„Završene“ 51. divizije

Asfalt je nanešen, saobraćajna signalizacija postavljena, žbunići zasađeni još da se okolni teren malo izravna i sve je spremno za veliko sutrašnje otvaranje.

.

51. divizije i Partizanskih baza su spojene i kao jedinstvena celina čine saobraćajnicu koja će zasigurno poboljšati saobraćajnu komunikaciju lokalnog stanovništva, ali i otvoriti nove mogućnosti u daljem razvoju grada.

.

Ukoliko sutra budete hteli da posetite kružni tok nećete imati Bog zna šta da vidite jer sem gore navedene tri stavke, ništa drugo na pomenutoj deonici ne postoji. Gledajte da odete kolima i danju, jer još uvek nije postavljena rasveta iako je predviđena što se može jasno uočiti samo na kružnom toku. To će u velikoj meri da oteža kretanje biciklista ili pak pešaka koji u nedostatku biciklističke i pešače staze moraju da koriste kolovoz, pa se noću savetuje oprez.

Cela deonica zajedno sa kružnim tokom je propisno saobraćajno obeležena. Zbog visokog prioriteta koji ima, mnoge su raskrsnice uređene na drugačiji način nego do sada, pa se vozačima savetuje da obrate pažnju na saobraćajne znake.

.

Primera radi, ukoliko na pomenutu deonicu hoćete da se uključite iz ulice Mikloša Radnotija, obratite pažnju na novo postavljeni znak STOP.

.

Signalizacija iz pravca Severne ulice

Na kružnom toku je ostavljena mogućnost postavljanja reflektora, ali će otvaranje proteći bez njega.

Stvar oko osvetljenja kružnog toka popravljaju postojeće bandere u Kireškoj ulici čije žice pak preprečuju saobraćajnicu.

Veoma zanimljiv podatak je taj da su putevi poput Čantavirskog u većem svom delu potpuno osvetljeni, dok ova deonica kao potencijalno mnogo frekventnija nije. Primeri dobro osvetljenih puteva van grada su Segedinski i izlaz ka petlji Istok.

.

U nedostatku ulične rasvete.

Pešački prelazi su uredno označeni iako ne postoji pešački prilaz ni iz jedne ulice. Ukoliko želite iz Severne da pređete u Kirešku, kretaćete se po prašini ili pak kolovozu, pa se i u tom slučaju preporučuje oprez.

Sve u svemu, nakon sutrašnjeg otvaranja, mnogi će građani rado koristiti put koji je bez sumnje najveća putna investicija u Subotici u poslednjih par decenija. Jedino što još nije završen.



KOMENTARI

  1. Mc kaže:

    Ne bih da blatim sada ali, nije razmisljano kao sto pise u tekstu ni o rasveti ni o pesacima, a forsira se prica kako ce to biti sve urbanizovano :/

  2. Da kaže:

    Izgleda po malo zapadnjački. Sviđa mi se.

  3. slobodan kaže:

    Svaka cast za ovu saobracajnicu,SVM je to obecavao 20 godina

  4. crni bik kaže:

    Diletantski i do pola

    Sistem patentiran posle Djindjicevog plato

  5. Anonimni kaže:

    Bice to i osvetljeno ili cemo na to cekati sledecih 20 godina ?

  6. Arhitekta kaže:

    Da:

    Izgleda po malo zapadnjački. Sviđa mi se.

    da  stvarno MALO izgleda kao na zapadu jer i oni tamo asfaltiraju kolovoz kao što je i ovde stavljen asfalt. Ispod asfalta rade drugačije nego ovde naročito kada se zna da je močvarni teren. Taj propus u radu I NADZORU OBAVLJENIH radova tek će se pokazati.

    Na zapadu nije moguće zakopati toliko novca i preko njega namazati asfalt a da se ne postavi kanalizacija!!! Naročito se novac ne zakopava na taj način kada se radi na terenu koji je opterećen specifičnim režimom površinskih i podzemnih voda.

