo rezonovanje mladih. Praktično i pragmatično. Topla preporuka svima koji to mogu i imaju hrabrosti i volje da se oslobode konformizma "rodne grude". VAN! Samo jednu mladost imate, samo jednu šansu da dobijete kvalitetno obrazovanje, sa pre svega praktičnom upotrebnom vrednosti, samo jednom SE ŽIVI… U Srbiji eventualno možete samo da preživljavate… Još veoma dugo u Srbiji neće biti pomaka ka kvalitenijem životu običnog, APOLITIČNOG gradjanina. Što pre to shvatite, bolje za vas…

  3. asd kaže:

    Mennyire ironikus is ez. Úgylátszik a Jó Istennek van még humorérzéke!! Azok, akik "eredetileg" ide valósiak, itt kellene,hogy éljenek, legyen az magyar, bunyevác, szerb elmegy innen. Családjuk év századok óta itt él, ne neki ezt a láncot meg kell bontania. Azok viszont, akik újjonnan települtek be nagyjából meg vannak elégedve a környezettel, és eszülben sincs elmenni. Igy cserélődik ki az a népesség amely sok sok ideje nagyjából változatlan. A globalista, multi-kulti nyugat majmoló észjárás teszi ezt, és rombol le mindent ami érték.
    A legviccesebb az egészben ráadásul az,hogy a magyar állampolgárság katalizátorként felgyorsitja ezt a folyamatot. Nemzetegyesítés Londonban, Münchenben. Szép!

  4. Petar.SU kaže:

     

    freelancer:

    U potpunosti razumem ovakvo rezonovanje mladih. Praktično i pragmatično. Topla preporuka svima koji to mogu i imaju hrabrosti i volje da se oslobode konformizma "rodne grude". VAN! Samo jednu mladost imate, samo jednu šansu da dobijete kvalitetno obrazovanje, sa pre svega praktičnom upotrebnom vrednosti, samo jednom SE ŽIVI… U Srbiji eventualno možete samo da preživljavate… Još veoma dugo u Srbiji neće biti pomaka ka kvalitenijem životu običnog, APOLITIČNOG gradjanina. Što pre to shvatite, bolje za vas…

     

     

    Hvala na savetu. Ja sam to isto shvatio. 🙂

  5. styx kaže:

    ne samo madjari…svi!Odavde samo pobeci.

  6. freelancer kaže:

     

    styx:

    ne samo madjari…svi!Odavde samo pobeci.

     

     

    🙂 Da, upravo to sam propustio u svom komentaru da navedem… Bravo. Jer, ovo nema veze sa nacionalnim, verskim, rasnim, sexualnim ili kojim hoćete opredeljenjem, osim jednim: opredeljenjem izmedju života i životarenja… Ovde ("napolju") ne teče med i mleko, nikoga ne čeka crven tepih, ali postoji nešto drugo što je PRETPOSTAVKA za uspešan start, za planiranje sopstvenog života, porodice, karijere, a to je UREDJENI SISTEM. Samo to… U Srbiji NEMA ŠANSE ni za 1000 godina da se uspostavi nešto što se zove uredjeni sistem… Stavljam 1000 eura na sto (opklada) da me neko ARGUMENTOVANO ubedi u suprotno… Jer, sadašnja srpska stvarnost je rezultat mentaliteta. Za razvoj, evoluciju mentaliteta je potrebno vreme… Mnogo vremena. A život je samo jedan i brzo prodje…

  7. lazo kaže:

    Ajd nekenjajte da je skuplji!!!!!Hrana nije bas skuplja !Gorivo deset posto skuplje 20posto kvalitetnije!A o kvalitetu robe ni da nepricamo!

  8. miso kaže:

    Gradjani su izgubili nadu, a nada poslednja umire. Mislim da je svima, ali bas svima jasno da se ovde nikada nece ziveti bolje. Iz dana u dan nas u to uveravaju a mi narod ko izgubljene ovce nit znamo gde idemo nit sta radimo nit zasto smo tu, a ni u red ne znamo da stanemo. 

  9. Kertvaros kaže:

    Vremena se menjaju.

    Pre nekih 45 godina moji roditelji su propadali u zemlju od stida i sramote jer im je sin otisao na rad u Nemacku. Moje Suboticko okruzenje, rodjaci i prijatelji, pitali su se u cudu; sta sad izvodi kerefeke i sta mu sve to treba? Kada se danas toga svega prisetim onda mi postaje jasno kakve su se u medjuvremenu radikalne promene desile i kako je, i u kom smeru,   "mentalitet evoluirao".

     

  10. kikiriki kaže:

    Skrivena želja svih političkih struktura na vlasti poslati što veći broj nezaposlenih u inostranstvo.Em ulepšava statistiku,em manji je broj gnevnih građana,a još stižu i devize za partijske drugove!

  11. kulak kaže:

    Dante Alighieri(Inferno):Lasciate ogni speranza voi ch'e entrate!(Ostavite svaku nadu vi koji ulazite iz EU u Srbiju)

  12. SUBOTIČANIN kaže:

    KOME GOD SE UAŽE PRILIKA NEKA BEŽI IZ SRBIJE, POGOTOVO IZ SUBOTICE. SAMO NAM ODKUPLJUJU ZEMLJIŠTE ZA SITNE PARE, NAMA SMANJUJU PLATE, LJUDI IZ DANA U DAN OSTAJU BEZ POSLA. NE SAMO MAĐARI IDU U INOSTRANSTVO DA TRAŽE POSAO NEGO I DRUGA NACIJA, NAŽALOST NEKI OSTAVLJAJU I SVOJU PORODICU DA BI ZARADILI ZA ŽIVOT JE JE OVA ZEMLJA SRBIJA DAVNO PROPALA. U SUBOTICI IZUZETNO DOBRO SE SNALAZE SA STRANE. SUBOTIANI VIŠE NI NA BUVLJAKU NEMAJU SVOJA MESTA ZA POSAO, ZNA SE ZBOG KOJHI LJUDI. ZATO IDITE AKO VAM SE UKAŽE PRILIKA ŠTO PRE, NIJE LAKO DONETI TAKVU ODLUKU ALI OVDE NEMA ŽIVOTA LJUDI MOJI.

