Zbog lopova mora da plati 9.000 evra

Nikola Lučić, građevinski inženjer iz Subotice, zbog krađe mobilnog telefona koja mu se dogodila u Barseloni, našao se u veoma neprijatnoj situaciji – dužan je 9.000 evra zbog računa koji su lopovi napravili, piše dnevni list Danas.

barcelona1

Sve se desilo poslednjeg dana 2013. godine.

– Bio sam sa suprugom kod prijatelja u Barseloni, dok smo mi spavali, tokom večeri nepoznata lica su provalila u stan i odnela moju foto-opremu, jer je fotografija moj hobi i „poslepodnevni“ posao, kao i mobilni telefon. Procenjena vrednost pljačke bila je oko 2.000 evra. Policija je izvršila uviđaj 1. januara 2014, te načinila zapisnik: utvrđeno je da smo bili u životnoj opasnosti, a ja sam sa svojim domaćinom dao izjavu u policiji narednog dana. Nisam imao ničiji broj kod sebe, te sam 1. januara preko interneta uspeo da javim kolegama da mi blokiraju kompanijski telefon, kada je, ispostavilo se, on već i bio blokiran zbog ogromnog računa u romingu. Vrativši se u Srbiju saznao sam za visinu računa napravljenu mojom karticom, ukupna astronomska suma iznosi 1.841.371,12 dinara sa PDV-om. Telenor krajem februara umanjuje gornji iznos za 773.575,00 „u cilju dobrih poslovnih odnosa“.

Firma u kojoj radi „Potiski vodovodi“ doo poslala je brojne reklamacije, molbe i pitanja Telenoru u vezi sa visinom ispostavljenog računa, a glavne primedbe i pitanja su se odnosila na sledeće: zašto Telenor nije blokirao karticu na vreme, ako je Lučićeva prosečna mesečna potrošnja bila 2.000 dinara, nego je dočekao da suma naraste 920 puta više od proseka (na osnovu člana 30 stav 1 Opštih uslova Ugovora), te da je na dostavljenom listingu Telenor fakturisao 14.678 minuta, odnosno 244 sata. Na istom listingu se vidi da je zloupotreba predmetnog broja počela 31. decembra 2013. od 20:35:41 i trajala do 01. januara 2014. do 17:05:46, što ukupno iznosi 20 sati.

– Pitanje je – kako je moguće za 20 časova obračunati 244 sata razgovora? Telenor nam nije dao konkretan odgovor, ali je firma zatražila zaštitu Ratela kao ovlašćenog tela za medijaciju u ovakvim slučajevima. Nakon nekoliko meseci međusobnih dopisivanja sa Ratelom i Telenorom, dobili smo nezvaničnu informaciju od Ratela da je Telenorov račun bez pravnog i logičkog pokrića, te da je pitanje dana kada ćemo o tome biti i zvanično obavešteni. U julu prošle godine dobijamo od Ratela dopis u kojem konstatuju Telenorovu odgovornost što nisu na vreme blokirali moju karticu, te moju krivicu što nisam na vreme dojavio nestanak telefonske kartice, uz sugestiju da ukoliko nismo zadovoljni ovakvim odgovorom, svoj prava potražimo na sudu. U međuvremenu vrlo neposlovno Telenor nam bez najave nekoliko puta vrši isključivanje telefona i vrši pritiske da platimo spornu sumu. Nakon naših brojnih molbi da se sastanemo sa odgovornima u Telenoru, uspevamo da izmolimo sastanak osam meseci nakon krađe, ali Telenor odbija naš predlog rešenja problema – kaže Lučić.

U decembru im Telenor dostavlja ponudu da potpišu ugovor na četiri godine.

– Tek, krajem januara ove godine dobijamo mejl od ovlašćenog lica iz Telenora da će ukoliko ne platimo spornu sumu ili ne potpišemo po nas nepovoljan ugovor, svi brojevi biti isključeni. Nakon ovoga skupština mog preduzeća zaseda i odlučuje da ne može da preuzme rizik da nam telefoni budu isključeni. Napominjem da je vodosnabdevanje osnovna delatnost preduzeća, te da bi bilo kakav ispad prouzrokovao nesagledive posledice po korisnike vodovodne mreže. Skupština preduzeća takođe zaključuje da u skladu sa Zakonom o radu ja kao zaposleni moram da nadoknadim svu štetu koja je nastala po moju kompaniju – objašnjava Nikola Lučić.

– Ja sam kao žrtva kriminalnog čina i visokotehnološkog kriminala doveden u situaciju da moram svojoj kompaniji da isplatim sumu od 9.000 evra, koja opet tu sumu mora isplatiti Telenoru. Koliko je nadrealna ta suma u zemlji Srbiji i kakve će to posledice proizvesti po moju porodicu i mene, to verujem da možete pretpostaviti. Devet hiljada evra je cena moga greha što nakon životne opasnosti i šoka nisam odmah kontaktirao Telenor, koji mene nije zaštitio, a poseduje sve tehnološke alate da to uradi. Želim da ukažem koliko smo mi obični građani zaista mali u ovoj vladavini „prava“, koliko je pravda zapravo nedostižna, ako sebi imate suprotstavljen interes velike korporacije – kaže Nikola Lučić.

 

Danas



KOMENTARI

  1. jasso kaže:

    Meni samo nije jasno,zasto niste odmah presli u drugu mrezu i potrosili ako treba i par sati vremena da svima bitnim javite aktuelne nove brojeve telefona i resen problem,ili se gospodin stvarno zaigrao sa telefonom,pa ipak napravio toliki racun,pa sada pokusava da sve to izbegne da plati,moze biti svasta…

  2. Imence kaže:

    Imali smo slican problem sa MTS-om. Dobili smo racun koji je bio astronomski.  Na srecu, nasa zalba je usvojena, ali tek posto smo trazili listing kada se pokazalo da je za manje od sata napravljena ogromna kolicina prenosa podataka koja jednostavno nije bila moguca. Da se nismo zalili i da nismo uvideli gresku, skupo bismo to platili. Covek se zapita, koliko je takvih koji nisu bili uporni u pretragama, pa su platili.