    Na zapadu nikada neće pustiti gradsku saobraćajnicu u saobraćaj, a da nije sagrađen TROTOAR odnosno prostor za kretanje pešaka! Osiguravajuće kompanije imaju  posebno važan status, a da ne govorimo o zakonskim aktima bezbednosti.

    Na zapadu nikada neće reći ZAVRŠENO je kad nije zabršeno, a tamo je završeno kada na zemljanom pojasu bude već drugi put ošišana trava, a to se lako postićže takozvanim mrežnim planiranjem jer se radi paralelno dok se obavljaju i drugi radovi.

    Na zapadu je drugačiji režim postavljanja ivica kolovoza

    Na zapadu je drugačiji postupak postavljanja i obeležavanja i održavanja  infrastrukturnih instalacija koje prate put.

    Na zapadu se drugačije finansira i kontroliše projekat.

    Na zapadu političari medijskim nastupima ne prisvajaju javne radove i ne proglašavaju ih za svoju zadužbinu.

    Doviđenja u sledećem mandatu na istoj raskrsnici!

    :

    Bice to i osvetljeno ili cemo na to cekati sledecih 20 godina ?

     

  7. Da kaže:

    @Arhitekta
    Naravno, slažem se u svemu, ali da, rekao sam samo da IZGLEDA zapadnjački.

  8. anderson kaže:

    gledam horizontalnu signalizaciju, lepo offarbano … ista firma kao u gradu??? ako je i ovde korištena ona prava poludisperzivna boja onda ni to neće trajati, kao mnogo štošta

  9. AtFe kaže:

    dok je VMS bio nije bilo ovako bez kontrole

  10. Su kaže:

    Iskreno se nadam da će se neko od nadležnih ipak setiti da je potrebno postaviti i adekvatno osvetljenje, jer je zaista jako mračno, pa je samim tim ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju, ovde prvenstveno mislim na pešake i bicikliste.

    A nadležni u Subotici za ovu oblast su:

    REŠENJE O OBRAZOVANJU SAVETA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA NA LOKALNIM PUTEVIMA I ULICAMA U NASELJENIM MESTIMA GRADA SUBOTICE (“ Sl.list grada Subotice“, br.29/2010,9/2011 i 11/2011-ispr.)


    I
    Obrazuje se Savet za bezbednost saobraćaja na lokalnim putevima i ulicama u naseljenim mestima Grada Subotice (u daljem tekstu: Savet) radi usklađivanja poslova bezbednosti saobraćaja na putevima koji su iz delokruga Grada Subotice.
    II
    Zadatak Saveta:
    – razmatra i proučava određena pitanja iz oblasti bezbednosti saobraćaja na putevima;
    – inicira i ostvaruje saradnju i koordinaciju svih organa, organizacija i preduzeća, koja prvenstveno deluju na unapređenju saobraćaja;
    – razmatra pitanja koja su od interesa za normalno odvijanje saobraćaja i daje mišljenje na planove tehničkog regulisanja saobraćaja, planove razvoja, izgradnje, rekonstrukcije i održavanja saobraćajnica i predlaže nadležnim organima donošenje određenih zaključaka;
    – daje mišljenje i predloge o merama za tehničko uređenje saobraćaja i poboljšanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju;
    – ostvaruje i podstiče koordinaciju i inicira saradnju sa republičkim organom za bezbednost saobraćaja;
    – vrši i druge poslove od interesa za bezbednosti saobraćaja na putevima.
    III
    Savet sačinjavaju predsednik i šest članova.
    U sastav Saveta ulaze: po jedan predstavnik Skupštine Grada Subotice, Javnog preduzeća „Zavod za urbanizam Grada Subotice“, Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju Grada Subotice“, Javnog preduzeća „Subotica-trans“ Subotica, Odeljenja saobraćajne policije Policijske uprave Subotica, iz oblasti obrazovanja i vaspitanja i predstavnik Gradske uprave Grada Subotice.
    Mandat članova Saveta traje četiri godine, s tim da nakon isteka mandata mogu biti ponovo imenovani.
    IV
    Članovima Saveta pripada naknada u visini od dvostrukog iznosa od neto osnovice za obračun zarade zaposlenih čija se zarada obezbeđuje u budžetu Grada Subotice za mesec za koji se vrši isplata naknade.
    Naknada iz stava 1. ove tačke pripada samo za mesec u kojem je održana sednica Saveta.
    Ako član Saveta ne prisustvuje sednici Saveta naknada za taj mesec mu se ne isplaćuje.
    Ukoliko se u toku meseca održava više sednica Saveta, članu Saveta pripada naknada samo za jednu sednicu.
    V
    U Savet se imenuju:
    1. Darko Antelj, saobraćajni tehničar, predstavnik Skupštine Grada Subotice, za predsednika;
    2. Juhas Laslo, dipl. ing saobraćaja, predstavnik Javnog preduzeća „Zavod za urbanizam Grada Subotice“ za člana;
    3. Dražena Čavlin, dipl. ing. građ. predstavnik Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju Grada Subotice“, za člana;
    4. Pertet Ruben, viši policijski narednik, Odeljenje saobraćajne policije, Policijske uprave Subotica, za člana;
    5. Tibor Fazekaš, dipl. ing. saobraćaja, predstavnik Javnog preduzeća „Subotica-trans“ Subotica, za člana;
    6. Željko Miko, dipl. elektroinžinjer, predstavnik iz oblasti obrazovanja i vaspitanja, za člana;
    7. Želimir Đurić, pravnik, predstavnik Gradske uprave Subotica, za člana.
    VI
    Ovo rešenje objaviti u „Službenom listu Grada Subotice“.