  13. Nikad robom kaže:

    Pa normalno da treba otići pogotovo sada kada se stvorila EU ,nečemo valjda biti robovska radna snaga raznim srpskim Swarovskima,Dunkelmotorima, Boschovima i ko zna kakvim srpskim mešetarima za 100 -150 evra fur ein monath ,dok oni nepismeni poslodavci -kapoi mažnjavaju ogromnu lovu na našoj grbači ,jer oni žele da nas prodaju kao jeftinu radnu snagu. Inače ti takozvani investitori ni pišljivi bob ne bi investirali u ovu vukojebinu da nemaju enormne profite.

  14. STeve kaže:

    Zapravo, jedan dobar deo gradjana naseg glavnog grada takodje ima madjarske pasose sa potpuno istim ciljem. (Lokal)patriotizam ima svoju cenu, a sa druge strane 25 godina potpuno istog sr*nja bez ikakve perspektive da se nesto promeni naravno opravdava ovaj motiv. Koliko vas jos smatra da je sasvim ok zrtvovati vlastitu zivotnu perspektivu i buducnost nasih maih zarad konstantne borbe sa korupcijom, Nekompetentnom administracijom, u privatnom biznisu konkurisanjem (politickom) monoplu? Pred nasim ocima se odvija masovna emigracija stanovnistva zbog nesposobnosti drzave da ljudima pruzi bilo kakvu perspektivu. Na kraju ce ostati samo ovi (mnogi) sto zive od poreza koji mi placamo

  15. pauk kaže:

    Sva sreca da u Vojvodini zive samo mladi madjari, drugih mladih nema.. Jedino su madjari mladi a ovi drugi…

  16. Scaly kaže:

     

    Nikad robom:

    Pa normalno da treba otići pogotovo sada kada se stvorila EU ,nečemo valjda biti robovska radna snaga raznim srpskim Swarovskima,Dunkelmotorima, Boschovima i ko zna kakvim srpskim mešetarima za 100 -150 evra fur ein monath ,dok oni nepismeni poslodavci -kapoi mažnjavaju ogromnu lovu na našoj grbači ,jer oni žele da nas prodaju kao jeftinu radnu snagu. Inače ti takozvani investitori ni pišljivi bob ne bi investirali u ovu vukojebinu da nemaju enormne profite.

     

    Misliš na kapital crvenih brigada ?… zaboravio si italijanske ?' ulagače' ,da namnožilo ih se ko vašaka.

  17. stormwatch kaže:

     

    pauk:

    Sva sreca da u Vojvodini zive samo mladi madjari, drugih mladih nema.. Jedino su madjari mladi a ovi drugi…

     

     

    Dragi moj pauce, SVAKO ko je uzeo MADJARSKO drzavljanstvo JE MADJAR. Ne mozes uzimati Madjarsko drzavljanstvo a sa druge strane se busati u prsa kao veliki Srbin, jer ako je neko veliki Srbin dovoljno mu je i srpsko drzavljanstvo da uradi nesto u EU, ne treba mu bilo koje drugo laugh. Znaci ovi mladi Madjari koji se pominju su ISKLJUCIVO MADJARI, ne moze Srbin ili Hrvat imati madjarsko drzavljanstvo jer je morao dati dokaz o PRECIMA Madjarima i znanje madjarskog jezika, a to moze SAMO MADJAR! 

  18. zorandjala kaže:

    Dali negde u srbiji ima spomenik monumentalnih razmera na kom pise .PALIM SOVJETSKIM ORLOVIMA OD ZAHVALNOG //////////NARODA.Kod kog je svake godine odrzavan veliki vatromet.A kada ga srusimo vise niko nezna da je bio.

  19. matori kaže:

    Ruski vojnici su bili na glasu kao silovatelji žena u II sv.ratu.O tome postoje brojna svedočanstva po celoj istočnoj Evropi.

  20. vokille kaže:

    @Stormwatch- za mađarsko državljanstvo, pored znanja jezika (to su neki uspevali da zaobiđu) treba i dokaz da je predak rođen na tadašnjoj teritoriji Ugarske, ne da je predak bio Mađar (inače za dosta ljudi mogu opušteno reći da nemaju pretke mađare, ali imaju pasoš). 
    Evo ja imam državljanstvo zahvaljujući svojoj majci, mađarici, ali niko me nije terao da se izjasnim ko sam i šta sam.  I veruj, bar 70% mladih odavde želi da pobegne. U mom starom razredu u gimnaziji, već je njih šestoro otišlo, od toga dvoje u Hrvatsku, dvoje u Segedin, jedan u Beč, a jedna u Ameriku. Meni je lično po završetku faksa, kroz dve godine isto u otpicaju bežanija odavde. 

  21. pauk kaže:

    Nisam srbin, ali je rec o mladim srednjoskolcima koji nemaju to dosadno madjarsko drzavljanstvo.. o vojvodjanskim madjarima. A ja ko ja.. drzavljanstvo druge zemlje u EU i sad sta.. nikom nista..

  22. zorandjala kaže:

     

    zorandjala:

    Dali negde u srbiji ima spomenik monumentalnih razmera na kom pise .PALIM SOVJETSKIM ORLOVIMA OD ZAHVALNOG //////////NARODA.Kod kog je svake godine odrzavan veliki vatromet.A kada ga srusimo vise niko nezna da je bio.

     

     

    Ovde napišite odgovor..Dali su ovi minusi jel negovorim istinu ? Ili vam se nesvidja istina od zahvalnog madjarskog naroda ? Kada su lagali onda ili sada?..A vi suboticki madjari ste isli tamo svake godine na slavje i da vide vase SU tablice na kolima.HARASO.

  23. stormwatch kaže:

     

    vokille:

    @Stormwatch- za mađarsko državljanstvo, pored znanja jezika (to su neki uspevali da zaobiđu) treba i dokaz da je predak rođen na tadašnjoj teritoriji Ugarske, ne da je predak bio Mađar (inače za dosta ljudi mogu opušteno reći da nemaju pretke mađare, ali imaju pasoš). 
    Evo ja imam državljanstvo zahvaljujući svojoj majci, mađarici, ali niko me nije terao da se izjasnim ko sam i šta sam.  I veruj, bar 70% mladih odavde želi da pobegne. U mom starom razredu u gimnaziji, već je njih šestoro otišlo, od toga dvoje u Hrvatsku, dvoje u Segedin, jedan u Beč, a jedna u Ameriku. Meni je lično po završetku faksa, kroz dve godine isto u otpicaju bežanija odavde. 

     

     

    Ok, ok, ja ne znam bas najbolje kako tacno to ide ali znam da su se svi lupaci u prsa redom prijavljivali za drzavljanstvo Madjarske pa bi iz postovanja prema zemlji koja im je omogucila daleko vise nego njihova "najveca", "najbolja", "najjunackija" i "najpunija duha" zemlja da se bar deklarisu kao Madjari posto im je Madjarska obezbedila zivot u civilizaciji a ne Srbija. Bar toliko postovanja, jer inace ste svi licemerni 🙂

  24. pravdoljub kaže:

     

    SUBOTIČANIN:

    KOME GOD SE UAŽE PRILIKA NEKA BEŽI IZ SRBIJE, POGOTOVO IZ SUBOTICE. SAMO NAM ODKUPLJUJU ZEMLJIŠTE ZA SITNE PARE, NAMA SMANJUJU PLATE, LJUDI IZ DANA U DAN OSTAJU BEZ POSLA. NE SAMO MAĐARI IDU U INOSTRANSTVO DA TRAŽE POSAO NEGO I DRUGA NACIJA, NAŽALOST NEKI OSTAVLJAJU I SVOJU PORODICU DA BI ZARADILI ZA ŽIVOT JE JE OVA ZEMLJA SRBIJA DAVNO PROPALA. U SUBOTICI IZUZETNO DOBRO SE SNALAZE SA STRANE. SUBOTIANI VIŠE NI NA BUVLJAKU NEMAJU SVOJA MESTA ZA POSAO, ZNA SE ZBOG KOJHI LJUDI. ZATO IDITE AKO VAM SE UKAŽE PRILIKA ŠTO PRE, NIJE LAKO DONETI TAKVU ODLUKU ALI OVDE NEMA ŽIVOTA LJUDI MOJI.

     

     

    Ovde napišite odgovor…Druze , brate , prijatelju rodjeni Suboticaninu. Ako si a ne sumnjam da nisi Suboticanin NEMOJ da bezis ostani na svome. ostajem i aj na svome, ako sam mogao da ratujem za vreme Milosevica e pa mogu i sada za svoju Suboticu..

  25. Sergio kaže:

    Svi beže odavde ali to najviše utiče na mađarsku nacionalnu manjinu u Vojvodini. Njihov broj brže opada u odnosu na pad većinskog stanovništva i ostalih manjina. Upravo je to problem. Mađara je nekad ovde bilo baš dosta. Na prošlom popisu se vidi da su pali na samo 13% (to je novi negativni rekord a tendencija je da će se taj loš trend nastaviti).

  26. pravdoljub kaže:

     

    asd:

    Mennyire ironikus is ez. Úgylátszik a Jó Istennek van még humorérzéke!! Azok, akik "eredetileg" ide valósiak, itt kellene,hogy éljenek, legyen az magyar, bunyevác, szerb elmegy innen. Családjuk év századok óta itt él, ne neki ezt a láncot meg kell bontania. Azok viszont, akik újjonnan települtek be nagyjából meg vannak elégedve a környezettel, és eszülben sincs elmenni. Igy cserélődik ki az a népesség amely sok sok ideje nagyjából változatlan. A globalista, multi-kulti nyugat majmoló észjárás teszi ezt, és rombol le mindent ami érték.
    A legviccesebb az egészben ráadásul az,hogy a magyar állampolgárság katalizátorként felgyorsitja ezt a folyamatot. Nemzetegyesítés Londonban, Münchenben. Szép!

     

     

    Ovde napišite odgovor…Srican tebi USKRS i svako dobro ti zelim..

  27. Dorfer kaže:

     

    Sergio:

    Svi beže odavde ali to najviše utiče na mađarsku nacionalnu manjinu u Vojvodini. Njihov broj brže opada u odnosu na pad većinskog stanovništva i ostalih manjina. Upravo je to problem. Mađara je nekad ovde bilo baš dosta. Na prošlom popisu se vidi da su pali na samo 13% (to je novi negativni rekord a tendencija je da će se taj loš trend nastaviti).

     

     

    Odlaze jer ne žele biti izrabljena jeftina snaga novim došljacima kojima je bilo obećano da ovde ima domaće stanovništvo koji će se iskoriščavati. To je bio smišljeni plan da se domaće stanovništvo ostavi bez posla te kao tako ekonomsku slabu izruči kvazi novim poslodavcima. Odlazak mađara i ostalih u inostranstvo spašava njihovu situaciju jer ekonomski ojačani više neće zavisiti od ovdašnjih ' čobanskih'-polupismenih, poslodavaca.

  28. vereb kaže:

     

    pravdoljub:

     

    ako sam mogao da ratujem za Milosevica …

     

     

    Čega se pametan stidi time se budala ponosi.

  29. purger kaže:

     

    vereb:

    pravdoljub:

    ako sam mogao da ratujem za Milosevica …

    Čega se pametan stidi time se budala ponosi.

     

     

    Bilježim se i potpisujem.

  30. vereb kaže:

    Čudnovato.S obzirom na broj negativnih ocena izgleda da ima i takvih koji misle da ratovanje za Miloševića nije bilo sramno.Neverovatno.

    Ako ništa drugo,svako ko je ratovao za Miloševića morao je makar u maloj meri verovati u njega(osim ako nije bio prisilno odveden) te je bio nasamaren jer je dotični sve ratove izgubio pa je dakle ratovanje bilo uzaludan pothvat,a svako ko je s verom išao u taj rat imao je pogrešnu računicu,ili barem nije razumeo istorijski trenutak u kome se našao.

