Da li je Norma grupa recept?

Deset godina sugrađani gledaju kako Inđija i Pećinci privlače investitore i postaju veći industrijski gradovi od Subotice, u kojoj ne samo da nema novih investitora već i postojeća preduzeća tonu u zaborav. I dok se u Subotici prepucavaju sa retkima koji grade, a pri tome mislim i na Rudolfa Veltera, drugi gradovi stare fabričke komplekse menjaju novim.

 

Tog avgusta 2010. godine u Suboticu je stigla prva “grinfild” investicija a u ovom tekstu otkrivamo detalje memoranduma potpisanom između Norma grupe, ministra Mlađana Dinkića i gradonačelnika Saša Vučinića.

Slika

Sa jedne strane, Norma grupa sa predstavništvom u Beogradu započeće proizvodni proces u Subotici izgradnjom proizvodne hale površine 16.000 kvm na placu površine 25.000 kvm, u kojoj će posao naći 327 radnika. Kompletna investicija je vredna oko 11,2 miliona evra.

 

Sa druge strane, u skladu sa Uredbom o uslovima privlačenja investitora, investitor od Ministarstva ekonomije može da računa na 5.000 evra po zaposlenom i 900 evra po radniku koje se moraju utrošiti za obuku istih.

 

Sa treće strane, grad Subotica na sebe preuzima posao preparcelizacije postojeće parcele na kojoj će investitor izgraditi objekat, kao i njeno kompletno opremanje potrebnom infrastrukturom u vidu asfalta, gasa, vodovoda, kanalizacije itd. Takođe obaveza grada je da postojeću Slobodnu zonu u Malom Bajmoku proširi na parcelu Norma grupe kako bi ona nakon pokretanja proizvodnje poslovala unutar te zone.

 

Na osnovu postojećih cifara, kao laici, možemo uraditi jednu pretpostavku. Ako država po radniku da 5900 evra, a prosečna zarada zaposlenog u ovoj kompaniji bude 300 evra sa sve penzionim i zdravstvenim doprinosima, državi će se što direktno što preko plata radnika ta količina novca vratiti kroz 20 meseci. Svaki mesec nakon toga, državna kasa će biti u plusu.

 

Sa druge strane, grad ulaže u infrastrukturu i opremanje parcele površine 25.000 kvm, na kojoj će biti uposleno 327 njegovih sugrađana, a u slučaju da investitor odustane dužan je da gradu ispati 305.000 evra.

 

Da li je ovo recept za privlačenje stranih investitora, koji Subotici mogu da donesu preko potreban svež kapital? Niko sa sigurnošću ne može da kaže, ali je jedno sigurno, Subotica je izgubila mnogo vremena zbog čega se po standardu nalazi ispod državnog proseka, što je dovoljno alarmantna situacija.



KOMENTARI

  1. deki85 kaže:

    Gradnja pozorista, plave fontane, platoa doktora Zorana Djindjica ( iako se titula kod pokojnika ne istice ) pa donekle i park Palic su deo one price Subotica gori, a ovi u gradskoj kuci se cesljaju. Od privrede se zivi, i upravo se dobro vidi u Indjiji. Prvo su zaposlili narod, digli standard, pa tek potom krenuli u izgradnju fudbalskog stadiona i ostalog. PS interesujem me hoce li ulica Vuka Mandusica biti asfaltirana u celoj duzini do Palica, jer nebih voleo da kamioni iz buduce industrijske zone u prevelikoj meri opterete Segedinski put. Industrijske zone ce pomoci daljem razvoju Teslinog naselja, Malog Radanovca, Malog Bajmoka i celog grada. Realizacija te ideje je kljucna. POSLEDICE EVENTUALNOG NEUSPEHA BI BILE KATASTROFALNE, daleko ozbiljnije nego neuspesi oko bazena, pozorista, obilaznice, Palica itd.

  2. Andrea kaže:

    I zato treba da idu ulicom Vuka Madnušića? Svašta!

  3. deki85 kaže:
    Andrea napisao:I zato treba da idu ulicom Vuka Madnušića? Svašta!

    ne vidim sta je tu cudno, ta ulica je bila projektovana za prolaz tenkova i vojnih kamiona. A ako industrijska zona zazivi, bice joj potrebne adekvatne saobracajnice. pogotovo mislim da ce biti neophodno da se aktivira bas ta ulica, jer nije realno da svaka firma ima zaseban izlaz na E5 put, to bi znatno omelo saobracaj, i sto je bitnije ugrozilo bi bezbednost. da E5 poseduje zaustavnu traku to bi bila druga prica. Tako su resili na jednom mestu u pravcu ka Palicu gde su dodali 200m zaustavne trake. Takodje mislim da je izlazak metroa na E5 jako lose resen. Naravno ovo novo ogranicenje brzine od 50km na cas pomaze, ali da se ne zavaravamo, dosta ljudi ga se ne pridrzava.