  11. dasHHa kaže:

    Arhitekta je sve rekao!Daleko je ovo od zapadnog primera!!!

  12. mislilac kaže:

    Samo da se ekipa koja se sutra bude slikala prikladno obuje!

  13. ivan kaže:

    Sve je to na brzaka skarabodzeno pred izbore a za godinu dve ce samo ostati rupe na asfaltu to je slika ds-a.

  14. slobodan kaže:

    ivane tvojoj mrznji nema granica, pukli ste majstore 😳

  15. adkersu kaže:

    Bolje od ništa ali daleko od gotovog.

  16. Anonimni kaže:

    kakav uspeh za koji mesec rada, a prethodnih godina su samo krali… ili nek kazu zasto zadnjih godina nista nije radjeno, tj sta je radjeno zadnjih godina pre ovoga. Zasto se pokrivaju sa ovim poslom? Sve je to tako interesantno, ubiju narod, naprave od njih bedne siromahe i onda ih kupuju mrvicama. Pri kraja mandata uradite jedan posao (umesto 100 posla i za vreme celog mandata) i narod vas voli. Posao koji uradite na zapadu se smatra kao elementarna potreba i to nije uspeh-a kod nas npr kad stave 3 metra trotoara pisemo enciklopediju o tome i narod vas voli. Narodu podelite neku pomoc u vidu npr za skolske udzbenike po 50 eura-i oni vas obozavaju, a napolju zaradjuju platu da i ne zele da uzmu (to ih vredja) bednih 50eura. Kod nas vam dele koje kakva drzavljanstva (Hrvatska, Madjarska, Nemacka itd) i narod opcinjen-a isti taj narod nema ni sta da jede, a ne razmislja o tome. E tako i obican put kod nas se otvara kao da smo krenuli na mesec, vasar gluposti i nazadnosti. Pa ko na zapadu pravi trijumf od obicnog asfaltiranja ulice i kakav je to uspeh, tj zasto je to uspeh?

  17. Đoko kaže:

    Stavljen je reflektor u sredinu, tako da je sve okolo sada u još većem mraku, jer pravi veliki kontrast. Postavljen je šator, svatovski, da bi se uveličala svečanost povodom otvaranje 1km puta, koji je napravljen kao da ga je projektovao osnovac. Naime, kružni tok je izdignut za više od metar u odnosu na prethodno postojeći put i kuće u okolini, bez da je napravljena adekvatna kanalizacija za odvod vode koja će da završi ispred kuća i u dvorištima. Pešački prelazi su napraljeni bez trotoara, tako da gube svaku svrhu. Ležeći policajci su postavljeni vrlo zanimljivom logikom na glavni put umesto na sporedne puteve i ispred pešačkih prelaza ali samo iz jednog smera dok iz drugog smera može da se projuri. Zeleni pojas takođe nije postavljen, što znači da će za radnicima ostati mnogo fine prašine koja će stvarati probleme stanovnicima.

