Elektrodistribucija Srbije tada počinje da primenjuje član 197a Zakona o energetici o obračunskom periodu, koji, kako su saopštili, u skladu sa evropskom praksom, predviđa očitavanje brojila najmanje jednom godišnje.
„Na osnovu iskustva, da bi bilo bolje i za korisnike i za nas, doneli smo poslovnu odluku da se taj rok skrati tako da će EDS brojila očitavati jednom u tri meseca. Zakon predviđa i mogućnost da, ukoliko želi, korisnik sam dostavlja stanje i tako prihvati ulogu samočitača“, kaže Biljana Komnenić, v. d. direktora Elektrodistribucije Srbije.
Navodi da će građani, od 1. do 6. u mesecu, na više načina moći da pošalju stanje i sami kontrolišu svoju potrošnju struje.
Slanje stanja brojila moguće je aplikacijom za mobilni telefon, imejlom, na sajtu EDS, telefonom, kao i na šalterima lokalnih elektrodistribucija.
U EDS-u navode da se može prijaviti stanje brojila preko aplikacije. Posle instaliranja aplikacije izabere se svetlo plava ikonica „prijava stanja brojila“, zatim izabere opština, popune osnovni podaci i pošalju slike stanja brojila. Detaljno uputstvo dostupno je na sajtu EDS-a.
Korisnici mogu i na stranici sajta EDS-a „prijava očitanih stanja“ da prijave stanje i pronađu kontakte za slanje imejlom i telefonom.
Od 1. juna moći će da se prijavi stanje i putem novoformiranog kontakt centra na besplatan broj telefona 0800 360 300.
EDS će svakog meseca snabdevaču slati podatke o očitanoj, dostavljenoj ili procenjenoj potrošnji električne energije za izradu računa.
„Jednom u tri meseca radnici EDS očitaće brojila na terenu, a u periodu između dva čitanja, ukoliko korisnik ne prijavi stanje, primenjivaće se tačka 3. iz člana 197a Zakona o energetici. To znači da će se u kombinaciji sa istorijskim podacima o potrošnji korisnika i uz primenu algoritma i softverskih modela raditi procena potrošnje“, navode u EDS-u.
Kako dodaju, „većina odredbi Zakona o energetici rađena je po evropskom modelu, i u regionu i EU, recimo u Nemačkoj i Češkoj brojila se očitavaju jednom godišnje, negde se čita tromesečno ili na pola godine“.
Za korisnike koji imaju ugrađena pametna brojila, stanje daljinski očitava isključivo EDS jednom mesečno. Do sada je ugrađeno oko 600.000 pametnih brojila. Iz sredstava kredita EBRD i EIB biće postavljeno još 600.000 pametnih brojila. Cilj je da do kraja decenije imamo 80 odsto pametnih brojila na mreži u Srbiji, što je i evropski standard, navode u EDS-u.
KOMENTARI
OSTAVITE KOMENTAR
Morate biti prijavljeni da biste komentarisali.
Sektaške lopine!
Proveriti uz pomoć stručnjaka za ovu tematiku u kojoj stavki se krije trošak očitavanja koji na kraju pada na teret krajnjeg potrošača. Ukoliko već postoji, red je i obaveza Elektro distribucije da iste troškove umanji, jer će očitavanje biti 3x ređe nego do sada.