DVERI Subotica: Mostovi treba da koriste građanima!

Oduvek su mostovi povezivali ljude. Jednu stranu reke sa drugom obalom, ili, kao u slučaju Subotice, spajali su građane koji žive razdvojeni prugom. Nažalost, ova vlast i njihovi projektanti izgleda da misle samo na automobile.
Projektovani most za putnički saobraćaj, koji prelazi preko buduće brze pruge Beograd – Budimpešta, koji u Subotici spaja ulicu Jovana Mikića i ulicu Proleterskih brigada, kao i dve mesne zajednice, MZ Makovu sedmicu i MZ Zorka, pušten je u saobraćaj. To je urađeno kako bi se saobraćaj rasteretio i kako bi radovi koji se odvijaju u Kosovskoj ulici tekli po planu.

Kako je moguće da se u jednom naseljenom delu grada vodilo računa samo o vozačima, a ne o svim stanovnicima? Trebalo je most projektovati tako da se i pešaci i biciklisti mogu kretati po njemu. Zašto to nije učinjeno, ostaje veliko pitanje.
Da li je moguće da niko iz lokalne samouprave, od gradonačelnika i predsednika Skupštine grada Subotice, do zamenika gradonačelnika Imre Kerna, nije sugerisao da je potrebno da se na svim mostovima koji se nalaze u gradu nađu i pešačka i biciklistička staza, trotoar?

Isto tako je važno da li će se na drugim mostovima, gde je započeta izgradnja, na petlji kod Kosovske ulice, ali i buduće konstrukcije Majšanskog mosta, misliti o tom veoma važnom pitanju. Kuda će i kako ići pešaci i biciklisti preko tih mostova?
Nadamo se da će neko iz vlasti bar nešto učiniti po ovom pitanju, dok još ima prostora i vremena. Ovakvi, mostovi ne ispunjavaju potrebe pešaka i biciklista za prelazom preko pruge!



KOMENTARI

  1. Placem kaže:

    Sta ih biga, nit voze bicikle nit idu peske, mi im placamo voznjicu skodama od preko 2000 kubika

  2. dule kaže:

    A koliko će ljudi tuda ići peške ili biciklom? Pa niko svima iz tog kraja je bliže doći do grada ovim novim mostom koji se gradi i Kosovskoj ili preko Majšanskog mosta. Gradnja pešačke staze na ovom mostu bi bila čist trošak.

  3. KanKil kaže:

    @Placem
    Koji model škode ima motor od preko 2000ccm? Zanima me samo

  4. Brinem.. kaže:

    Isti problem kod mosta izmedju Palića i Hajdukova,iznad auto puta..Koji je to arhitekta planirao takav prelaz??Mnoga deca tuda svaki dan udu u školu,biciklom,neposredmo pored automobila koja bukvalno prolaze tik pored njih!!Štedeli su preko sigurnosti dece,biciklista,pešaka?Sramota

  5. Atila kaže:

    Nisam prošao novi nadvožnjakom ali da li je stvarno moguće da nema pešačku i biciklističku stazu?! Mi u kući imamo dva automobila ali definitivno koristimo svaku priliku da idemo biciklom ili peške, kao i veći deo Subotice, gde je biciklo tradicionalno prevozno sredstvo, u neka davna vremena smo ličili na Amsterdam ili Peking po tom pitanju.

  6. Prošla mladost kaže:

    Lepo je to što se gradi. Na to nema zamerke. Ali kao građevinac nisam oduševljen izvedenim radovima i zamerka projektantima. Preoštri nagib i preoštar uspon, kako na tom mostu tako i kod podvožnjaka bivša “ Fafa Javor“. I nema trotoara niti biciklističke staze. A što se ne uradi odma to se obično nikad ni ne završi,na žalost. Poštovani nadležni ovi projekti se rade za budućnost u naredne decenije. Ne treba uraditi brzo i mnogo da se možete hvaliti. Treba uraditi valjano i kvalitetno i to će neko primetiti.

  7. Tole kaže:

    Napravili pešačku stazu do mosta i onda ćorak, pešaci mogu da pređu most samo kolovoznom trakom. Ja ne znam koji ludak je ovo ovako projektovao, izgleda da su ga napravili u nadi da se neće puno koristiti…

  8. Simo kaže:

    @KanKil Skoda SuperB 3.6 V6 ima 3597 kubika i 260 konja. Ima dosta modela od 2500 kubika.

  9. smrad i kal kaže:

    ne valja vam računaljka

  10. facebook kaže:

    Sve što se gradi je fušeraj! Ko da ne postoji normalan građevinac u ovoj zemlji!
    Sve je fušeraj ko da sam bakić meša beton a vučić zida.
    Ooo turci vratite se i spasite nas od ovih baraba! Ili barem austrougari, vi imate kulturu i zakone i znate graditi.

  11. KanKil kaže:

    @Simo

    To je onaj prvi Superb… Ali ove gore pomenute gu’ice se voze u novim gde ne postoji motor veći od 2000ccm, bar ne što se tiče Škode

  12. Mostić kaže:

    Davnih godina kad sam išla u Gređevinsku školu, učili smo da most mora imati pešačku stazu, minimalne širine 75 cm.
    Učili su nas da saobraćajnica u gradu, naseljenom mestu, treba da ima ivičnjak.
    Saobraćajnica mora imati pad od sredine prema krajevima….
    Koje škole, fakultete imaju ovi šta su projektovali ovakav most (nadvožnjak), pitam se?

  13. Trovach kaže:

    @Mostić…Sada su u modi kupovne diplome.

  14. Miša _Su kaže:

    @ Atila
    Prošao sam biciklom preko tog mosta. Osim što je strm, pa stariji sigurno preko njega neće voziti bicikl, tačno je da nema stazu za bicikle. Frka je velika pošto ima mnogo automobila i svi jure.

  15. Zsolt kaže:

    Problem je u tome sto projekte rade kinezi bez ikakve kontrole od strane nas, gradskih sluzbi i sve sto redovno treba da prodje jedan projekat mosta, podvoznjaka koji projektuju srpski inzenjeri. Kinezima su odresene ruke, samo da voz ima sine, da ide sto brze i da se nekako moze preko ili ispod proci kolima uz minimalnu potrosnju materijala. Niko ne vodi brigu o sirini mosta, podvoznjaka, da isti maju biciklisticke i pesacke staze sa obe strane, jer su im ruke odresene.

  16. Olga Stojanović kaže:

    Biciklistcke i pešačke staze?? To je luksuz i nepotrebno svima koje vize sferi… decenijama se ne zna da li je na Paliću izmedju praznog prelaza i pijace pešačka ili biciklistcka staza. Šta će i drugde.

OSTAVITE KOMENTAR

12 + = 21

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 4 + 11 ?
Please leave these two fields as-is: