Gde je taksi luksuz, a gde je džabe

Cena starta u Subotici i Kraljevu je 50 dinara dok je u Beogradu početak vožnje tri i po puta skuplji.

Taksisti u Beogradu dnevno prime oko 15.000 poziva, dok u Subotici ili Kragujevcu jedva 2.000 poziva stigne za ceo dan.

taxi

– Kada bi tamo bila ista cena vožnje kao u Beogradu, niko se ne bi vozio taksijem. Samo u jutarnjem špicu za sat vremena primimo 450 poziva, u toku dana to bude oko 3.500 poziva, i to samo “Beogradski taksi”, a da ne govorimo o taksijima koja ljudi zaustave na ulici i o ostalim taksi udruženjima – priča Milan Bojić iz “Beogradskog taksija”.

Određivanje cene taksi vožnje zavisi i od toga koliki su nameti taksistima. Bojić kaže da zarade od taksiranja nisu velike zbog nameta koje taksisti trpe u glavnom gradu, a koji su u ostatku Srbije znatno manji.

Dnevna zarada taksiste je oko 1.500 dinara. On uzme dnevno 4.500 i kada oduzme troškove za gorivo i amortizaciju, koja je za Beograd velika jer se u odnosu na manje gradove prelaze znatno veće kilometraže, to na kraju bude mala zarada – priča Bojić.

Subotica po cenama najbliža Beogradu

– Taksi se isplati za kraće vožnje, recimo od centra do Prozivke je oko 200 dinara, dok je cena autobuske karte 90 dinara, ali po istoj ceni autobusom mogu stići do naselja Aleksandrovo, što bi taksisti naplatili dva ili tri puta više. Mogli bi da spuste cene, ali kada sam u žurbi, uvek zovem taksi – kaže Subotičanka Jovanka Šarčević.

 

BLIC



KOMENTARI

  1. Safet kaže:

    Od malog bajmoka do palica je cena karte 90 din ako imas karticu 60din autobusom dok taksisti deru od 800 do iljadu dinara ko koga tu dere procenite sami.
    Mislim da bih se taksisti morali malo vaspitati lepom ponasanju jer ovo sto subotica ima danas od taksista je blago receno uzas… Dvako dobro.

  2. deki kaže:

    Kao prvo u Subotici je start 80 din a km 60, to su minimalne cene koje opstina prepisuje i koja se naravno ne postuje.
    I kao sto ste i napisali prozivka – centar je oko 200 dinara ali udruzenja kao sto su Omega taxi i Yu taxi daju popust na taximetar i putnik placa 150 dinara sto je protiv opstinskog pravilnika.I da udruzenja sistematski krse propise,neki su s tom nelijalnom konkurencijum i postali velika udruzenja.
    Tim potezom grabe sebi vise putnika poslasluzeci se nasim mentalitetom da bismo se je..li za 20 dinara.
    Nigde na svetu nisam upoznat da se daje popust na taximetar ili da se ide ispod minimalne cene samo u Srbiji koja nema alate i zelju da dovede u red mpr. javni prevoz.
    U Beogradu ili Novom Sadu problem su divlji taxisti sto u Subotici nije problem ima ih mozda 2-3 nego je problem mizerija za koji se radi.
    Zaboravili ste da nabrojite i taxi preduzeca u Beogradu i ostalim gradovoma gde rade taxi vozaci na procenat koji ako zarade vasih 1500 dinara onda je neki veliki praznik ili cudo nevidjeno dok taxisti sa svojim vozilom mogu i vise da zarade.

    Niste ni napomenuli da u manjim naseljima prvi 1 ili 2 km su besplatni i vasih 200 dinara za 2 km ispadne mozda samo 100.
    @ safet
    Nisam siguran sinko na kojem evolutivnom nivou si sada ali mogu ti potvrditi da i rezervni tocak Sutransa ima veci IQ od tebe.
    Kada vec pises pokusaj pisati pravilno i gramaticki ispravno i da dajes argumente ili cinjenice koji imaju smisla.

