Čelnici četiri vojvođanska grada zatražili su od direktora javnog preduzeća železnice Srbije uvođenje tri nove železničke kompozicije sa dizel motorima u saobraćaj na severu pokrajine piše „Mađar so“.
.
Predsednici opština Senta, Kanjiža i Čoka Aniko Širkova, Mihalj Njilaš i Predrag Mijić, kao i gradonačelnik Subotice Saša Vučinić, ocenili su da je sadašnja situacija u železničkom saobraćaju na severu Bačke neodrživa, da su kvarovi sve češći, a vozovi kasne, ili polasci izostaju. Uskoro bi, naime, iz Rusije trebalo u Srbiju da stigne dvanaest železničkih kompozicija, a čelnici četiri lokalne samouprave smatraju da bi delimični razvoj železničkog saobraćaja u pokrajini trebalo obezbediti zahvaljujući tim novim vozovima.
.
Problemi u železničkom saobraćaju u Bačkoj prvenstveno su izraženi na linijama Subotica-Sombor, Subotica-Senta-Čoka-Kikinda, kao i Subotica- Horgoš-Kanjiža, a teškoća ima i na liniji između Subotice i Segedina. Poslednje razvojno unapređenje u Železnicama Srbije bilo je inače pre pet godina, a odnosilo se na gradove Niš i Zaječar.
.
Predsednik kanjiške opštine Mihalj Njilaš rekao je za „Mađar so“ da bi iz Rusije u Srbiju uskoro trebalo da stigne dvanaest žečezničkih kompozicija sa dizel motorima, a da je već ranije bilo obećanja da će ovog puta Vojvodina moći da računa na modernizaciju.
.
Vidi: Subotickom „Romantikom“ na putovanju prem Senti
.
– Kada su Železnice Srbije prošle godine izradile razvojni plan za ovu godinu, u njega je prema mojim saznanjima bilo uključeno da će sve nove kompozicije iz Rusije doći u Vojvodinu. U međuvremenu se to nekako izgubilo iz razvojnih planova, jer je u južnijim delovima zemlje planirana raspodela prouzrokovala veliko nezadovoljstvo. Izmenu plana uočili su u vojvođanskom delu Železnica Srbije i zbog toga se obratili Kanjiži, odnosno u još tri grada i odlučiuli smo da ćemo zajednički zahtevati od Železnica Srbije da od 12 novih kompozicija tri pripadnu severu Bačke, koji bi saobraćali umesto šinobusa- rekao je Njilaš.
.
Zvaničnici iz Beograda još nisu odgovorili na ovaj zahtev čelnika četiri lokalne samouprave, iako je on upućen još pre dva meseca.
.
– Poznato je da je naša železnička mreža u veoma lošem stanju, decenijama nije bilo razvoja, a ni održavanje nije onakvo kakvo bi trebalo da bude. Šine na linijama Subotica-Horgoš, Subotica- Kanjiža i Subotica-Senta postavljene su još u vreme Austrougarske monarhije. Ovde saobraćaju stari šinobusi, koji su takođe u lošem stanju – kaže čelnik opštine Kanjiža.
.
Predsednica senćanske opštine Aniko Širkova takođe navodi ove probleme. Prema njenim rečima, od železničara iz Vojvodine su obavešteni da je i pored teške ekonomske situacije poslednjih godina ipak bilo modernizacije železnice u drugim regionima Srbije, a da je jedino Vojvodina u tom pogledu ostala zanemarena. Prema tim informacijama, Železnice Srbije nova dobra ne raspodeljuju ravnomerno – kazala je Širkova za „Mađar so“.
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Preporučujem pročitati knjigu Dragomira Jankova „Vojvodina – propadanje jednog regiona“ i sve će biti jasno.