  31. Damjanić kaže:

    Prvo, ne postoji nešto takvo što ti zoveš "ratovanje za Miloševića". Ono što bi ti voleo da se sad stavi znak jednakosti između Hitlera i Miloševića i recimo Putina danas, to niko pametan ne uzima u razmatranje. Rat u Sloveniji (jun 91) i  Hrvatskoj – od septembra 1991. do  2. januara 1992. vodi JNA i tadašnja savezna vlada koja i dalje postoji. U Hrvatskoj je u ratu Teritorijalna odbrana Srba iz Hrvatske koju pomaže Srbija ratnim materijalom i dobrovoljcima. Onaj koji je išao tamo nije išao da zbog Miloševića nego da zaštiti svoj narod od ustaša.   Tek rat na Kosovu 1999. jeste rezultat Miloševićeve politike ali ni tada niko nije ratovao za Miloševića nego ZA SRBIJU.

  32. vereb kaže:

     

    Damjanić:

     

    Prvo, ne postoji nešto takvo što ti zoveš "ratovanje za Miloševića". Ono što bi ti voleo da se sad stavi znak jednakosti između Hitlera i Miloševića i recimo Putina danas, to niko pametan ne uzima u razmatranje. Rat u Sloveniji (jun 91) i  Hrvatskoj – od septembra 1991. do  2. januara 1992. vodi JNA i tadašnja savezna vlada koja i dalje postoji. U Hrvatskoj je u ratu Teritorijalna odbrana Srba iz Hrvatske koju pomaže Srbija ratnim materijalom i dobrovoljcima. Onaj koji je išao tamo nije išao da zbog Miloševića nego da zaštiti svoj narod od ustaša.   Tek rat na Kosovu 1999. jeste rezultat Miloševićeve politike ali ni tada niko nije ratovao za Miloševića nego ZA SRBIJU.

     

     

    Upravo ovaj tekst potvrđuje da je reč o ljudima koji su imali POGREŠNU RAČUNICU i nisu razumeli istorijski trenutak jer:niti su u Hrvatskoj bile ustaše(njihov pokret nestao nakon II sv.rata),niti su ti dobrovoljci "odbranili Srbe" u Hrvatskoj,niti je Srbija pravilno procenila da će slanjem dobrovoljaca u Hrvatsku postići bilo kakav cilj,a također napravljena je loša procena i u ratu na Kosovu,jer vojska koja je tamo poslana nije ratovala "za Srbiju",nego PROTIV SRBIJE kao što će se to ubrzo pokazati.Dakle ljudi su bili(neki i ostali)NASAMARENI.

  33. Damjanić kaže:

    Sa današnjeg stanovišta, svi su nasamareni. Ali te 1991. sve strane su bile raspoložene za rat. Što neko reče "Oni su hteli rat, a mi nismo imali ništa protiv."

    Jugoslavija bi se raspala i onako i ovako, jer su tako hteli oni koji su je i sastavili. 

  34. Sergio kaže:

    Zvanični podaci popisa stanovništva za oblast Vojvodine. Prva tabela je sa podacima iz 2002. godine, a druga sa podacima iz 2011. godine.

    Možete uporediti promene:

    2002:

    2011:

  35. pravdoljub kaže:

     

    vereb:

    pravdoljub:

    ako sam mogao da ratujem za Milosevica …

    Čega se pametan stidi time se budala ponosi.

     

     

    Ovde napišite odgovor. SRETAN USKRS VEREB. Ne ponosim se  sto sam  morao ratovati, morao napominjem jer nisam bezao. Jedino mislim da sam sada budala jer moram posecivati lekara zbog PTSS. Ali da Vas ne zamaram. Ako mislite da smo budale sto smo morali ratovati neka Vam je dobri covece..Kazite hvala Bogu pa niste Vi morali, nije to ponos kada se mora to je igra sa djavolima..

  36. pravdoljub kaže:

     

    purger:

    vereb:

    pravdoljub:

    ako sam mogao da ratujem za Milosevica …

    Čega se pametan stidi time se budala ponosi.

    Bilježim se i potpisujem.

     

     

    Ovde napišite odgovor…Pozdrav i za Zagreb Stricek. Nemam Vam sta objasnjavati, rat je bio mi koji smo boranija mi smo morali ici, hteli ili ne hteli. Eto da kazem jos jednom HRVAT sam i isao sam da ratujem za MILOSEVICA, nisam bio niti malo za njega. Ali sada sve vise jesam kada pogledam da sam posle u demokratiji ostao bez sredstava za zivot. I zbunih se na pocetku, ma saljem ja Vama pozdrav ovde u Srbiji jjer Vi ste domaci ovdasnji nas sugradjanin drugih pogleda, koji osudjujete nas koji smo morali ici, ali neka osudjujte mi nasu bol znamo koju smo pretrpeli ne zelim Vam nikada da osetite "cari"rata. Vojnik je vojnik pa sa bilo cije strane bio, za informaciju u nekjim trenucima smo jeli i pili sve tri strane zajedno..

  37. dr,no kaže:

    @ sergio ,ove tabele su za dokaz etničkog čišćenja Vojvodine od starosedelaca ? samo cca 3500 Nemaca-Austrijanaca , 47000 Hrvata ,250000 ,Mađara ?

  38. Scaly kaže:

    Serđo, nešto ti šteka statistika…

    A gde su ti popisi stanovništava iz ranijih godina? Ili misliš da Vojvodina postoji tek od 2002.?!

    Za etničko čišćenje vidljivo u rezultatima popisa iz 2002. pobrinuo se vaš vožd i njegove sluge svih boja, a ti se samo 'skromno' dičiš tim zločinom i misliš da se 'Vlasi neće dosetiti'… c c c…

  39. Sergio kaže:

    Nisam postavljao ove tabele da bi dokazivao etnička čišćenja, niti da bi se dičio. Daleko od toga. Postavio sam ih jer sam mislio da će biti interesantno nekom da ih vidi. Svi vojvođanski narodi brojčano opadaju, ali procenat većinskog Srpskog stanovništva raste jer je brojčani pad ostalih brži. Istina je da se u poslednjem veku broj Srba konstantno povećava u odnosu na druge. Ali ne bih da iznosim nikakve stavove u vezi toga. Sami protumačite razultate. Evo vam link za duži istorijski period (statistika je  samo za teritoriju Vojvodine). Jeste da je u pitanju sajt wikipedia ali mislim da su izvori u ovom slučaju legitimni.