  3. suboticanka kaže:

    start 50 din u Subotici? recite kod koje taxi službe pa da se vozimo sa njima…
    80-90-100 din je start…

  4. Safet kaže:

    @deki nema veze moj iq sa preskupom taksiju u gradu. Vi ce te da nam idredjujete dali ce neko da nam daje popust na taksi metar? ??? Dali vi to zelite da drzite monopol u gradu?
    Ako neko zeli danam da popust ili nas vozi za dzabe ako se njemu isplati to vas ne bih trebalo da brine… Skreces sa teme prozivajuci nekog da je ne pismen a ne bavis se temom o najskupljem taksiju u evropi!
    Oslo je jeftiniji srazmernobplatama standardu itd dok suboticani i dalje prihvataju da budu tlaceni i ponizavani od strane svih mogucih prevoza…

  5. oxxo kaže:

    @safet

    Molim te nemoj vise da pises nista, degradiras tastaturu, citaoce , srpski jezik i moderatore koji moraju da se spuste na jako nisak nivo da bi razumeli sta si hteo da kazes.

  6. Anonimni kaže:

    Oxxo to sto ti je mali iku pa ne razumes to je tvoja stvar

  7. nekoime kaže:

    >>Cena starta u Subotici i Kraljevu je 50 dinara dok je u Beogradu početak vožnje tri i po puta skuplji.

    a na slici cena starta u subotici 80 din, a u bg 170 din… jeb’o vas blic i “informacije”

  8. nekoime kaže:

    @deki
    >>Nigde na svetu nisam upoznat da se daje popust na taximetar ili da se ide ispod minimalne cene samo u Srbiji koja nema alate i zelju da dovede u red mpr. javni prevoz.

    sta ti je popust na taximetar?

  9. Damir kaže:

    @nekoime

    Naime kada sa taxi prevozom stignes na destinaciju i taximetar ti pokaze 500 dinara a taxista kaze 400, manje ti naplati da bi sledeci put isto njega ili njegovo udruzenje zvao. Srozava cene a cene su zasticene na kraju ces se vozikati taxijem po 100 dinara umesto 300.
    Poenta je u tome da ne razmisljamo unapred , ni taxisti ni kao narod.
    Nije ta minimalna cena slucajna, to je ekonomski isplativa cena koja pokriva troskove goriva,amortizacije, i rezije i na kraju treba da imas i neku zaradu, pa svi rade za neku dobit.
    Na ovaj nacin taxisti kada voze ispod cene unistavaju posao i drugim taxistima, cene su tako minimalne da je to crkavica pa na kraju taxista ne moze da placa doprinose, rezije, i odrzavanje automobila.
    Rezultat toga je los vozni park na koji se svi zale samo ne razmisljaju zasto je to tako…zasto Omega taxi ima te kante od voznog parka??
    Pa kada voze ispod cene daju popuste svima 20% od kojeg bi mogli da plate popravku ili prijave radnika ali smo toliko dokoni da bolje da radimo za nista a gazda svakako sakupi svoj novac mesecno na koji ni porez ne placa, jel tako?
    Privatni prevoznici ne placaju svoje doprinose jer nemaju od cega..ulaze u poreske dugove od stotine hiljada dinara jer ili voze ispod cene ili moraju da daju popuste.
    Odrzavanje automobila nije mala stavka a mora se priznati da za ovu cenu koju placamo za kilometrazu ni ne zasluzujemo bolju i kvalitetniju uslugu.
    Koliko para toliko muzike.

    Popust na taximetar i nepostovanje nocne tarife se u svakoj pravnoj drzavi smatra protivpravno stecenom poslovnom prednoscu,jer ti nemas putnike zato jer imas kvalitetnu uslugu,automobile,vozace, nego zato sto vozis ispod zakonom zagarantovane minimalne cene i time stvaras protivpravnu poslovnu prednost, ili si nelojalna konkurencija.
    Taxisti takmicite se ko je usluzniji, ko ima kvalitetniju uslugu i automobile,budite ljubazniji da stignete u zadatom roku na adresu a ne ko ce biti jeftiniji…pa gde ce tome biti kraj…zna se..bar 300 od 450 taxista je u reprogramu poreske uprave jer su duzni milione.

  10. tx kaže:

    Deki, nije tačno da grad propisao minimalne već jedinstvene cene. To nikako nije isto.
    Nisam obilazio svet i proveravao ali popust na taksimetar je direktna posledica propisivanja prvo minimalne a posle jedinstvene cene. Zašto se potpuno ukida konkurencija baš za taksi prevoz kada se zna da bez nje monopolisti uvek drže cene koje im odgovaraju i u koje ugrađuju sve svoje nedostatke? Da u svetu ne postoje desetine proizvođača automobila koji se takmiče i bore za kupce mi bi još uvek vozili nekakve moskviče i trošili 30L u gradu. Zamisli da se neko setio da propiše da auto mora da troši minimalno ili tačno 30L u gradu.
    Osim pomenuta 2 mogao bih iz prve ruke da nabrojim bar još 5 udruženja za koje sam čuo ili od putnika ili od kolega koji tamo rade da daju popust. Za neke koji rade isto verovatno i nisam čuo. Kada bi se brojao broj vozača verovatno veći broj u gradu vozi sa nekim popustom nego bez njega. Drugu tarifu ne uključuju ni članovi stuksa i to po preporuci baš svog nadudruženja koje se inače poziva na zakon kada kritkuje druge. Dakle, kada nam odgovara pozivamo se na zakon a kada ne kršimo ga i sami?
    Kada se spominje “nelojalna” konkurencija trebalo bi spomenuti i subotički specijalitet da udruženja imaju “svoje” stanice. Po meni i to spada u nelojalnu konkurenciju pogotovo što oni koji su zauzeli najbolja mesta u gradu još hoće da određuju i cenu ostalima. Da nije to malo previše?
    Za one koji nisu u poslu objašnjenje. Dan taksiste u subotici ide otprilike ovako: poziv, vožnja do bolnice i prazan nazad na svoju stanicu. Sledeći poziv kod bolnice i vožnja prazan po putnika istim putem kojim je pre pola sata došao prazan i vožnja na autobusku stanicu. Vraća se prazan na svoju stanicu. Za pola sata poziv na autobusku gde opet vozi prazan putem kojim je malopre prazan došao. Dan taksiste u Novom Sadu: poziv i vožnja do bolnice, ostane tamo. Uđe mu sledeći putnik kod bolnice i odveze ga na autobusku. Ostane tamo. Uđe mu putnik koga odveze na željenu adresu. Tu još ubacite i putnike sa stanice kojih oni na atraktivnijim lokacijama imaju više dok su u Novom Sadu ravnomernije raspoređene jer svi stoje svuda.
    Recimo da su na kraju dana taksista iz Novog Sada i Subotice iste pomenute tri vožnje sa istom kilometražom isto naplatili. Ovaj iz Novog Sada je prešao manje kilometara jer je uglavnom ostajao blizu adrese na kojoj je završio dok se naš iz Subotice vozika kao da je gorivo besplatno i kao da ne troši svaki kilometar gume, ulje, kočnice, amortizere i ostalo. Naravno da onda novosađanin može da vozi po nešto nižoj ceni i da opet bude u plusu. Dodatno, novosađanin manje pravi gužvu dok se prazan vozi do “svoje”stanice, manje haba puteve i manje troši gorivo koje je uglavnom uvozno..
    Dobitnici u novosadskom sistemu prolaznih gradskih stanica su građani (manja cena i nešto brži dolazak na adresu), grad (manje gužve i manje habanja puteva) i država (manje deviza za uvoz goriva). Taksisti pri tome uopšte nisu na gubitku jer po kilometru imaju istu ili bolju naplatu od subotičana.
    Dobitnici u subotičkom sistemu su par udruženja koja sa zauzela najbolja mesta u gradu. Gubitnici su građani, grad, država i taksisti koji nemaju dobre stanice.

  11. deki kaže:

    @ tx
    Zamisli da se neko setio da propiše da auto mora da troši minimalno ili tačno 30L u gradu.

    Uporedjivanje ti nije dobro i besmisleno je, moras naci bolje uporedjivanje.

    Inace u pravu si za “licna taxi stajalista” to je ostalo jos od proslog sistema cak i u Somboru su sva stajalista prolazna.
    Na svim mestima od javnog znacaja ( bolnica,gradska kuca,buvljak,autobuska i zeleznicka stanica , buvljak itd.) bi trebalo da budu prolazne stanice ali to je jedna druga prica za drugi clanak jer ovde je rec o ceni.
    Taxi je luxuz svugde u svetu samo u Srbiji nije.

OSTAVITE KOMENTAR

6 + 1 =