Elaborat za subotički nadzemni „metro“

Opšti okvir je činjenica da je Srbija odlučila da revitalizuje prugu Beograd – Budimpešta.  Poslednjih godina Skupština Vojvodine je izuzetno angažovana oko revitalizacije pruge Segedin–Subotica– Baja, sa partnerima iz Mađarske, ali ka ovim magistralnim železničkim pravcima treba da gravitiraju i železničke „pritoke“, pružni pravci koji će „prikupiti“ robu i stanovništvo – kaže u razgovoru za „Politiku“ mr Milan Vučinić, predsednik Klastera za transport i logistiku Vojvodine, član radne grupe koja treba da unapredi železničku infrastrukturu na teritoriji grada. On ističe da transportni sistem ne može da počiva samo na jednoj glavnoj arteriji.

Kao čovek koji je ceo životni vek proveo na pruzi, Vučinić je u svom elaboratu predložio da se prevashodno izađe u susret investitorima u Slobodnoj zoni. Za to je potrebno da se obnovi i delom izgradi pruga koja je išla do Crvenke.

pacirSDC18338

– Postoji deo pruge do bolnice. Iza bolnice pruga je demontirana, ali postoji trasa koju bi bilo potrebno obnoviti u dužini od oko 1,5 kilometara, a zatim napraviti novo odvajanje za Slobodnu zonu od još oko 700 metara. Ukoliko znamo da kilometar takve nove pruge košta između 250.000 i 300.000 evra, jasno je da je to ulaganje koje bi se već za godinu dana isplatilo – objašnjava Vučinić.

Stanica „Bolnica“

pacir SDC18337

Sagovornik „Politike“ dodaje da je za izgradnju ove trase potrebno oko godinu dana, od čega najduže traje izrada projektno-tehničke dokumentacije – i do osam meseci. Osim pruge do Slobodne zone, koja bi pogodovala pre svega prevozu tereta, Vučinić obrađuje i povezivanje grada i prigradskih naselja gde bi železnica ponudila alternativni prevoz stanovništva. On predlaže tri železničke linije: jedna bi išla od nekadašnje fabrike „Zorka“ do naselja Orom, druga bi produžavala o naselja Bački Vinogradi, a treća bi povezivala bi naselja Bajmok i Orom.

Predlog je da u „špicevima“ vozovi saobraćaju na svakih 20 do 30 minuta, a da karta važi i za presedanje u gradske autobuse. U posebnom elaboratu obrađena je moguća izgradnja multimodalnog transportnog terminala u selu Naumović, nadomak Subotice. Ovaj terminal obuhvaćen je i projektima pruge Beograd–Budimpešta, piše „Politika“.

pacirSDC18339



KOMENTARI

  1. ivan kaže:

    Plan je razuman ali znam da nije vise nije ni smesno ali cu ponoviti, neverujem dok nevidim maketu!

  2. Safeth kaže:

    Samo nam jos hfale jos nadrndanih vozaca lokomotiva i konduktera kao sto su ovi iz sutransa

  3. Anonimni kaže:

    SEBESITY je blizu, ispred autoputa koji ce proci prikljucsit se na pravac za Sombor

  4. STeve kaže:

    E ovo je vec utopisticki. Ali, super zvuci

  5. Aleksa kaže:

    Cinjenica je da trasa postoji ali se koristi kao put a kraj puta su se nanizale kuce koje se naslanjaju na trasu, tako da ce tu biti vise posla nego sto se pretpostavlja.

  6. stormwatch kaže:

    Mlatimudalni transportni terminal u Naumovicevu? Prvo vi lepo gospodo predraga, zavrsite onaj minijaturni projekat postavljanja onih par komada signala sto ste zapoceli 2006 godine a onda pricajte o Overground linijama i slicnim glupostima. Prvo kako je moguce napraviti Mlatimudalni terminal u naumovicevu uopste funkcionalnim kada celom trasom do njega vodi jednokolosecna pruga? Ja se jako dobro secam da je 2006 u planu bilo i da dvokolosecna pruga bude napravljena od sela Naumovicevo – Subotica – Kelebija, naravno i to je bio neki predizborni laprdaj, kao i ovaj sto je sad.

    Zanimljivo kad zagusti sa sns glasacima, kako Subotica tik pred izbore krene masovno da se gradi. Suboticani su stvarno nasedali do sada od strane SVM/SNS na svakakve gluposti, ali proturiti pricu o gradskoj zeleznici koja ce biti resena ako zna se koja partija i 3. put u 4 godine dobije mandat….e pa to samo ultranaivna budala moze da poveruje. Da ste vi hteli, bili sposobni i znali kako, vec bi napravili tako nesto u periodu izmedju 2012. i 2016.

  7. S&S kaže:

    Da da. Približavaju se izbori.

  8. gradjanin kaže:

    Circus maximus

  9. TT kaže:

    Napravite prvo put iza kerskog groblja koji povezuje Macvansku ulicu i ide isve do bolnice.

  10. anonimussu kaže:

    Bas bi bilo fer da voz za Orom ide na 20minuta, a bus za Kelebiju na sat vremena. PRVO AUTOBUSE, A ONDA VOZOVE!!!!

  11. Subotica najvece selo kaže:

    Sta ce nam metro, ni Sutrans nije profitabilan. Transportni terminal u Naumovicevu je vec racionalno razmisljanje.

  12. anonimussu kaže:

    @Subotica najvece selo

    Preduzeca javnog prevoza nisu profitabilni skoro u celom svetu, jer ta preduzeca sluze gradjane, ali je sutrans druga prica, oni kad dobiju neki dinar od drzave/pokrajinske vlade/opstine, to nece da uloze u modernizaciju ili u nesto bolje. Ostali su nam iste linije iz osamdesetih godina, isti autobusi, isti polasci. SRAMOTA ZA SUBOTICU!

OSTAVITE KOMENTAR

43 + = 47

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 8 + 2 ?
Please leave these two fields as-is: