Centralna garaza u naselju Tokio

U nekim našim varoškim medijima se stidljivo pojavljuje vest o planu da se u naselju Tokio sruši obdanište i izgradi centralna garaža sa preko 400 parking mesta. Želela bih da obavestim uspavanu Suboticu o nebulozi koja se sprema.
Elem, to je još uvek u formi plana detaljne regulacije koji nije aminovan u parlamentu grada, tako da postoji prostor za reakciju javnosti. Valjda. No, da se vratimo u prošlost. Pre nekoliko godina iskusni urabanisti su već izašli u javnost sa tim planom. Tada je u planu bilo da se izgradi neki višespratni objekat sa podzemnim i prizemnim garažama u srcu naselja Tokio, na potezu koji uokviruju zgrade ulica Pavla Štosa, Šenoiona, Puškinov trg (čuvena "kifla") i Ivana Gorana Kovačića. Građani su se pobunili, potpisivana je peticija, a povratna informacija je bila da su se urbanisti složili da se od toga odustane, te da se na tom potezu izgrade sportski tereni za decu. Sada se stvari menjaju i priča se vraća na centralne garaže sa 400 parking mesta, nadžidžanih na nekoliko spratova.

Tokio
Slika

Reč je o najgušće naseljenom delu grada (otuda i naziv Tokio). Na relativno maloj površini je skoncentrisan veliki broj višespratnica. U kratkim crtama o centralnoj garaži:

1. Nije potrebna – za stanare već postoji dovoljan broj parking mesta. Vikendom i praznicima su parkinzi poluprazni, a radnim danima se ovde parkiraju ljudi koji obavljaju poslove u centru grada, ali i tada uvek ima mesta. Parkiranje za potrebe poslovnog dela centra ne treba rešavati uništavanjem stambenog dela ni u kom slučaju!

2. Saobraćajna izvodljivost – ulaz (prekoputa "Denis" picerije) u naselje je "usko grlo" s obzirom da može proći samo po jedno vozilo. Već sada su radnim danima ovde prava zagušenja, a novih 400 parking mesta bi kompletiralo haos.

3. Ekološki aspekti – u naselju u kojem je prirodno strujanje vazduha veoma slabo, u kojem inače dominira beton. izgradnja čelično-betonskog kentura nema karakteristiku "ekološkog rešenja". Ono znači veće vibracije, buku, veću koncentraciju izduvnih gasova, itd.

4. Rizičnost po postojeće objekte – zgrade koje bi okruživale ovo "čedo pametnih urbanista" su izgrađene mahom nakon drugog svetskog rata. Pitanje je kako bi ovi objekti mogli da podnesu prvo gradnju, a potom i puštanje u promet ovog "čeda". Jedna od tih zgrada svojevremeno nije dobila odobrenje za dogradnju sprata iz razloga što su temelji slabi, pa je pitanje koliko će da joj prija ova centralna garaža.

5. Sociološki, društveni razlozi – i budala vidi da će ova skalamerija zvrjati poluprazna i nije potrebno biti posebno pametan da se zaključi da će postati stecište narkomana, sitnih lopova, klošara i ostalih grupacija za koje baš ne želite da tumaraju oko vaših stanova i vaše dece dok se igraju na ulici ili idu u školu. E, pa da, neće ni biti gde da se deca igraju, tako da smo taj problem rešili!

6. Rušite obdanište? – treba li ovome komentar?
Za rezime: život u ovom naselju će ovim postati nepodnošljiv, nebezbedan i neizdrživ.

Obrazloženje da se ovom pristupa pošto Direkcija za izgradnju grada nema para da izgradi i održava igralište, nego bi preimenovanjem ove površine otvorila mogućnost da privatni investitor izgradi garažu i reši problem neuređenog prostora je stravična!!! Prozivka je mogla da dobije onolike zelene površine, terene, teretanu na otvorenom, park i ostalo, ali mi koji nemamo dovoljno uticajne "funkci(j)onere" u svojem naselju treba da crknemo, ili šta? Da li živeti u centru grada znači nemati prostor za igru za decu, nemati parkove, nemati šetališta u naselju? Jesu li naša deca manje vredna od dece Prozivke? Ajmo ljudi pobuna!!!!!!!!!!!!!!!!



KOMENTARI

  1. djomla kaže:

    Prvo, dopunio sam vam tekst slikom da bi ljudima bilo jasnije…

    Drugo, dugo sam analizirao pomenuti plan detaljne regulacije, razgovarao sa investitorima i stav je da je plan los i to iz vise razloga, a jedan od njih je i najbitniji: Predvidjeni plan se neće nikada realizovati..

    Ta garaza se nikada nece izgraditi i to iz dva razloga. Prvi, jer grad nema para za to, niti ce imati. Nemaju para za garazu kod Otvorenog univerziteta a kamoli ne u Tokiju. Drugi, jer privatnici nemaju racunicu da grade garaze. Primera radi, da bi privatnik izgradio garazu, on mora da proda parking mesta. Po istom tom planu, investitor "Profit", je morao da izgradi garazu u dvoristu u zgradi izgradjenoj u ulici Matije Gupca.

    Slika
    Plavi okvir: Izgradjena zgrada
    Roze povrsina : Predvidjena centralna garaza

    Posto je plac ulazio u deo koji predvidja centralnu garazu, investitor je morao da izgradi deo te buduce garaze. I izgradio je.

