Da li Velikom Radanovcu treba semafor?

Segedinski put zbog svog položaja ali i činjenice da predstavlja jedini deo grada gde može da se gradi bez većih problema postaje sve atraktivniji i polako prerasta u glavni gradski bulevar.

 

Sadržajno je u velikoj meri upotpunjen poslednje decenije pa je sve više i saobraćaja na njemu ali i pešaka. Odavno je put zreo za izgradnju trotoara i na drugoj strani, sa tendencijom da će u budućnosti sve veći problem predstavljati nedostatak komunikacije dveju strana. Stoga, potrebno je na vreme razmišljati o eventualnim rešenjima.

 

Trenutno, najkritičnija tačka tog puta je kod krivine na ulasku u Veliki Radanovac gde korisnici autobusa praktično pretrčavaju put. Sa desne strane puta, nakon izlaska iz autobusa pešacima u nedostatku trotoara ne preostaje mnogo nego da ili odmah pretrče put, što je češći slučaj, ili da se kolovozom došetaju do pešakog prelaza. Međutim, ni postojanje tog pešačkog prelaza im ne garantuje sigurnost jer postojeći semafor samo signalizira postojanje prelaza što vozači uglavnom ignorišu.

 

Udaljenost stanice od pešačkog prelaza i dobro utabana stazica kraj puta

Ovako nesređeno stanje na tom delu Segedinskog puta predstavlja veliki problem za stanovnike Velikog Radanovca koji svakodnevno koriste gradski prevoz. Zbog toga su pisali na mnoge meilove raznih gradskih službi ali bez uspeha.

 

Osnov za pokretanje inicijative

 

Segedinski put je kao takav deo međunarodne mreže puteva i za njega važe posebna pravila. Samom njegovom izgradnjom su mnoge ulice u Novom Gradu postale slepe jer se jednostavno nije dozvoljavao veliki broj raskrnica. I danas, svi koji grade duž ovog puta, moraju da predvide mesto za paralelnu saobraćanicu, jer neće svaki market u budućnosti imati svoj izlaz na ovaj put (kao u slučaju Metroa).

 

Iz istog razloga, grad bi morao da počne da razmišlja o načinu premošćavanja ovoga puta. Njegova propusna moć se ne bi smela narušiti velikim brojem semafora pa je stoga potrebno razmišljati o pasarelima ili podzemnim prolazima. Za sada, dok je još uvek u ovakvom stanju, stanovnici Velikog Radanovca bi bili zadovoljni i jednom kratkom stazom do obližnjeg semafora i semaforom koji bi se palio pritiskom na dugme.

 



KOMENTARI

  1. marinowski kaže:

    Slažem se da je situacija tamo opasna. Mislim da bi kružni tok bio bolji. 

  2. freelancer kaže:

    Segedinski (Palićki) put, odavno više nije saobraćajnica “izmedju dva naseljena mesta”, već naprosto bulevar, ULICA. Kao takva, logično, trebalo bi da bude i funkcionalno uredjena. Ipak, meštani V. Radanovca su sasvim svesni i civilizovani (što se vozača tiče) pa se tu dogadjaju nezgode redje nego na nekim drugim mestima. Semafor bi možda obuzdao divljake koji “zapucaju” sa Palića ili obratno, brzinama koje ih kvalifikuju kao “niskoleteća” vozila.

    Što se pak pešaka, putnika javnog prevoza tiče, tu postoji i faktor NAVIKA. Mala paralela: Stajalište kod Zoo vrta na Paliću, POTPUNO identična situacija (što se tiče udaljenosti stajalište-pešački prelaz), s tim što tamo još POSTOJI semafor. I…? Kako ko izadje iz autobusa, a ono DIREKT preko. Kakav semafor, kakvi bakrači… Još i kad kiša pljusne, a trororar do prelaza – kaljuža.

    Par puta sam hteo da budem “fin”. Pa iz autobusa – na pešački prelaz. I onda primetim (u više navrata – da ne kažem STALNO), policajci idu na posao na Palić (stanica policije tačno prekoputa stajališta), izadju iz autobusa i HOP! Preko puta. I ja za njima… Ko je tu onda lud?

  3. panonis kaže:

    Ne moze na taj put kruzni tok! Mostic odnosno “pasarela” je bolje resenje i redovan semafor na raskrsnicu.

  4. djomla kaže:

    Ako ste primetili Metro ima predvidjenu paralelnu saobraćajnicu. Isto imaju i svi noviji projekti koji su u planu (Lidl) kao i već izgradjeni. Cilj je da se glavni put raskrsnicama optereti u svega nekoliko tačaka i te tačke bi se mogle rešiti kružnim tokovima. Jedna od tih tački je i pomenuta raskrsnica.

    Pitanje pešaka, biciklista i roleraša bi se moglo paralelno rešavati. Medjutim, realna situacija je takva da se takva nadogradnja glavnog puta neće desiti sokor. Mnoga će deca završiti ne samo srednju školu već i fakultet.

    Ljudima u Velikom Radanovcu je potrebno rešiti situaciju sada. Bezbednosti radi.

    To privremeno rešenje će biti privremeno dosta dugo, ali nema veze ukoliko se sigurnost pešaka dovede na viši nivo. Zato je i predlozeno rešenje sa semaforom koji bi radio po istom pricipu kao onaj kod Tehničke škole. Ovo rešenje je najjeftinije (što znači i najizvodljivije) i lakše će se dobiti saglasnost od Puteva Srbije.

    Ne zaboravite da za bilo kakve intervencije na ovom putu mora stojati saglasnost iz Beograda. Kružni tok je mnogo veći zahvat koji zahteva mnogo više papirologije, dozovla i sredstava. Znate kako to ide u Srbiji…

  5. pauk kaže:

    Znaci za neku bandericu, semaforče ili trotoarče mi moramo moljakati BG? Pa sta će nam onda vojvodjanska skupstina, ako zbog banderice i semaforčeta pisemo molbe BGD?

  6. Mc kaže:

    Ja glasam za mostic 🙂 Fali mi tako nesto za long ex. fotke 😀

  7. emanuel kaže:

    Taman sam hteo da napišem isti primer kao Freelancer … praviti semafor zbog pešaka koji ga ni ne koriste je bezveze… samo će se usporiti saobraćaj koji je i ovako desetkovan sa znakovima 50-60 na svakih 100metara i saobraćajaca koji se kriju iza žbunja. 
    Sigurno ima neko drugo mesto kojem je potrebniji semafor nego tu …  

  8. nikola kaže:

    Smatram da je semafor potreban, ili makar neko drugacije resenje.

    Onaj ko nije prelazio put i ko ne zivi na Radanovcu i ne razume ovaj problem. Hajde dragi sugradjani, budite malo vise solidarni i ne razmisljajte samo o sebi!

  9. nikola kaže:

    Kruzni tok jeste dobro resenje, po meni

OSTAVITE KOMENTAR