    Link:

    http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%98%D0%B0_%D0%92%D0%BE%D1%98%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B5

  40. vereb kaže:

     

    Damjanić:

     

    Sa današnjeg stanovišta, svi su nasamareni. Ali te 1991. sve strane su bile raspoložene za rat. Što neko reče "Oni su hteli rat, a mi nismo imali ništa protiv."

    Jugoslavija bi se raspala i onako i ovako, jer su tako hteli oni koji su je i sastavili. 

     

     

    Pod pretpostavkom čak i površnog poznavanja opšteprihvaćenog javnog mišljenja i društvenog stava po ovim pitanjima koje vlada u Sloveniji,Hrvatskoj,na Kosovu pa i u BiH ovo ne može biti istina nego samo veoma jasan pokušaj relativizacije krivice i odgovornosti za rat.

    Naime,nezamislivo je da bi bilo kome ko je bio n.pr u hrvatskoj vojsci palo na pamet da izjavi da je zbog toga bio nasamaren.U svim tim državama postoji jasno profiliran i čvrsto fundiran vrednosni stav da je učestvovanje u ratu bio neupitan moralni čin i obaveza u kome je pojedinac imao retku istorijsku priliku da dade lični kreativni doprinos stvaranju sopstvene države – osećaj kojeg u Srbiji nema.Ono što razlikuje Srbiju od ostalih ex YU država upravo i jest činjenica da učestvovanje u ratu nije bio državotvorni čin i da ne postoji javna percepcija nečeg "patriotski neupitnog,a istovremeno dobro i konstruktivno odrađenog".

    Kada je reč o tezi "da su svi hteli rat" mora se primetiti da ona također nije tačna s obzirom na ogromni početni nesrazmer u vojnoj moći.Rat su hteli oni koji su imali JNA iza sebe kao jednu od najmoćnijih vojski Evrope jer su pretpostavljali da im to daje ogromnu prednost u nametanju njihovih političkih rešenja,a ostali nisu imali izbora.Nije David izazivao Golijata,nego Golijat Davida.A David je tek naknadno pobedio.

    Sve dok u Srbiji ne bude dovoljno razuma i smelosti da se jasno i objektivno ne sagledaju ovi događaji biće onih koji će na ovakav način bežati od istine.

  41. stormwatch kaže:

    Sergio, daj brate tacne i ispravne podatke o stanovnistvu Vojvodine do 1918. i jedno 500 godina pre toga. laugh

  42. Sergio kaže:

    Srbija definitivno nije želela opšti rat, ali je na nevešt, nasilan i bahat način pokušala da izbije Hrvatima i Slovencima iz glave pomisao o dugo željenoj samostalnosti. Jenkijima je to uspelo u građanskom ratu protiv južnih zemalja ali Srbiji nije. Srbima je i te kako odgovarala Jugoslavija jer su svi Srbi živeli u jednoj državi. Što se tiče Velike Srbije, to je bio plan B, koji je nastao u hodu, kada su uvideli da Hrvati i Slovenci definitivno odlaze iz Jugoslavije uz blagoslov zapadne Evrope i Amerike. Rat u devedesetim se temeljio na frustracijama nastalim tokom drugog svetskog rata koje su se prenosile sa kolena na koleno.

  43. Sergio kaže:

     

    stormwatch:

    Sergio, daj brate tacne i ispravne podatke o stanovnistvu Vojvodine do 1918. i jedno 500 godina pre toga. laugh

     

     

    Zašto samo podatke od pre 500 godina? laugh  Bolje od pre 1500 godina, ili 3000 godina.  laugh Ustvari sva istraživanja treba počinjati od onog trenutka kada su prvi homosapiensi napustili Afriku, došli u Evropu i izvršili genocid nad starosedeocima neandertalcima.  laugh

  44. dr,no kaže:

    @ Sergio, Tvoja teza ne drži vodu .Pa zar flustracije imaju samo Srbi , kao opravdanje za devedesetih ?, iz razloga nastalim tokom drugog svetskog rata? Imaju li pravo i drugi narodi da naj način izražavaju svoje flustracije ,pa kasnije da se pravdaju da su im drugi bili krivi za sve što su učinili drugima ?

  45. Sergio kaže:

     

    dr,no:

    @ Sergio, Tvoja teza ne drži vodu .Pa zar flustracije imaju samo Srbi , kao opravdanje za devedesetih ?, iz razloga nastalim tokom drugog svetskog rata? Imaju li pravo i drugi narodi da naj način izražavaju svoje flustracije ,pa kasnije da se pravdaju da su im drugi bili krivi za sve što su učinili drugima ?

     

     

    Nisam mislio samo na Srbe već na sve. Upravo sam to hteo da kažem. Nisi me dobro razumeo. Npr. tenzije između Srba i Hrvata su nastale još od nastanka Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Ta netrpeljivost je kulminirala tokom Drugog svetskog rata. Seti se samo svih silnih Ustaških i Handžarskih zločina nad Srpskim i Jevrejskim stanovništvom, seti se samo svih silnih četničkih klanja muslimanskog i hrvatskog stanovništva. Kroz međunacionalne konflikte tokom devedesetih se mogla osetiti ta atmosfera iz Drugog svetskog rata. Na to sam mislio. Prošlo je skoro 50 godina između dva rata a kompleksi i mržnja nisu nestali već su se samo pritajili.

  46. belogradjanin kaže:

    @stormwatch – prijatelju, u teškoj si zabludi !!! da bi neko imao mađarsko državljanstvo uopšte nije potrebno da bude mađar već da ima nekoga u svom porodičnom stablu predaka ko je nekada bio mađarski državljanin a ne mađar !!! a pre 1918 svi na ovom prostoru su bili mađarski državljani iako je neko bio srbin, neko bunjevac, neko nemac, neko jevrejin itd. tako da mi možeš slobodno poverovati na reč kada ti kažem da u Beogradu ima više njih sa mađarskim pasošima nego što ima mađara u Subotici !!!

  47. stormwatch kaže:

     

    Sergio:

    Srbija definitivno nije želela opšti rat, ali je na nevešt, nasilan i bahat način pokušala da izbije Hrvatima i Slovencima iz glave pomisao o dugo željenoj samostalnosti. Jenkijima je to uspelo u građanskom ratu protiv južnih zemalja ali Srbiji nije. Srbima je i te kako odgovarala Jugoslavija jer su svi Srbi živeli u jednoj državi. Što se tiče Velike Srbije, to je bio plan B, koji je nastao u hodu, kada su uvideli da Hrvati i Slovenci definitivno odlaze iz Jugoslavije uz blagoslov zapadne Evrope i Amerike. Rat u devedesetim se temeljio na frustracijama nastalim tokom drugog svetskog rata koje su se prenosile sa kolena na koleno.