    Slika

    Po poslednjim informacijama, nijedno parking mesto nije prodato stanarima, vec svi stanari parkiraju na ulici. Drugim, recima potpuno je neisplativo graditi garazu. Ova garaza u Tokiju nece biti sastavni deo neke zgrade, vec javna ali ponavljam grad nema para da je izgradi i najverovatnije ce plan zavrsiti u:
    Neki stari neostvareni planovi u Subotici

    Ako već želite da preduzmete nešto, najefikasnije je da organizujete peticiju protiv datog rešenja. Potpisi stanara najviše vrede, jos ako ih imate par stotina do hiljadu…

  2. nada kaže:

    Hvala na slikama.
    Moram reći da je i sadašnje stanje stvari na ovom potezu takođe neodrživo. Zato je stanarima i važno da se donese plan koji će predvideti neko realno rešenje (navijamo za sportske terene). Danas se na toj površini nalaze garaže (montažne, zidane i ima par drvenih) za koje su stanari (većina) dobili privremene dozvole i nešto malo zelenog rastinja. Prilazi zgradama koje su ulazima okrenute ka tom potezu nisu asfaltirani i nemaju javnu rasvetu. Asfaltiranju se nije ni pristupalo sve dok se ne donese urbanistički plan i iz tih razloga nam je jako važno da usvojeni plan bude dobar. Svaka jača kiša koja padne predstavlja noćnu moru za sve koji moraju da prođu tim ulicama. Čim padne kiša uslikaću pa ću okačiti da vidite Veneciju u srcu ravnice…
    Peticija je potpisivana od strane građana, a zbog relativnog kratkog roka od trenutka kada su građani obavešteni od strane MZ Centar III o postojanju ovakvog plana pa do isteka rokova za prigovore po predloženom planu, mnogi kućni saveti nisu uspeli da se organiziju i da prikupe više potpisa. Za par dana je prikupljeno oko 500 potpisa što mislim da i nije tako loše.
    Poslednja vest sa sajta subotica.info je da je komisija koja je rešavala po prigovoru građana isti i usvojila, ali mi je izjava gospodina Janjića malo nedorečena pošto nije rekao šta će biti konačno urbanističko rešenje za taj deo… Poučena svim ranijim iskustvima … ne znam ni sama šta da mislim. Nadam se da ne muljaju nešto zbog predstojećih izbora…

  3. djomla kaže:

    Komisija za planove je prihvatila zahtev stanara u ovom delu grada i iz plana detaljne regulacije ce biti izostavljena ova javna garaza.

    Tokom sutrasnjeg dana cemo napisati jedan ozbiljniji tekst o tome.

  4. Dominika kaže:

    Volim da pročitam, sve, što nađem na ovom sajtu. Prvi put sam se odlučila za komentar. Koliko se ja sećam pored Integralove zgrade,danas ne znam u čijem posedu,postojao je veliki parking, do nedavno…pa je posle slučajno nikla zgrada. Ko odlučuje? Volela bih znati šta ti ljudi imaju u glavi? I na kraju: da li Oooooooooooooooooooogromna Subotica ima potrebu za takvim parkingom. Kome smeta P.U. I.Goran Kovačić?

  5. djomla kaže:
    Dominika napisao:Ko odlučuje?

    Odlučuje Zavod za urbanizam koji donosi planove Detaljne regulacije na osnovu već usvojenog Generalnog plana ali i određenih standarda kada je urbanizacija u pitanju.

    I na kraju: da li Oooooooooooooooooooogromna Subotica ima potrebu za takvim parkingom. Kome smeta P.U. I.Goran Kovačić?

    Postoje određeni standardi i kada je parking u pitanju, za jedno dobro urbanizovano mesto broj parkinga treba da bude jednak broju stanova u tom naselju. To je neki minimum. Taj kriterijum Tokio ne ispunjava, pa postoji realna opasnost da se dodje u situaciju da trenutno stanje bude nedovoljno za nekih 10 ili 20 godina.

    Posebnu opasnost za Tokio predstavlja blizina centra grada, tačije preko ulice Maksima Gorkog se nalazi Zaštićena zona u okviru koje ne postoji mogućnost izgradnje više centralnih garaža kojima bi rešili problem parkiranja, pa će silom prilika stanovništvo koristiti parkinge okolnih naselja pa i Tokija.

    Međutim komisija za planove koja verifikuje planove Zavoda za urbanizam je rekla svoje. Garaža se neće graditi, beć će se postojeća površina urediti tako da se izgradi određeni broj parking mesta i da se parkovski uredi.

    Što se tiče zgrade koju je izgradio Integral pre par godina, što se mene tiče to je urbanistički promašaj. Tamo su komotno mogli da ostave parking.

  6. --- kaže:

    Koliko je meni poznato, Djordjevic je trebao da plati reket, kad je odbio izgradjena je zgrada na parkingu ispred integral zgrade, da bi je zaklonila. Od tad Integral zgrada izgubila je poslovnu interesantnost.

  7. boki kaže:

    Integralova upravna zgrada je zamišljena kao poslovni prostori za izdavanje,što je u to vreme bio prvenac u Subotici, u nju je moglo da se useli brdo razno raznih malih firmi kancelarijske prirode: advokati, knjigovođe itd. i možda bi to i zaživilo da nisu došla vremena Đorđevića i sl.

  8. ----- kaže:

    Ta zgrada je i radila kao poslovna i bile su pune kancelarije. Medjutim kad je na parkingu ispred nikla zgrada-ista je izgubila parking i vise nije bila ni vidljiva ni upecatljiva pa samim tim ni interesantna. A zgrada ispred nije nikla slucajno, kao sto nije slucajno nikla pumpa ispred eko pumpe kod partizana.

OSTAVITE KOMENTAR

43 + = 46

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 4 + 9 ?
Please leave these two fields as-is: