Glavna gradska arterija od Palića do Aleksandrova, zvana E 5, za neke još uvek Beogradski flaster, u onom svom delu koji nosi ime Maksima Gorkog, na početku dvadesetog veka, zvala se Damjanich utca. Jovan Damjanović je bio pravoslavni Srbin, veoma privržen idejama mađarskih revolucionara i reformista 1848. godine. Tokom revolucije se proslavio kao vojni komandant, kada je postao mađarski nacionalni heroj. Nakon prvog svetskog rata, ta ulica je ponela ime Vudroa Vilsona, američkog predsednika koji je imao presudnu ulogu u razbijanju Austrougarske i davanju prava narodima na samoopredeljenje. Od završetka drugog svetskog rata, nosi ime sovjetskog pisca Maksima Gorkog.
Sem početka ulice oko raskrsnice i današnjeg naselja Tokio, njen izgled se gotovo nije ni menjao ceo vek. Ostale su lepe palate ali i prizemni objekti nedostojni jednog bulevara. Pođimo redom.
Vidi : VELIKA RASKRSNICA
Početak ulice, našao se na meti savezničkih bombardera 1944. godine
Vidi: Tragedija vinarije VASS
Ruffova zgrada, stradala u bombardovanju (pogled iz Nazorove)
Prostor uz put, koji su očistile bombe, ostao je prazan do pred kraj sedamdesetih, kada je srušen stari Pionir i Šenoina ulica, da bi dobili današnji Tokio.
Šenoina
Vađenje šina i rušenje drvoreda radi proširenja puta
Foto Jox
Danas je ovde spomenik Ivanu Sariću
Fazekaš palata
Zeleni tramvaj zaustavljen ispred Pošte, upravo tih dana, bio je poprište jednog ratnog prizora. U po bela dana u praznom tramvaju, ruski vojnik siluje jednu ženu a građani koji su se tu zatekli, zainteresovano gledaju kroz prozore tramvaja i glasno navijaju – za crvenoarmejca.
Zgrada današnje OŠ Ivan Goran Kovačić, dugo je bila znana kao Crveni Vo. Ne zato što je podsećala na vola već po kafani koja se tu nalazila pre izgradnje ove zgrade.
Vatrogasci 1905. godine
Ulica se završava vatrogasnim bazenom i kafanom „Kod Ćure“. Vidi: Ćurina mijana i golupčija pijaca
Vozač kamiona nije primetio da je ostao bez tereta (jabuke).
Vrlo lepa zgrada, slika više mi liči na razglednicu. Danas se
četa širila ne po frontu Beogradskog puta već prema dubini
verovatno su otkupljene neke privatne kuće. Vatrogasci ili
spasioci koji su pre ove lokacije bili stacionirani u staroj
gradskoj kući. Nisu imali vozila mislim na motornjake sve
se rešavalo konjskom vučom. Iz ovog perioda arhiva DIET-
RICH ima o pra-četi vatrogasaca-spasilaca pet vrlo vrednih
slika. Osadašnjoj zgradi ipak da se kaže ovde se nalazila
Gradska bolnica, stacionar za siromašne, beskućnike. DGY