  4. djomla kaže:

    U principu, da nam se nebi desavale stvari poput sveze asfaltiranih uskih, nazovimo ulica u gradu, na vreme treba predvideti saobracajnice buduceg grada.

    Najbitnija saobracajnica je svakako E5, koji vec sada dobija obrise modernog bulevara i jedini ima predispozicije da to zaista i postane. Medjutim, sto vise bude sadrzajniji, to ce biti optereceniji pa je zbog toga potrebno predvideti saobracajnice koje ce se prostirati paralelno sa njim. Jedna je Vuka Madnusica a druga je Magnetna polja.

    Slika

    Buduca Industrijska zona ce imati svoj saobracaj a svakako je Andrea u pravu kada kaze da teretni saobracaj ne treba da ide ulicom Vuka Madusica jer je to ulica sa kucama iako je sama ulica bila predvidjena za tenkove. To je proslost kao sto su i same kasarne proslost. Sa druge strane u pravu su i oni koji kazu da kroz Palic ne treba pustati teretni saobracaj, pa je jedno ode resenja saobracajnica kraj Severa, Javnih skladista i Pionira, koja ima potencijal da se prosiri i postane ozbiljna saobracajnica za teretni saobracaj.

    Da je saobracaj buduce zone ozbiljna prica govori i cinjenica da postoje misljenja da industriju i ne treba locirati na mestu kasarni vec u Malom Bajmoku, pa i na aktuelnom Hipodromu, a da se na primer na potezu kasarni izgradi novi. Ali…

  5. deki85 kaže:

    Bulevar je saobracajnica sa vise od jedne trake u su 1 smeru ( dakle minimum 4 ukupno) i takva saobracajnica mora imati sa obe strane parking, tako da su realno veoma male sanse da E5 ikada postane bulevar, ali za nas grad je to svemirski brod. Logicno je da budu razvijene paralelne saobracajnice, kao napr sto je razvijeno u Novosadskoj ind zoni koja se nalazi na saobracajnici koja ide paralelno sa putem koji vodi od NS ka ukljucenju ka autoputu. 1 kasarna je po meni veoma interesantna, i iza nje se nalazi betonirani deo Vuka Mandusica sa kucama, a potom iza druge kasarne ta ulica se pretvara u seosku dzadu, i kuca dalje gotovo da nema. Pricalo se da se prva kasarna upotrebi kao univerzitetski centar jer vec postoje objekti, kao sto su menze, sobe za spavanje, ucionice u kojima su se drzali casovi tenkovske obuke itd. Ja sam pristalica te ideje, a da se industrija digne na teritoriji druge kasarne, a da kamioni onda iskoriste ulicu Vuka Mandusica koja bi obilazila Palicko naselje negde iznad podruma palic itd. Zar magnetna polja nebi prolazila preblizu kompleksa precistaca i samog jezera? Nekako nisam pobornik takve ideje.

  6. djomla kaže:

    Grad nije kupio prvu kasarnu, a bulevar ne mora da ima parking sa strane. Bar ne onakve kakve ti mislis da treba da ih ima.

    Raskrsnica University Blvd i Coal Ave u Albuquerque. Nijedan bulevar u ovom gradu nema parkinge o kojima ti pricas a opet su bulevari.

    Slika

    Novosadsko resenje bulevara je najlosija varijata.

  7. deki85 kaže:

    vidi na wikipediji definiciju itd. sta ce se desiti sa prvom kasarnom?

  8. djomla kaže:

    Na wikipediji imas i primere bulevara bez parkinga uz put, pise da treba da ima parking ali to ne znaci po difoltu uz put vec parkinzi kao kod nas parking Rodica, Metroa itd. Bulevar je dosta sirok pojam i postoje razna resenja istog.

    Prva karasna ide na licitaciju…

  9. Andrea kaže:

    Pogledajte ove kuce na Palicu posle samo godinu dana prolaska teretnih kamiona i vama tu nista nije cudno?

OSTAVITE KOMENTAR