     

     

    Gospodine Sergio, upravo tako je i Nemacka pocela drugi svetski rat koji je bio direktna posledica prvog svetskog rata, sto ce reci da su Nemci opravdani ovim sto vi govorite o Srbiji. Isto tako da nije bilo onog vaseg Gavrila ne bi bilo ni prvog ni drugog svetskog rata. Vidite kako se lako sve objasnjava frustracijama i nepravdom.

  48. stormwatch kaže:

     

    belogradjanin:

    @stormwatch – prijatelju, u teškoj si zabludi !!! da bi neko imao mađarsko državljanstvo uopšte nije potrebno da bude mađar već da ima nekoga u svom porodičnom stablu predaka ko je nekada bio mađarski državljanin a ne mađar !!! a pre 1918 svi na ovom prostoru su bili mađarski državljani iako je neko bio srbin, neko bunjevac, neko nemac, neko jevrejin itd. tako da mi možeš slobodno poverovati na reč kada ti kažem da u Beogradu ima više njih sa mađarskim pasošima nego što ima mađara u Subotici !!!

     

     

    Ali cekajte gospodine Beogradjanin, zasto vama kao Srbima treba Madjarsko drzavljanstvo? Pa vi iz Beograda ste uvek bili najrazmazeniji i najzajebaniji po pitanju uzimanja tudjeg drzavljanstva i davanja drugim narodima i narodnostima volju o samoopredeljenju…kako pak sad to da ima vise Beogradjana Madjarski pasos nego sto ima Madjara u Vojvodini? Nesto ne stima sa vasim izjavama i to bas ne stima.

  49. dr,no kaže:

     

    Sergio:

    dr,no:

    @ Sergio, Tvoja teza ne drži vodu .Pa zar flustracije imaju samo Srbi , kao opravdanje za devedesetih ?, iz razloga nastalim tokom drugog svetskog rata? Imaju li pravo i drugi narodi da naj način izražavaju svoje flustracije ,pa kasnije da se pravdaju da su im drugi bili krivi za sve što su učinili drugima ?

    Nisam mislio samo na Srbe već na sve. Upravo sam to hteo da kažem. Nisi me dobro razumeo. Npr. tenzije između Srba i Hrvata su nastale još od nastanka Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca. Ta netrpeljivost je kulminirala tokom Drugog svetskog rata. Seti se samo svih silnih Ustaških i Handžarskih zločina nad Srpskim i Jevrejskim stanovništvom, seti se samo svih silnih četničkih klanja muslimanskog i hrvatskog stanovništva. Kroz međunacionalne konflikte tokom devedesetih se mogla osetiti ta atmosfera iz Drugog svetskog rata. Na to sam mislio. Prošlo je skoro 50 godina između dva rata a kompleksi i mržnja nisu nestali već su se samo pritajili.

     

     

    Dobro sam te ja razumeo ,naime ne radi se samo o flustraciji ta dva naroda -iako u tom zadnjem sukobu svima je jasno ko je bio agresor i ko je bio napadnut. No jedini je problem što si se ograničio samo na dva naroda. A kako da reše svoje flustracije i ostali narodi naprimer Nemci -Austrijanci koji su etnički očisčeni iz Vojvodine ,ili Mađari i Hrvati čije žrtve zbog etničkih čišćenja iznosi na nekoliko stotina hiljada ,pa onda jevreji  ,i ostali narodi koji su bili žrtve raznim nasilnim promenom granica nakon ww1,kada su delove Austro Ugarske pripojili stranim državama ?

  50. Diko kaže:

    @belograđanin ,svi vi uporno tvrdite da je dovoljno da je neko od predaka bio mađarski državljanin i to je dovoljno za sticanje mađarskog državljanstva.Sve to je netačno : prvo to treba dokazati ,drugo treba znati govoriti i pisati Mađarski ,treće prilikom preuzimanja državljanstva peva se mađarska himna te javno se polaže zakletva Mađarskoj državi i sve to se potvrdi potpisom o lojalnosti .Pa onda moj belograđanine , šta si Mađar ili pripadnik manjine Mađarskoj državi ?- Postao si Mađar i te kako samo na mala vrata a nisi ni primetio.

  51. Sergio kaže:

     

    stormwatch:

    Gospodine Sergio, upravo tako je i Nemacka pocela drugi svetski rat koji je bio direktna posledica prvog svetskog rata, sto ce reci da su Nemci opravdani ovim sto vi govorite o Srbiji. Isto tako da nije bilo onog vaseg Gavrila ne bi bilo ni prvog ni drugog svetskog rata. Vidite kako se lako sve objasnjava frustracijama i nepravdom.

     

     

    Ma Gavrilo je bio mladi zaluđeni nacionalista. On je svakako odgovoran za dvostruko ubistvo i posredno za početak rata između Kraljevine Srbije i Austro-Ugarske monarhije.

    Ali Gavrilo Princip nikako nije odgovoran za početak Prvog svetskog rata. Za to su odgovorne velike sile: Engleska, Nemačka, Francuska i Rusija. Da su te zemlje istinski htele da smire situaciju, opšteg rata sigurno ne bi bilo. Ali se to nije desilo. Na njima je najveća odgovornost. I da nije bilo atentata došlo bi do neke vrste sukoba u Evropi jer su u to vreme odnosi između velikih sila bili veoma zategnuti. Varnica je mogla doći sa bilo koje strane i sukob bi sigurno otpočeo. Igrom slučaja to je bio Balkan. Male (manje značajne) zemlje su samo pijuni u geopolitičkoj igri velikih igrača.

    Npr. Hitler i Staljin su pojedinci koji su direktno odgovorni za stradanje miliona ljudi. Gavrilo je odgovoran za ubistvo jednog velikog vladara i jedne trudne žene. Direktno pripisivati samo njemu milionske žrtve iz Prvog svetskog rata (a kasnije i drugog) je dosta neumesno i neodgovorno.

