Blato na putu

Nesreća se čoveku može desiti bilo gde. Čovek dakako ne želi da ga ikakva nesreća snađe ali ipak neretko se obistini ona narodna   „Čovek snuje –Bog određuje“.

Nedavno je u blizini Male Baje ka Ljutovu čovek autom u kom mu je bila porodica sleteo s puta. Iznenada, bez mogućnosti da odreaguje. Jednostavno, vozilo mu je proklizalo i izgubio je kontrolu.

blato_na_cesti

„ Pustio sam volan, vozilo mi je udarilo u oranicu i tu smo stali. Sreća te sam vozio nekih 60 km na čas. Ćutao sam nekih pet možda i deset minuta. Supruga je prva progovorila, deca su plakala, bila su uplašena jer niko od nas nije znao šta se dešava. Devet sati uveče, mrak nigde nikoga i da mi prijatelj nije došao iz grada sa kamionom da nas izvuče možda bi smo morali ostaviti auto i otići taksijem do kuće ostavljajući tako auto na milost i nemilost lopovima“

Ovo je samo jedan od primera šta se dešava. Mnogi vozači zbog toga negoduju i pozivaju na odgovornost, neki vlast, neki one koji su krivi za blato na putu kao i stajnjak koji se rasipa po kolovozu prilikom transporta.

Zaista, koga ovde treba pozvati na odgovornost?  Traktoriste koji sa sporednih puteva iznose blato na kolovoz i ostavljaju tragove blata po nekoliko stotina metara ili im spada stajnjak po kolovozu koji je isto tako opasan i neprimetan posebno u noćnim uslovima.

Drugi opet pozivaju policiju da kažnjava one koji ne čiste svoje pneumatike prilikom izlaska na kolovoz dok treći traže da se na svakom poljskom putu pri izlasku na kolovoz obezbedi  deo na kom bi se čistilo blato iz šara traktorskih guma.

Jedan od traktorista je samo kratko odgovorio.

„Već sam trebo biti na salašu kod gazde, međutim iako jurim koliko mogu, jednostavno ne stižem. Kamo li da još čistim i blato iz šara guma“

Ostaje pitanje . Šta činiti?

Da li čekati neku nesreću ili uvesti reda u ovu oblast i tako zaštititi one koji idu svojim putem .

blato1

 



KOMENTARI

  1. ivan kaže:

    Zato moj drugar kada to vidi pozove policiju i da vidis kako znaju lepo lopatom da pociste zasobom.A i on ima traktor i zemlje al mu je draze da se vozi bezbedno kolima. Nemaju vremena , tu pricu nek nekom drugom prodaju, prece biti boli ih briga!

  2. djuka kaže:

    kakva drzava, takvi i putevi – blato gde god da se okrenes.
    al’ bice to jos i gore, bez brige…

  3. Aleksa kaže:

    Pa sada da se vratimo malo u istoriju. Kada se krajem tridesetih godina proslog veka gradio medjunarodni put Beograd-Subotica, tzv.E5 put, pre svakog prikljucka poljskih puteva je postavljena kaldrma u duzini od destak metara. Ako prodjete tim putem i danas se mozete uveriti da negde jos postoje te kaldrme. Naravno, onda su se koristila zaprezna kola, pa kada su prosla to truckanje kaldrmom blato je otpalo sa tockova. Pa zar su nasi preci bili pametniji od nas?

  4. vesko kaže:

    Uciniti,biti kriv za stvorene uslove za nanosenje nekom stete,koji su se mogli pretpostaviti je zakon predvideoi kaznjava jer blato,pjesak na putnoj trasi uzima garanciju trase o nacinu koristenja.Predvidjeno je zakonom da se pneumatici moraju ocistiti od blata prilikom izlaska sa oranica,ali ko sprovodi zakon,bio to organ ili svjest ljudi-vozaca traktora ili kamiona kod iznosenja recimo sec.repe

  5. Izdajnik kaže:

    @Aleksa danas ti suze put za 1 metar a ne da rade i prikljucke na njega.

  6. suboticanin kaže:

    Odakle tolika privilegija zemljoradnicima od strane policije da ih nikada ne kontrolišu za svetla, rotacije, širine, ALKOHOL a kamoli da ih kazne ako nemaju lopatu kod sebe, i slučajno da ne počiste blato sa točkova vozila i prilključka.
    U EU i u normalnim zemljama policija kažnjava i do 500€ takav prekršaj, a ako nema očevidaca vozila, kažnjava se vlasnik parcele ili dvorišta odakle ili kuda vode jasni tragovi. Pa nek se gazda parniči sa realnim počiniteljima.
    Sve ovo kod nas ne postoji. Parola “BAŠ NAS BRIGA” vlada.

  7. amacak kaže:

    subotičanine, a kako znate da traktoriste nikada policija ne zaustavlja? ja sam retko u traktoru, u zadnje 3 godine nisam ni seo, pa me zaustavili par puta.

  8. Đuka kaže:

    Nije poenta u kažnjavanju nego da se prvo obezbede uslovi za čiščenje pre izlaska sa zemljanog puta, pa ako se ni onda nečisti rigorozne kazne. Al to je Srbija gde je život jeftin.

OSTAVITE KOMENTAR

8 + 2 =