    Sa druge strane, ideja da se napravi ova saobraćajnica je dobra i stvarno će pomoći u rasterećenju nekih drugih pravaca, ali kada je već pravljen projekat za tako nešto, trebalo je odraditi do kraja, a ne polovično i kao takav ga proglašavati završenim. 

    Svi ste pozvani na zakusku sutra! 😉

  18. Aussie kaže:

    Eto….tim putem prolazih cesto i gancah po blatu.. i kad sam trebala stici od tacke A do tacke B nije mi bila potrebna ni signalizacija, ni kanalizacija, ni asfalt ni ogroman kruzni tok….bilo mi je samo bitno da kracim putem stignem, sto pre, do onoga ko mi je drag i vazan…Vremena se menjaju, vise nije bitno gde i kod koga se ide, bitan je kvalitet „putovanja“…kad bi ljudi samo malo zamenili svoje nezadovoljstvo svime sto ih okruzava ljubavlju jednog prema drugima, taj put, kojim se redje ide, postao bi prometniji i kakav god da je, vodio bi do nekoga ko nam je drag. A put bi cenili po tome kako nam je sa nekim bilo, a ne kakav je put do tamo bio.

  19. Lansky kaže:

    To je tačno. Treba čovek da ode u Australiju, pa da shvati da mu je i subotička prašina draga.

  20. caki kaže:

    Ajde Suboticani mars u Australiju, ako nista drugo a onda da bi vam cak i prasina bila draga. Pa zar i prasina da nam bude draga ? Meni je bila lepa i Subotica, ok dok je vizionari demokratsko Evropejski nisu capili u ruke da bi nam pokazali da oni znaju kako nam treba biti lepa nam Subotica. Aaaaaaaaaaaaaaaa molim vas nemojte nas(nam) ulepsavati vise nista. Dobri ste, dragi ste, najpametniji ste, najkreativniji ste, najdemokratiji ste, naj naj naj naj naj ste, samo nemojte vise !

  21. boki kaže:

    ček,ček,zar su stavili ležeće na 51 diviziju, 😎 sad mi je jasno zašto su na brzu ruku odnešeni ležeći sa radijalca 😆 ,

    svaka im čast.

  22. Mile protiv tranzicije kaže:

    sta ce im lezeci, kruzni tok sam po sebi usporava saobracaj

  23. Đoko kaže:

    Dva su postavljena na Partizanskih baza i jedan na 51. divizije, a sa sporednih ulica može da se izleće  😈

  24. Arhitekta kaže:

    Lansky:

    To je tačno. Treba čovek da ode u Australiju, pa da shvati da mu je i subotička prašina draga.

    Na više mesta sam, čini mi se, video da se pominje prašina kao budući problem ali Lanskog ( kome čestitam na doprinosu javnoj komunikaciji u svakom pogledu) sam citirao  tek da bih mogao da dodam ovaj komentar :

    Dakle, nemojte da gledate tu ulicu koju danas gradska kamarila predaje „narodu na poljzu“ jer naši momci u crnim odelima, na našu žalost, vide samo ono što je danas  i  misle na svoje sutra, a mi moramo da podignemo pogled i da njih ne vidimo ni sutra  niti ubuduće na našem putu. Kad pogledamo malo dalje onda pored ovog asfaltiranog kolovoza nije prašina nego blato, duboki glib koji čeka  pešake.

    Zamislite tu raskvašenu zemlju od sredine septembra do kraja maja. Neće ova suša trajati večno !

    Zar nemaju u planu gradnju biciklističkih staza i trotoara. Imaju, naravno da imaju jer ako išta imaju,  oni imaju planove i programe. E pa onda mogao je da se stavi nasip šljunka ili nekog tucanika makar 3-4 prsta debline makar jedan metar širine , makar kilometar – dva dužine, makar da se ljudi malo zaštite od kaljuge, blata i gliba, makar na godinu-dve. Malo bi nešto koštalo to nasipanje ali to bi samo doprinelo da se izbegnu nevolje pešaka, a doprinelo bi utvrđivanju tla za buduće radove.

    Zašto to nisu uradili ?

    Zato što oni sve gledaju iz svog ugla i prema svojim potrebama. Niko od njih od jula 2008.godine  ( kad su zaseli ) nije pešice prešao veće rastojanje od stotinak metara, nije uzjahao bicikl, nije prošao izrovanim stazama za bicikliste, nije drhtao od straha da mu dete ne strada na ispranim i nepostojećim pešačkim prelazima i unakaženim ili blatnjavim trotoarima . . .

  25. Anonimni kaže:

    Kako nije ? Pa idu cesto na Palic da se igraju rata sa bojama.Kazu da imaju opremu da padnes na guzicu .Teski im poslovi pa moraju da se izigraju >

  26. boki kaže:

    ništa „makar ovo,makar ono“,

    nek odmah krenu sa pripremom zemljišta kraj kolovoza i krenu u betonirannje staza za bicikle,

    a s obzirom da će tamo biti veća frekvencija automobila nikako se ne sme sačekati loše vreme bez te staze,jer će i pešaci i biciklisti biti na putu

  27. sandra kaže:

    e pa ko je dobio pozivnicu da sutra prisustvuje na otvaranju kruznog toka ili ti puta partizanskih baza i kireske nek uziva u pogledu na tek posadjene tuje postavljenoj rasveti itd,itd…al nek baci malo pogled na sav onaj pesak koji je oko tog istog puta nasut na mesta gde je nekad bio korov al bar nije prasio(tu ce tesko ikakva trava da naraste) i proseta malo od kruznog toka do obliznjih kuca koje ni pored tog asfalta nedizu roletne jer nemogu da zive od prasine i pored nazovi tucanika koji se razleteo..do pre kojeg meseca je bila alergija na korov sad je na prasinu….
    i tako uzivajte u pogledu a ja cu da prizivam i vetar i kisu cisto da vide doticni kako izgleda olujna prasina koja je bila ovih dana i malo im zamuti suncane naocare nebi li ih skinuli i videli kako mi obicni smrtnici zivimo…

    e da bice i zakuska i prigodan program …jooj daj boze i kise i vetra pa da bude „u nadi da cemo zajedno proslaviti Dan grada zavrsetkom ovog znacajnog projekta“

    srdacno vas ocekujemo!! moze al od kireske do servo mihalja da vidite crepove koji vise nisu crveni ,travu koja vise nije zelena…

    i tako nista od mog vetra ni kise nazalost a ni od prasine jer su polivali i uvece i prepodne cak i okolnu njivu da im slucajno nezaprasi..prodjoh kolima ni p od prasine se nije diglo a cim se razidju doticni sve ce biti po starom

  28. artwork kaže:

    Obistinilo se ono čega sam se plašio. Srebrni Audi 4 krećući se iz starog severnog dela ulice Partizanskih baza (onaj mali neasfaltirani krak severno od kružnog toka koji se ne uključuje u sam kružni tok nego skreće i uključuje se na Kirešku) prelazi preko bankine i pešačkog prelaza i ulazi u kružni tok jer mu se baš tako sviđa i naravno nema nikakvih barirejera da ga ometaju. 🙄 .

  29. artwork kaže:

    Posle pet dana na istom mestu su jasno vidljivi tragovi na kolovozu gde se vidi da taj audi nije jedini, već je prosto to najkraći put za ulazak u kružni tok i  da ga korosti svako vozilo koje dolazi iz tog pravca. Nadam se da ove redove čita neko ko može nešto da uradi, makar i da skrene pažnju nadležnima na ovaj problem.

Ostavite komentar za boki Otkaži komentar

+ 27 = 37

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 7 + 2 ?
Please leave these two fields as-is: