Da bi se plan detaljne regulacije za deo grada oko Majšanske petlje i budućeg Severnog bulevara realizovao, potrebno je izvršiti ekproprijaciju zemljišta na osnovu datog plana.
Predmet eksproprijacije mogu biti zemljište, zgrade ili drugi građevinski objekti i to samo u slučaju javnog interesa. Javni interes može da utvrdi samo Vlada republike Srbije, što se u slučaju Majšanske petlje dogodilo prošle godine kada je u Službenom glasniku Republike Srbije od 23. jula izašlo rešenje da se može izvršiti ekproprijacija određenih parcela u gradu, radi izgradnje prilaznih puteva i kružnog toka na istočnoj strani Majšanskog mosta u ulici Jovana Mikića.
Površina nad kojom se trenutno vrši proces ekproprijacije označena je plavom bojom, a to su objekti u ulicama Jovana Milića, Jovana Cvijića, Majšanski put i Imrea Bera. Na donjoj slici se vidi da su ovim aktivnostima obuhvaćen niz poslednjih kuća u Jovana Mikića, poslovni prostor preko puta, blok u produžetku ulice, kao i veliki broj industrijskih hala u ovom delu grada.
Dokle se stiglo
Gradsko javno pravobranilaštvo Grada Subotice je do sada uputilo dva predloga za eksproprijaciju nepokretnosti. U jednom predmetu na parceli u Jovana Mikića pod brojem 911 K.O. Novi Grad (označena zelenom bojom) postignut je sporazum sa vlasnikom nepokretnosti i zaključeno je poravnanje. U slučaju drugog predmeta, nije postignut sporazum, doneto je rešenje o eksproprijaciji koje je poništeno od strane drugostepenog organa a predmet je vraćen na ponovni postupak.
Kako treba da izgleda majšanska petlja
Zbog izuzetno velikog nagiba postojećeg mosta preko pruge, Zavod za urbanizam je tokom izrade plana detaljne regulacije morao da izmesti petlju, kako bi novi most imao manji nagib, a sam prilaz mostu bio uređen kružnim tokom. Cela petlja sa mostom zauzima veliku površinu koja zahteva rušenje dobrog dela prostora koji je trenutno izuzetno siromašan kada je u pitanju saobraćajna infrastruktura. Veliki broj uskih ulica se uliva u nepreglednu raskrsnicu koja vodi na most.
Zelenom bojom su docrtane nove saobraćajnice, koje ću u prvo vreme da vode na stari most, a nakon izgradnje bulevara sa druge strane pruge u ulici Bore Stankovića, uslediće i izgradnja novog mosta koji će voditi na ovu petlju. Novi most nije docrtan na gornjoj slici.
Pored toga, vidimo da će ulica Servo Mihalja biti prekinuta, i da će se u nju ulaziti preko saobraćajnice koja trenutno ne postoji a koja po planu treba da spoji ulicu Jovana Cvijića sa Majšanskim putem. Takođe, ulica Jovana Mikića dobrim delom skreće, a ona će pored trase za prilaz kružnom toku imati i trasu koja će ići ispod novonapravljenog mosta, čime će se duž pruge stvoriti jedna ozbiljna saobraćajnici visokog prioriteta sa četri trake.
A da li je istina da su prvo otkupili 7 Čakanjevih placevaa za ostale šta bude?
Odlicne informacije, svaka cast!
Ruznije okoline na daleko nema. Drago mi je sto ce se to porusiti jer niti jedno parce zemlje tamo nije zasluzilo da ostane.
Izgled na dan 11. februar 2011.g.
Rušenje
Rušenje
Rušenje
Rušenje (prve tri kuće sa leve strane)
Iz Jovana Cvijića prema mostu
Ovo znači i kraj za dva klasična bircuza : Lokomotivu i Pipacs
Ni manjeg mesta ni većeg derneka : PIPACS
Iako ima svega nekoliko kvadrata, neretko je tu živa ciganska muzika.
U bircuzu su čuli da se priča o rušenju ali ne da će to biti skoro.
Ljudi su po kafanama cesto bolje informisani nego novinari. Potpuno su u pravu, kada ce doci do rusenje zavisi od sredstava koje izdvoji Direkcija za izgradnju grada koja i finansira eksproprijaciju. U zavisnosti od budzeta Direkcije, zavisice i to da li ce se otkup uraditi u narednih godinu, dve ili 10 godina. U principu i sami vidite da toga ima mnogo, i mora da se ide od slucaja do slucaja, jedan po jedan.
Grad nema para. Verovatno bi sve jeftinije proslo da Cakanj nije umesao prste. Prvo njemu jave, on otkupi, pa naprave plan, pa otkupe od njega-skuplje normalno. I na kraju dele. Tako Subotica napreduje brzinom svetlosti u mraku.
Барем да поменете улицу Авалску.И тај угао са бившим војним магацинима и високим зидом.Све од броја 1.Биће то јако лијеп крај када се урбанизује и изгради.