Gas je dobar, kućne instalacije ne valjaju

Potrošači i isporučioci gasa izgleda ne koriste ista merila kada se govori o kvalitetu gasa u domaćinstvima. U lokalnim štampanim i internet medijima građani su u više navrata tvrdili da im se isporučuje gas slabijeg kvaliteta, da u njemu ima kompresovanog vazduha, da se zbog toga povećava potrošnja, a sa njom i računi, iako realno građani dobijaju grejanje slabijeg kvaliteta.

Da njihove pritužbe nisu usamljene potvrdila je i Nacionalna organizacija potrošača Srbije, koja je najavila da će u saradnji sa nezavisnom laboratorijom početi kontrolu gasa u kućnim instalacijama, a ne na čvorištima, kako to radi „Srbijagas“.

.

U „Suboticagasu“, jedinom isporučiocu gasa kroz 560 kilometara dugu gasnu mrežu koja stiže do 8.500 domaćinstava, kažu da znaju za ove primedbe potrošača, ali da su one sporadične i neargumentovane. Nada Gvojić, rukovodilac tehničkog sektora, kaže da su od početka grejne sezone imali tek jedan ili dva poziva i da se žale uvek iste osobe. Međutim, lokalni mediji objavili su pismo grupe stanara koji tvrde da im stanovi nisu dovoljno zagrejani, da je plamen ružičast, što ukazuje na prisustvo kiseonika, ali da u „Suboticagasu“ ne žele da čuju njihove primedbe.

.

– Da na bilo koji način ubacujemo kiseonik u gas, već odavno bi nam nadležni inspektori oduzeli licencu za rad – tvrdi za „Politiku“ Šandor Keler, pomoćnik direktora u „Suboticagasu“. – Kvalitet gasa meri „Srbijagas“, pošto je za to potreban skupi uređaj koji mi nemamo, i na naš pismeni zahtev na kraju svakog meseca oni nam daju izveštaj o kvalitetu gasa i to ugrađujemo u našu cenu. Subotica se gasom snabdeva iz uvoza, sa priključka kod naselja Adorjan pored Kanjiže, tako da kvalitet gasa na tom priključku kontrolišu i mađarski inžinjeri i „Srbijagas“ u svojoj laboratoriji u Novom Sadu.

.

Keler objašnjava da su kao distributeri gasa i sami u jednom trenutku pre nekoliko godina imali sumnje u njegov kvalitet, te da je po nalogu direktora urađena kontrola u nezavisnoj laboratoriji.

.

– Ipak, pokazalo se da su rezultati isti kao oni koje dobijamo od „Srbijagasa“ – kaže Keler. Prema njegovim rečima, ono što je verovatniji problem jesu loše podešene gasne instalacije u domovima potrošača kada gasni kotao ne meša dobro zemni gas i kiseonik. Kontrola gasnog kotla je obaveza samog potrošača, a posao se poverava overenom serviseru.

.

– Svi serviseri imaju analizator gasova i na osnovu povratnih informacija od njih možemo reći da nikada nije bio problem loš kvalitet ulaznog gasa – tvrdi Keler.

.

A. Isakov
Politika


KOMENTARI

  1. maja kaže:

    Kvalitet gasa meri „Srbijagas“, pošto je za to potreban skupi uređaj koji mi nemamo….

    Svi serviseri imaju analizator gasova i na osnovu povratnih informacija od njih možemo reći da nikada nije bio problem loš kvalitet ulaznog gasa…

    Znaci serviseri imaju taj „skupi“ uredaj ali ga Suboticagas ne moze kupiti posto je preskup pa onda i ne moze da meri kvalitet gasa. Jos jedna od niza prevara gradana. Bitno je da oni placaju nekom svakog meseca za kontrolu gasa  i to ugraduju u cenu…

  2. Nata kaže:

    Sta se placa preko racuna za gas to ne zna niko sem „Subotica gasa“ Svi znamo da na racunima stoji: ocitano… izmereno… isporuceno… 👿 Mislim da ovakav racun samo nama mogu da uvale… Po kom to zakonu treba i do 25 kubnih m da placamo vise nego sto je ucitano na nasem satu??? Ako postoji gubitak u isporuci onda se izracuna procenat i lepo napise naknada za izgubljeni gas pri isporuci, ali to se ne moze napisati jer je to vec uracunato u cenu… Koje smo mi budale 😀

  3. mesab kaže:

    A dali neko kontroliše gas koji se isporučuje u bocama od 10 kg. takodje za domaćinstva? U njima ne da nema dovoljno čistog gasa nego imam nekad osećaj da je nabijen vazduhom. Nekad su postojale vage na prodavnim mestima pa je prodavac stavljao bocu na vagupred vama da vidite koliko gasa kupujete, a sad je sve to nekako postalo neobavezno. Jeste da ovo nisu velike količine, ali svaki nepravedno uzeti dinar od potrošača ne služi na čast dobavljaču!

  4. građanin kaže:

    Prvo Srbijagas ,,oplemenjuje,,kvalitet a posle Suboticagas a potrošač će sve to platiti bez diskusije.Januarski i februarski račun ćemo platiti tako što ćemo lepo pocrkavati od gladi.Ne interesuje to nikoga.Juče na gradskom parlamentu niko ništa nije pitao (pardon, sem G.Radića ali mu niko nije odgovorio) kad su usvajali planove javnih preduzeća.Sve je jasno svakome samo nama nije jasno. Zašto su povisili cenu gasa umesto 10% 18%?Zašto ,,oplemenjuju,, gas?Zašto plaćamo posebno i gubitak u isporuci kad je to sve već u osnovnoj ceni?Sve dok narod ćuti oni će nas smatrati budalom.

  5. cjoska kaže:

    -Kvalitet gasa meri „Srbijagas“, pošto je za to potreban skupi uređaj koji mi nemamo

    -Svi serviseri imaju analizator gasova

    ove dve izjave dao gospodin Keler-HA_HA_HA

  6. Magelan kaže:

    O cemu sam ja pricao sve ove dane. Tvrdim isto da se gradjanima isporucuje los gas i da se racuni uvecavaju nenormalno a onda se neki pametni iz grada javljaju da to nije tocno, odakle meni te informacije i sl. Pa normalno da Srbijagas nece reci: oprostite, nas gas je los, nemojte placati tolike racune! Uzece narodu sve, ko i svi ostali lopingeri!!!!!

OSTAVITE KOMENTAR