Kako prenosi Tanjug, Ministarstvo za infrastrukturu već od sledeće sedmice započinje projekat razvoja malih i sportskih aerodroma u Srbiji u okviru kojih se nalazi i aerodrom u Subotici, tačnije Bikovu. Ova inicijativa je započeta na osnovu Master transport plana koji je ministarstvo usvojilo pre koji mesec.
"U ovom trenutku postoji problem da, ukoliko neko želi avionom da sleti u Kraljevo ili Suboticu, prvo mora da ode na beogradski aerodrom i tu da obavi carnjenje i ostale procedure, pa tek onda da ide tamo gde je pošao, što je potpuno neracionalno", istakao je državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković u Privrednoj komori Beograda, na skupu o Master transport planu Srbije.
On je naveo da će realizacija pilot projekta za razvoj "tercijarne mreže" aerodroma u Srbiji praktično početi sledeće sedmice, studijskom posetom Sloveniji i Austriji, na osnovu čega će biti definisan institucionalni i zakonski okvir.
Malih i sportskih aerodroma ima u Novom Sadu, Zrenjaninu, Smederevskoj Palanci, Valjevu, Kikindi, Kostolcu, Beogradu, Paraćinu, Kruševcu, Kraljevu, Leskovcu, Trsteniku, Sremskoj Mitrovici, Subotici, Smederevu i Pančevu. Oni se koriste za avio-taksi, letenje za sopstvene potrebe i slično, rekao je Miljković.
Državni sekretar je kazao da je cilj da se kroz razvoj tercijarne i sekundarne mreže – koja obuhvata aerodrome sa pistom u Kraljevu, Batajnici, Boru, Užicu i Vršcu, ali koji nisu u saobraćaju, napravi aerodromski sistem koji će omogućiti uspostavljanje Beograda kao vazdušne luke, što će pomoći i razvoj nacionalnog avioprevoznika.
"Da bi se Master plan realizovao potreban je zakonski okvir. Novi Zakon o vazdušnom saobraćaju biće do kraja ove sedmice kompletiran, u utorak će biti pred vladinim Odborom za privredu, a u četvrtak bi predlog tog zakona vlada trebalo da usvoji na sednici", naveo je Miljković.
On je najavio da bi taj zakon trebalo da se nađe u skupštinskoj proceduri na jesen.
"Radi se, takođe, i nova Strategija za razvoj vazdušnog saobraćaja u Srbiji, koja će biti gotova u toku ove godine, kao i Državni program bezbednosti u vazdušnom saobraćaju, koji je obavezan po najnovijim standardima", dodao je državni sekretar.