Na benzinskim pumpama u Srbiji osvanule su nove, više cene naftnih derivata pa su benzin, dizel i TNG skuplji, u proseku za dva do tri dinara po litru.
Benzin je dostigao cenu od 153,9, evrodizel 155,4 a TNG, neverovatnih 87,9 dinara po litru što je 20 dinara više nego prošle godine u ovo vreme!
Ogorčenim vozačima koji su pre nekoliko godina pohrlili da ugrađuju TNG uređaje u svoja vozila, kada je auto-plin bio kudikamo jeftiniji u odnosu na benzin, sada su se pridružili i vozači koji imaju automobile koje pokreće dizel.
Zašto je dizel sada skuplji od benzina, za „Novosti“ objašnjava Bora Tatić. zamenik predsednika Privatnih benzinskih stanica Srbije.
– Prvo, nije to nikakav naš specijalitet. Svuda u Evropi i u regionu se uočava ta tendencija – tvrdi Tatić.
– Razlog je veoma jednostavan a leži u procesu proizvodnje. Izdvajanje evrodizela iz sirove nafte je sada skuplji proces od bezolovnog benzina. Pored skupljeg načina destilacije i činjenica da se zahvaljujući novim tehnologijama u refinerijama dobija više bezolovnog benzina nego evrodizela iz tone sirove nafte, takođe utiče na konačnu cenu.
– Dizel je još jeftiniji u zemljama u kojima je akciza znatno niža za dizel nego za benzin ali je i tu tendencija da se zahvatanja države ujednače pa će tako, uskoro svuda evrodizel biti skuplji od benzina – tvrdi Tatić.
Da je naš sagovornik u pravu pokazuje i pregled cena derivata u regionu. Tako na primer, dizel u BiH košta, u proseku 1,2 evra, koliko se prosečno nudi i benzin. Za litar dizela u Hrvatskoj treba odvojiti 1,3, a benzina 1,42 evra, ali se očekuje da od jeseni dođe do „usklađivanja sa evropskim cena“.
U Grčkoj je dizel, na radost naših turista i dalje jeftiniji od benzina, baš kao i u Makedoniji na većini pumpi. Ali su zato Mađari, baš kao i mi, pokazali da su revnosni i da prate svetske tendencije pa je i kod njih dizel sve skuplji u odnosu na benzin.
U Crnoj Gori, još jednoj omiljenoj destinaciji naših turista, dizel je za oko 10 centi po litru jeftiniji od benzina.
Dizelaši najzastupljeniji
U strukturi potrošnje naftnih derivata u 2013. godini, prema podacima Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS), najviše se „točio“ dizel – čak 901.000 tona. U rezervoare automobila koje pokreće benzin nasuli smo 391.000 tona. Vozači sa TNG uređajima potrošli su u istom periodu 271.000 tona auto-plina.
NOVOSIT
Majcica rusija u naletu, eto ga mister putincek….treba platiti nasilno pripajanje Krima, a ko ce to da finansira nego braca u Srbiji. Ovde u komsiluku, t.j u Luxemburgu dizel 120 Centi litar, a 128,2 centa Super, pa sad vi idite sa majcicom.
Doći će nam ova vlast glave, kao i mnoge do sada.
Svi su tu samo da otimaju.
Nešto je utihnuo gospodin Vučić u svojoj jurnjavi za Miškovićem i ostalim tajkunima, pa se, kao i svi njegovi prethodnici, okomio na džep sirotinje.
Sramota!!!
Kuke i motike u ruke!!!
Rusi poseduju naftnu industriju i Srbije i Mađarske, veći deo Bugarske, sada polako preuzimaju i hrvatsko tržište. Ono što kod nas čini tako veliku cenu naftnih derivata su akcize, bar pola cene otpada na njih!
Najeftiniji naftni derivati su u Venecueli, tamo je litar dizela oko 0.4 dolara, sve u inat američkim naftnim gigantima.
@stormwatch
ja tebe iskreno sažaljevam…
Zbog cega ti mene sazaljevas? Meni nije potrebno nicije sazaljenje dete milo.
Žale te jer ti nije dobro. Trebalo bi da nađeš neki posao, biće ti bolje.
@ halespale@hotmail.com
" Ne daj se provocirat' " (Dušan Kovačević, Radovan Treći)
Ajde se vi svi lepo sastanite pa lecite vase bolesti konopljom, petrolejom i kanabisom.
Pa i ovde u Italiji je dizel u ravni ili čak skuplji od benzina. Cene se razlikuju od pumpe do pumpe i po desetak centi… Srećom, Slovenija je "na pljuc" udaljenosti (gotovo identično kao od Subotice do Tompe), a tamo je gorivo jeftinije. Kupovina dizelaša ili ugradnja plina je bila isplativa onima koji "tuku" veliku kilometražu godišnje. Nekada je bio prosek 12 – 15.000 km godišnje za obične ljude, a danas? S 5,5 na otvorenom i umerenih 6,5-7 po gradu, sasvim sam zadovoljan s benzincem (bez plina). Pouzdan, jeftin (Punto, ganc nov, s tablicama nešto preko 9.000, ili pola godine rmbačenja), brz (kad treba) i lak za održavanje…
Cek Freelance…zar nisu cene na pumpama u Italiji na autoputu drasticno vece nego u gradu? Tako je otprilike svugde u EU, a tako i u Srbiji…samo sto je u Srbiji vec i u gradu preskupo u odnosu na standard i plate.
To "drastično" u razlici cena je relativno… Zavisi od distributera do distributera. U ITA obično svraćam na Q8 ili Eni… Cena od 1,68 do 1,75-1,77 za litar. Esso pumpe su za nijansu skuplje, a Shell zavrću uši, najskuplji su… Nema dve pumpe sa identičnim cenama. U SLO je jeftinije u proseku po 30 centi za litar (1,30-1,40) po obližnjim selima… ALI, veoma bitna stavka je da je kvalitet goriva u odnosu na Srbiju… da ne lajem…