  52. stormwatch kaže:

     

    Diko:

    @belograđanin ,svi vi uporno tvrdite da je dovoljno da je neko od predaka bio mađarski državljanin i to je dovoljno za sticanje mađarskog državljanstva.Sve to je netačno : prvo to treba dokazati ,drugo treba znati govoriti i pisati Mađarski ,treće prilikom preuzimanja državljanstva peva se mađarska himna te javno se polaže zakletva Mađarskoj državi i sve to se potvrdi potpisom o lojalnosti .Pa onda moj belograđanine , šta si Mađar ili pripadnik manjine Mađarskoj državi ?- Postao si Mađar i te kako samo na mala vrata a nisi ni primetio.

     

     

    Problem je sto oni ne shvataju da su Madjari, neki su to postali vracanjem ili ulaskom u madjarsko drzavljanstvo. Oni iz Beograda misle da se prema svemu sto rade iskljucivo za svoje dupe mogu odnositi sa apsolutnom neodgovornoscu kao sto su to i uvek cinili.

  53. Sergio kaže:

     

     

     

    dr,no:

    Dobro sam te ja razumeo ,naime ne radi se samo o flustraciji ta dva naroda -iako u tom zadnjem sukobu svima je jasno ko je bio agresor i ko je bio napadnut. No jedini je problem što si se ograničio samo na dva naroda. A kako da reše svoje flustracije i ostali narodi naprimer Nemci -Austrijanci koji su etnički očisčeni iz Vojvodine ,ili Mađari i Hrvati čije žrtve zbog etničkih čišćenja iznosi na nekoliko stotina hiljada ,pa onda jevreji  ,i ostali narodi koji su bili žrtve raznim nasilnim promenom granica nakon ww1,kada su delove Austro Ugarske pripojili stranim državama ?

     

     

    Slučajno sam uzeo primer Srba i Hrvata zbog konteksta prethodnih komentara. Poenta je da nikada neće biti pravde za sve. Nikada. Istorija je nepravedna. Živimo u dosta surovoj realnosti. Frustracije i mržnje će uvek biti.

    Srbi i Hrvati nisu rešili svoje frustracije. One su samo produbljene. Tako to biva.A iz poslednjeg sukoba se stvorio još veći animozitet.

    Jedan od dobrih načina za novi početak je da se priznaju nevine žrtve iz suprotnog tabora (saosećanje za patnje svog dojučerašnjeg neprijatelja). Ljudi su jako nacionalno egocentrični i uvek na prvo mesto stavljaju reč "naše"žrtve, a za ostale ih baš briga. I dalje tvrdim da je nacionalizam rak rana čovečanstva. Delimo se u tabore kao neka divlja plemena ili fudbalski navijači. Nema 'leba od nacionalne ostrašćenosti i večite deobe na "nas i njih", jer upravo takav način razmišljanja stvara probleme. Ali možda su ipak moja očekivanja nerealna. Ljudska rasa je nesavršena. Fali nam empatije.

  54. Sergio kaže:

     

    Diko:

    @belograđanin ,svi vi uporno tvrdite da je dovoljno da je neko od predaka bio mađarski državljanin i to je dovoljno za sticanje mađarskog državljanstva.Sve to je netačno : prvo to treba dokazati ,drugo treba znati govoriti i pisati Mađarski ,treće prilikom preuzimanja državljanstva peva se mađarska himna te javno se polaže zakletva Mađarskoj državi i sve to se potvrdi potpisom o lojalnosti .Pa onda moj belograđanine , šta si Mađar ili pripadnik manjine Mađarskoj državi ?- Postao si Mađar i te kako samo na mala vrata a nisi ni primetio.

     

     

    Danas ogroman broj ljudi ima dvojna državljanstva. Sekundarno državljanstvo se uzima uglavnom zbog interesa. Ne može se nikome narediti da bude određene nacionalnosti.  To je stvar ličnog osećanja pripadnosti određenoj etno-lingvističkoj grupi. Ja lično nisam opterećen tim nacionalnim konceptom, ali on definitivno postoji među ljudima današnjice. Moj drug ima srpsko i slovačko državljanstvo (srpsko rođenjem a slovačko je dobio naknadno). Interesantno je da se on izjašnjava kao Rusin i nikada neće odstupiti od toga jer pripada (po ocu) Rusinskom narodu nastanjenom na području Vojvodine. Keva mu je Slovakinja iz Košica. Kontaš šta sam hteo reći ovim interesantnim primerom?

  55. stormwatch kaže:

     

    Sergio:

    stormwatch:

    Gospodine Sergio, upravo tako je i Nemacka pocela drugi svetski rat koji je bio direktna posledica prvog svetskog rata, sto ce reci da su Nemci opravdani ovim sto vi govorite o Srbiji. Isto tako da nije bilo onog vaseg Gavrila ne bi bilo ni prvog ni drugog svetskog rata. Vidite kako se lako sve objasnjava frustracijama i nepravdom.

    Ma Gavrilo je bio mladi zaluđeni nacionalista. On je svakako odgovoran za dvostruko ubistvo i posredno za početak rata između Kraljevine Srbije i Austro-Ugarske monarhije.

    Ali Gavrilo Princip nikako nije odgovoran za početak Prvog svetskog rata. Za to su odgovorne velike sile: Engleska, Nemačka, Francuska i Rusija. Da su te zemlje istinski htele da smire situaciju, opšteg rata sigurno ne bi bilo. Ali se to nije desilo. Na njima je najveća odgovornost. I da nije bilo atentata došlo bi do neke vrste sukoba u Evropi jer su u to vreme odnosi između velikih sila bili veoma zategnuti. Varnica je mogla doći sa bilo koje strane i sukob bi sigurno otpočeo. Igrom slučaja to je bio Balkan. Male (manje značajne) zemlje su samo pijuni u geopolitičkoj igri velikih igrača.

    Npr. Hitler i Staljin su pojedinci koji su direktno odgovorni za stradanje miliona ljudi. Gavrilo je odgovoran za ubistvo jednog velikog vladara i jedne trudne žene. Direktno pripisivati samo njemu milionske žrtve iz Prvog svetskog rata (a kasnije i drugog) je dosta neumesno i neodgovorno.

