Da te naučim pameti!

Iako do pre dve godine u potpunom zapećku, tema zaštite kulturnog nasleđa grada i užeg gradskog jezgra u poslednje vreme u javnosti izbija u prvi plan. Svakako doprinos tome daju mediji, ali i sugrađani čije su reakcije jasne i nedvosmislene kada je u pitanju očuvanje i uređenje najstarijeg i najlepšeg dela grada.

.

Kako bi borbu protiv grafita pokrenuli sa mrtve tačke, grad je u saradnji sa Politehničkom školom osmislio akciju kojom će angažovati sve učenike koji se obučavaju za dekoratera fasadnih i zidnih površina, da od prvog septembra krenu u krečenje grada i uklanjanje grafita bez obzira na to da li objekat pripada gradu ili je u privatnom vlasništvu.

.

Na ovaj način bi centar grad u skorije vreme, kroz obaveznu praksu mladih tokom školovanja, mogao da postane i lepši i uređeniji.

Međutim ono što zabrinjava i što prati dobru ideju je jučerašnja vest koja je prohujala gradom, a koja kao jedan od razloga akcije navodi citiram: „da učenici osete na svojoj koži koliko je teško urediti nešto što se za nekoliko sekundi uništi.“ i „Mladi ljudi treba da osećaju odgovornost ponašanja prema onome što nam je ostavljeno u nasleđe, kao i prema onome što treba da ostave drugim generacijama.“ (Yueco i svi njeni verni pratioci)

.

Ukoliko je ovo zaista jedan od razloga pokretanja ove akcije a ne lapsus novinara ili nekog političara, onda se problem očuvanja gradskog jezgra produbljuje. To što će učenici 2, 3 razreda Politehničke škole „na svojoj koži“ ostetiti posledice nečije bahatosti neće rešiti problem, niti ih naučiti nečemu korisnom, već će na protiv stvoriti kontra efekat.

.

Ukoliko grad zaista želi da sprovede edukaciju omladine, potrebno je toj omladini širom otvoriti vrata svih lepih objekata i ukazati im da istorija grada i zaštićeno kulturno nasleđe mogu da budu i te kako zanimljivi i da to ima svoju vrednost koju treba ceniti. Umesto da uče špansku secesiju iz knjige neka ih profesori izvedu na ulicu i uz par zanimljivih priča prikažu istu na licu mesta, kako bi vremenom tokom školovanja počeli da cene ono što im je pred očima. A kada nešto cenimo onda to i čuvamo. Ne znam da li će pomenuti đaci nakon krečenja niza švrljotina po zidovima objekata o kojima ne znaju ništa početi više da cene iste.



KOMENTARI

  1. deki85 kaže:

    Kakav razvoj 🙂 Promasena rubrika skroz. 🙂

  2. Anonimni kaže:

    Da, da naravno,o dvedite ih u narodno pozorište, u kupatilo (petra drapšina), Rajhlove kuće koje ste porušili, na zelenu fontanu, može i na Palić da utvrde gradivo KAKO USPEŠNO RAZ…..TI TURIZAM, samo ih vodite. Pokažite im kako se uspešno uništava grad. I onad im posle objasnite kako nije lepo pisati grafite i ružiti fasade. Vaš primer će biti najupečatljiviji.

  3. djomla kaže:

    I to treba da posete jer se i iz toga moze mnogo nauciti. Uvek se tokom predavanja daju i dobri i losi primeri. Ne treba bezati od losih primera. 🙂

  4. Anonimni kaže:

    Sjajna ideja.

  5. Anonimni kaže:

    Budale. Lepo govore ljudi „ime luda nalazi se svuda“

  6. Anonimni kaže:

    ko god zeli da radi za dzaba,dobrodosao je….samo neznam da li tvorci ove ideje takodje nemaju nikakvu kintu od toga.Kad to zazivi odmah ce fokus pokus da preuzme organizaciju i da kapne jos koji dinar u kasicu prasicu…

  7. Magdolna kaže:

    E pa ne mogu da verujem.Gde ste ljudi izgubili pozitivna razmišljanja.U svakoj priči tražite nešto što je loše i bacate u lice svima. Kako onda da se očekuje od mladih da razmišljaju pozitivno. Od koga mladi da nauče voleti , razumeti, ceniti druge???  Pokušajte tu negativnost izbaciti iz sebe, i okrenite je u energiju koju ćete moći uložiti u rad sa mladima. Mladima je potrebno razumevanje, pažnja, ljubav, strpljenje nas starijih, naša pomoć da prođu kroz sve faze života. Kako mlad čovek da bude dobar ako ga stalno sklanjamo u stranu i samo ga kritikujemo, bez trunke pozitivnog prilaza?

  8. djomla kaže:

    Magdolna, kakva je to pozitivna akcija u kojoj 3 razreda učenika treba „da osete na svojoj koži koliko je teško urediti nešto što se za nekoliko sekundi uništi“? 

    Kao sto napisah u tekstu ideja je dobra, i nemam nista protiv toga da djaci preko skolske prakse farbaju fasade jer ce im to svakako koristiti u kasnijem radu, ali neka se to tako i predstavi. A ne da se predstavlja kao neki vid sankcije. 

    I drugo, zar vi zaista verujete da ce ova akcija imati pozitivan efekat kod mladih?

    P.S. Po obicaju prvi koji ce ih pohvaliti cu biti GradSubotica…

  9. Doctor Joseph Ignace Guillotin kaže:

    Ja smatram da ce samo OVAJ metod nauciti te ljude pameti !

    http://en.wikipedia.org/wiki/Torture

  10. Magdolna kaže:

    Moje obraćanje se odnosi baš na onaj citat iz Vašega teksta,loš pristup= loš rezultat.
    Namera je verovatno bila dobra, ali mladi se ne uče tako pameti a kod starijih kao da je ponestalo motivacije, osećaja zajedništva.
    Predlažem da se nadogradi predlog i proširi sa još nekom idejom.Mladi vole da im se ukaže poverenje, a ovo bi bilo upravo ukazano poverenje ako se tome tako pristupi a ne u lošem kontekstu.

  11. jovan kaže:

    e super sad cu moje vrsnjake da ucim pameti da ne krece jer prave grafite sa umetnickim znacajem netreba prekreciti to bi bilo isto kao kad bi Pikasu pocepali  neko njegovo delo …

  12. ridick kaže:

    jako ok ideja i bas mi se svidja,ali naravno da tu nesto fali…….
    konkretno ovaj grafit sto je na fotografiji je navijacki grafit kada bi krenuli Sencanskim putem skoro na svakoj fasadi je njihov potpis….
    kako cete njih nauciti pameti?
    kakve ce oni sankcije dobiti?
    da li ce mozda taj klub da finansira njihove grafite?
    nisu samo deca kriva i ne treba uvek njih vaspitavati…. jer medju njima ima i puno starijih ljudi…

OSTAVITE KOMENTAR

49 + = 56

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 7 + 2 ?
Please leave these two fields as-is: