Čitate li deklaracije na proizvodima?

Za čitanje deklaracija na domaćim proizvodima potrebna je lupa, jer su slova veoma sitna ili je navedeni sastav nečitko napisan, zapažaju iz Asocijacije potrošača Srbije (APOS).

 

Nijedan proizvođač ne navodi vrednosti transmasnih kiseline, dok se mnogi trude da privuku kupce natpisima “posno”, “bez veštačkih boja i aroma”, “bez trans masti”.

 

S ciljem da roditeljima ukažu na sastav omiljenih slatkiša i grickalica mališana, APOS je analizirao 10 proizvoda: “Smoki Smokić”, “Čarobnjaci”, “Još ribice”, “Booom flips” i “Tak ribice”, “Sweeet” “Eurokrem blok” “Juhu” “Kidy” i “Munch 2pack” , od pet različitih proizvođača: Soko-Nada Štark ; Swisslion – Takovo; Bambi-Banat; Pionir ; Jaffa .

 

Prosečna energetska vrednost na 100g slanih proizvoda kreće se od 545 kcal do 448 kcal.

Sadržaj šećera na 100 g je od 1,8g do 8,4 g, soli od 0,8 do 1,2 g, a masti od 18,5 g do 30 g.

Proizvodi ”Boom flips” i ”Čarobnjaci” nemaju prikazan sadržaj nutritivnih činjenica, navode u APOS- u.

 

Slatkiši sa jasno vidljivim deklaraciama su “Eurokrem blok” ,”Juhu”, ”Kidy”, ”Sweet”, dok na pakovanju ”Munch 2pack”-a nema podataka o nutritivnom sastavu.

 

Prosečna energetska vrednost kreće se od 489kcal do 538kcal na 100 g.

Sadržaj šećera je naveden u dva od pet analiziranih proizvoda i iznosi 36,6 g, odnosno 59,0 g.

Masti na 100 g ima od 24,7 g do 32,6 g, natrijuma od 0,095 g do 0,112 g, takođe su rezultati istraživanja APOS- a.



KOMENTARI

  1. Marko kaže:

    Zeleno – potpuno organski

    Crveno – jedan deo je hemijski

    Crno – potpuno hemijski sadržaj

  2. Double P kaže:

    JovaToYou:

    Znate li značenje kvadrata na zadnjem delu tuba kreme, paste za zube, šampona, itd.?

    Na 9gag-u kazu da ti kvadratici sluze da bi ih neki detektor detektovao tokom proizvodnje. 

  3. CIRINELA kaže:

    Ko vidi dobro možda i pročita. Ko ne vidi nikad ni ne pročita.
    Ono što me u poslednje vreme frapira jeste dokle ta prevara , podvala ili kako već da je nazovem uzima maha a država slepa, gluva i nema.

    Pre nekih mesec dana AKCIJA u Idei MEGGLE jogurt! Čuj akcija u Idei. Ogromnim slovima na Ligt Jogurtu proizvođača MEGGLE crvenim slovima piše +10% GRATIS na drečavoj žutoj podlogi.

    Kupci , naivci među kojima sam bio i ja kupio. Eeeeej čoveče za iste pare dobio 10% gratis. Ali kao što to uvek biva, slučajno počnem prevrtati tu bocu i IZNENAĐENJE!. 
    Jedva vidljivim sitnim slovima doslovce piše 909 grama + 91 g gratis.

    Od ta doba ne kupujem proizvod firme MEGGLE jer sam zaključio, da ako ovako bestidno varaju kupce na težini muljajući standardno pakovanje od 1 Kg kao kombinaciju dva broja od kojih je jedna kao gratis šta li rade sa kvalitetom. Moj zaključak je da oni to rade i sa kvalitetom proizvoda pa sam rešio da ih eliminišem iz moga menija.
     

  4. JovaToYou kaže:

    Možda ima duplo značenje Double P.
     

  5. warrior kaže:

    Lepo sto neko prati, ali. Jel to puno, malo ili dobro ili lose

  6. mido kaže:

    kvadrat na tubi je “marker” za “fotoćeliju”, i služi samo i isključivo u proizvodnom procesu izrade tuba.  (tube se proizvode iz trake (rolne) i marker daje “signal” mašini kada da seče traku, i formira tubu lepljenjem tj topljenjem jednog od  više slojeva materijala od kojeg se tuba proizvodi).

  7. mido kaže:

    i sad tek vidim, komentar sa bojama, ako se to odnosi na boje kockica na kraju tube, pogrešno je tumačenje, ima samo veze sa niijansom boje iz kojih se slika ili tekst na tubi “sastoji”. ta boja nikad nije svetla, jer je fotoćelije neće razlikovati.  npr, na srebrnim tubama je uglavnom bela kockica.  ispravite me ako grešim….

  8. JovaToYou kaže:

    Upravu si Mido, i ja sam malo bolje pročešljao po netu…jbg

    Izvinjavam se za lošu informaciju! 

  9. lio kaže:

    Radi korisnih informacija javnosti u vezi sastava hrane koja se prodaje, predlazem sledece: Jedanputa nedeljno u predvecernjim satima, prikazivati emisije u kojoj se uporedjuje kvalitet proizvoda. Na kraju pojedinacnih prikazivanja ocena : Odlicno, vrlo dobro, zadovoljavajuce, nezadovoljavajuce. Sve to u svrhu koriscenja zdravih proizvoda za stanovnistvo. Proizvodima sa nezdravim sastojcima, odn. dodatcima, na taj nacin bi opala prodaja, a proizvodjaci bi bili prinudjeni da se artikli poboljsalju. I sve to u cilju zdravlja stanovnistva, a narocito dece. 

OSTAVITE KOMENTAR