     

     

    Evo ja pripisujem Gavrilu to sto se desilo posle atentata…slican scenario desio se i u Jugi 1990. godine, dobro se ja secam kada je Seselj gostovao u jednoj radio emisiji u predizbornom programu negde u Aprilu 1990. godine i kada je javno pozvao na oruzane sukobe u hrvatskoj iako je do tada sve bilo apsolutno mirno i niko nije ni razmisljao o ratu, tada je i krenula klica rata. Zovi me neodgovornim slobodno, ali bez velikosrpskih aspiracija podgrevanih rusijom, cela Evropa bi u 20. veku bila mnogo mirnije mesto za zivot.

  56. pauk kaže:

    Bez Principa ili s Principom rata bi svakako bilo.. neizostavno… Nasao bi se neki treci Princip za rat…vremenom… Cilj je bio – RAT

  57. Damjanić kaže:

     

    stormwatch:

     

    Evo ja pripisujem Gavrilu to sto se desilo posle atentata…slican scenario desio se i u Jugi 1990. godine, dobro se ja secam kada je Seselj gostovao u jednoj radio emisiji u predizbornom programu negde u Aprilu 1990. godine i kada je javno pozvao na oruzane sukobe u hrvatskoj iako je do tada sve bilo apsolutno mirno i niko nije ni razmisljao o ratu, tada je i krenula klica rata. Zovi me neodgovornim slobodno, ali bez velikosrpskih aspiracija podgrevanih rusijom, cela Evropa bi u 20. veku bila mnogo mirnije mesto za zivot.

     

     

    Ti si bio malji pa se ne sećaš ili  si učio iz Tuđmanovog "Bespuća povijesne zbiljnosti" i ništa drugo. U proljeće 1990 je HDZ došao na vlast i ne samo pretio već konkretno preduzimao akcije protiv nepoćudnih Srba. Od popisivanja stanova, objavljivanja adresa i telefona, otkaza na poslu ili traženja da Srbi posebno potpišu izjavu lojalnosti.

    Izbore su dobili na obećanjima da ne može ni jedan Srbin imati posao ako je jedan Hrvat nezaposlen, da Srbi mogu odneti iz Hrvatske samo ono blata na opanku što su doneli, da će hrvatska strojnica biti na hrvatskom ramenu i hrvatska lisnica u hrvatskom džepu, da Srbi nemaju ljudski mozak ili ga možda imaju ali nemaju ljudsku lubanju itd, itd, itd…

    Već viđeno 1971, 1941, 1914, 1904…

  58. stormwatch kaže:

     

    Damjanić:

    stormwatch:

     

    Evo ja pripisujem Gavrilu to sto se desilo posle atentata…slican scenario desio se i u Jugi 1990. godine, dobro se ja secam kada je Seselj gostovao u jednoj radio emisiji u predizbornom programu negde u Aprilu 1990. godine i kada je javno pozvao na oruzane sukobe u hrvatskoj iako je do tada sve bilo apsolutno mirno i niko nije ni razmisljao o ratu, tada je i krenula klica rata. Zovi me neodgovornim slobodno, ali bez velikosrpskih aspiracija podgrevanih rusijom, cela Evropa bi u 20. veku bila mnogo mirnije mesto za zivot.

    Ti si bio malji pa se ne sećaš ili  si učio iz Tuđmanovog "Bespuća povijesne zbiljnosti" i ništa drugo. U proljeće 1990 je HDZ došao na vlast i ne samo pretio već konkretno preduzimao akcije protiv nepoćudnih Srba. Od popisivanja stanova, objavljivanja adresa i telefona, otkaza na poslu ili traženja da Srbi posebno potpišu izjavu lojalnosti.

    Izbore su dobili na obećanjima da ne može ni jedan Srbin imati posao ako je jedan Hrvat nezaposlen, da Srbi mogu odneti iz Hrvatske samo ono blata na opanku što su doneli, da će hrvatska strojnica biti na hrvatskom ramenu i hrvatska lisnica u hrvatskom džepu, da Srbi nemaju ljudski mozak ili ga možda imaju ali nemaju ljudsku lubanju itd, itd, itd…

    Već viđeno 1971, 1941, 1914, 1904…

     

     

    Sigurno sam bio stariji od tebe u tom momentu gospodine Damjanic. laugh Ja sve nesto mislim da je RTS-ova manipulacija mass medijima fino zakuvala taj rat….secate li se projekata RAM 1 ili RAM 2? Ne??!?! Kako to?!?!? laugh A i Zajam za Srbiju je bio prilicno smesno i nestrucno odradjen kao i oduzimanje autonomiji Vojvodini putem jogurt revolucije….taj rat ne biste mogli voditi bez Vojvodjanskih para…ne zaboravite to. laugh

  59. Sergio kaže:

    Šešelj je srpska verzija Branimira Glavaša / Glavaš je hrvatska verzija Vojislava Šešelja.

    Takvih ljudi je nažalost uvek bilo i biće. Nemam lepih reči za takve zaluđene nacionaliste.

  60. Kojo kaže:

     

    Sergio:

     

    Šešelj je srpska verzija Branimira Glavaša / Glavaš je hrvatska verzija Vojislava Šešelja.

    Takvih ljudi je nažalost uvek bilo i biće. Nemam lepih reči za takve zaluđene nacionaliste.

     

     

    Da,Glavaš je slao dobrovoljce u Srem da bi ga pripojio Hrvatskoj sve do Zemuna.

  61. razbibriga kaže:

     

    Kojo:

    Sergio:

    Šešelj je srpska verzija Branimira Glavaša / Glavaš je hrvatska verzija Vojislava Šešelja.

    Takvih ljudi je nažalost uvek bilo i biće. Nemam lepih reči za takve zaluđene nacionaliste.

    Da,Glavaš je slao dobrovoljce u Srem da bi ga pripojio Hrvatskoj sve do Zemuna.

     

     

    @ kujo ,nije on slao nikoga da se pripoji Srem Hrvatskoj sve do Zemuna , ta teritorija jeste  dio Hrvatske ,pogledaj malo zemljopisne karte-uostalom to radi i Rusija danas sa Putinom na čelu.

OSTAVITE KOMENTAR