  3. Ivan kaže:

    Službeni telefon u privatnoj poseti Španiji? Telefoniranje za lične potrebe iz inostranstva na račun firme??

  4. TT kaže:

    Jaso procitaj tekst jos jednom

  5. Djuka kaže:

    hebote, od ovog slucaja bi malagurski mogao i fim da napravi…

  6. Sting kaže:

    Vama ovde većini nije jasno evidentno ništa?

    Dečko je bio na odmoru. Nosi svuda telefon sa sobom pa to je normalno.

    Opljačkali su ih i ukrali su im sve stvari. Lopovi su nabili račun afričkim hotaljnovima, prevare telekomunikacijske!!! Nista nikada čuli za te stvari? Rade u talu sa afričkim provajderima i pilaju račune na karticama koje ukradu turistima. Vrlo lako i jednostavno. Dok vi primetite da Vam nema telefona, već imate par hiljada eur duga…

  7. jasso kaže:

    @TT

    dobro sam procito ceo tekst,ali nigde nisam procito ni nednu rec o tome da je zatrazen bilo kakav listing,da vide gde je potroseno,kako tu govore vreme od 24 sata,pa bi se videlo ko jkriv,izgleda da ti nisi dobro procito tekst…

  8. Anonimni kaže:

    Neslužbeno,Barselona,Službeni telefon,znajući za posledice ako dođe do krađe,nestanka …. g-din INŽINJER INTELEKTUALAC .

  9. Nenad kaže:

    To je ta Spanija, pljackasi upadaju u kuce kradu sve zhivo. Sramota. E Spanijo pod maslinama. Sto dalje od Spanije. Ko zadnji izadje nek ugasi svetlo.

  10. Sting kaže:

    @ jasso

    Pa nije on napravio račun več lopovi, listing postoji…

    otvorena linija prema Africi eto to je

  11. Gospodin kaže:

    U inostranstvo, samo sa pripejd karticom!

  12. romboidi kaže:

    update: odjedared se rešila situacija, da ne po ve ru ješ!

  13. Anonimni kaže:

    Čovek ide u inostranstvo privatno, i nosi službeni mobilni telefon sa sobom. Pa to ima samo u Državni Posao.

  14. zeljko kaže:

    Ne bih mu dao ni dinara, što nije odmah nazvao ujutro da mu se blokira kartica… Još mu oni oprostili skoro pola duga. A pita se kako je za 20 sati potrošeno 240… A zaokruživanje na minut??? Pa dobro je i prošao, moglo je bude i 1.200 sati… Kao nije imao ničiji broj… ako mu oproste znači da će svaki retard moći da piše svašta po internetu i onda nema kraja…

  15. TT kaže:

    Jaso.

    te da je na dostavljenom listingu Telenor fakturisao 14.678 minuta, odnosno 244 sata. Na istom listingu se vidi da je zloupotreba predmetnog broja počela 31. decembra 2013. od 20:35:41 i trajala do 01. januara 2014. do 17:05:46, što ukupno iznosi 20 sati. – Pitanje je – kako je moguće za 20 časova obračunati 244 sata razgovora

  16. Rođeni Subotičanin kaže:

    1, Greska je na strani korisnika jer postpaid telefon displej uvek se zaljucava sa sifrom dali si u roamingu ili ne. Ne samo zbog poziva nego i zbog masa aplikacija koja se koristi (mBanking, mailovi, dropbox-gDrive sa poslovnim dokumentima, itd), 

    I da ne zaboravim, ako je inzinjer onda treba da svati da pametni telefoni nisu igracke i da je potrebno maksimalno zastiti.

    Ja imam ukljucen opciju pracenja preko neta, javlja smsom ako neko zameni SIM karticu i u istom momentu mogu pobrisem sve podatke sa telefona a pri tom da to bude arhivirano. Zivimo u 21. veku i mobilni nije vise samo za pozive, sms i igranje tetrisa nego mnogo mnogo vise od toga. 

    2, Greska je i sa strane Telenora jer cim se javi 2-3 nelogicna poziva odmah treba Tehnicka sluzba da kontaktira korisnika, ali nazalost u Srbiji nije TeleNor (Telekom Norway)  nego TeleSrb  pa mogu da rade sta hoce

    Ja sam isto napustio i povukao 2 postpaid broja od Telenora zbog neprofesionalnog ponasanja (greska u automatskoj komunikaciji).  6 puta su me zvali  pre prenosa broja i nudili neke pakete samo da ostanem ali rekao sam da cu se odmoriti od njih sledecih 2 godine i ako sam bio kod njih 14 godina. Sada sam u losijoj mrezi, ali treba malo i oni da se pogledaju u ogledalu

  17. zorandjala kaže:

    Koliko smo mi obicni gradjani maliu ovoj vladavini prava.Slavimo novu godinu u Barceloni A velik nam racun za sluzbeni telefon.{Isada to treba da postane opsti problem}Drugi put pare od puta podeli nezaposlenima i neces imati racun za telefon.Ako ti imas para da porodicno slavis novu godinu u Barceloni{ili ovim putem obavestavas one koji to neznaju }Imas i za racun .Znam mnoge koji nemaju sto dinara deci za mleko pa to nije problem za celo drustvo.

OSTAVITE KOMENTAR