Evropska raskrsnica bez perspektive

Tačka gde se ukršta Somborski put sa Zagrebačkom i Preradovićevom ulicom. Putevi koji vode prema Somboru, Kelebiji, Beogradu, odnosno Beču, Sarajevu, Zagrebu i Budimpešti. Raskrisnica koja spaja toliko regionalnih i međunarodnih puteva može samo da znači velik saobraćajni promet i ogroman potencijal. Saobraćaja ima, ali poslovnog potencijala već odavno nema.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (1)

 

Ovaj prostor danas jako tužno izgleda. Poslovnih prostora je sve manje, a i onih nekoliko preostalih zvrje prazni već godinama unazad. Tu je već svima poznata zgrada u čijem prizemlju se nekada nalazila Zastavina prodavnica.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (8)

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (9)

 

Nije ništa bolja situacija ni sa ostalim prostorijama u prizemlju ove zgrade. Od svih, tek jedan ima svog zakupca.

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (11)

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (10)

 

Prekoputa u Zagrebačkoj, jedini prostor na raskrsnici koji opstaje, zakupilo je jedno kulturno umetničko društvo, tako da se ni tu ne obavlja nikakva tržišna delatnost.

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (12)

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (5)

 

Na uglovima Preradovićeve je još gora situacija. Nekada su se na ovom uglu nalazile trafike koje su se vremenom same od sebe urušile. Ne tako davno je umesto tih trafika podignut zid sa nekoliko bilbordova.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (13)

 

Najnoviji događaj koji se pre desetak dana odvio na ovoj raskrsnici je rušenje jedinog preostalog kioska na drugom uglu, čime je zvanično zatvoren krug propadanja bilo kakve poslovne aktivnosti na ovoj raskrsnici.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (14)

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (2)

 

Imali smo prilike i da popričamo sa vlasnikom sporne parcele. Kako on sam kaže, ovo je centar grada, ali biznis jednostavno ne opstaje. Kao najveći problem navodi previsoke poreske stope, kao i precenjenu vrednost kvadrata poslovnih i stambenih prostora. Takođe je rekao da odustaje od bilo kakve gradnje na ovoj parceli u budućnosti.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (3)

 

Na našu konstataciju da je rušenjem kioska, ako ništa drugo, dodatno narušena i ovako već loša ambijentalna celina, on odgovara da se slaže i da ne želi da stvari ostanu na ovome. Oko parcele će biti postavljena žičana ograda kao privremno rešenje, a u cilju sprečavanja formiranja divljeg javnog toaleta od strane prolaznika i Roma prosijaka, koji ovde najviše provode vremena zbog stranaca koji ovde prolaze svojim automobilima. Takođe navodi da on želi da postavi neku veću i lepšu ogradu, ali jednostavno u ovom trenutku nema 65.000 dinara potrebnih za lokacijsku dozvolu i ostala odobrenja.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (4)

 

O samoj Preradovićevoj ulici je već bilo reči na ovom sajtu. Samo ćemo se još jednom osvrnuti na to da je veći deo kuća ovde već odavno napušten, a dobar deo njih će od vibracija koje proizvodi teretni saobraćaj da se uruši. To i nije neka novina, primera radi, veoma atraktivna palata koja se nalazi samo nekoliko metara od ove raskrsnice, stoji prazna već tridesetak godina, što je i naš sagovornik potvrdio.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (7)

 

I na kraju, temeljna rekonstrukcija prostorija "Bunjevačkog kola" je jedina svetlija vest u ovom kraju i to već duži niz godina unazad.

 

Raskrsnika Zagrebacka i Somborski (6)



KOMENTARI

  1. Gospon kaže:

    Jeli na ovoj raskrsnici nekad bio neki dućan "Sarvaš"?Postoji li neka stara slika?

  2. Pametnjaković kaže:

    Putokazne table su jedinstven biser Subotice.

    Postavljene su na mnogim mestima ne PRE, nego POSLE raskrsnice, što je za neke za koje je tabla važna, a nisu odavde, razlog da nastave do sledeće ulice, tamo da okrenu auto i da se vrate nazad, ukoliko su previše kasno skontali jedinstven sistem postavljanja putokaznih tabli u Subotici.

    Ali nije to ništa čudno, verovatno imamo i jedinstvene saobraćajne stručnjake.

  3. palićanka kaže:

    Sarvaš je bila apoteka

  4. DD kaže:

    a kakva treba poslovna delatnost da se obavlja u ulici u kojoj nema gotovo nikakvog obezbedjenog parking prostora? kuce naslagane do ulice ni za trotoar nema mesta a kamoli parking.

  5. JimmyQ kaže:

    @DD U ovom pitanju je i odgovor na problem. Ova ulica nije prilagođena saobraćaju koji se odvija kroz nju, nikada nije ni bila. Kada bi se manje kralo, a više radilo imali bismo obilaznicu oko centra grada od prelaza Kelebija i ova ulica bi bila još jedna od lepih i naseljenih ulica u centru grada…Samim tim bi kuće, trotoari i travnjaci izgledali lepše, a poslovni prostori bi služili građanima. Odavno se poslovni prostori tipa "stani, kupi, idi na wc" ne grade u centrima gradova, nego na autoputevima i magistralama…U nekim srećnijim zemljama…

OSTAVITE KOMENTAR