Gradska uprava zaobišla tender

 Iako se na sve strane naglašava neminovnost javnih nabavki, Gradska uprava u Subotici odlučila je da nabavi softver za automatizaciju kancelarijskog poslovanja direktnim pregovaračkim postupkom od firme „Mega kompjuters inžinjering“ iz Beograda.

 

Ovaj potez naišao je na žustre polemike u javnosti, a nekoliko nezadovoljnih računarskih firmi uložilo je žalbu Upravi za javne nabavke.

 

Kako saznajemo u informatičkoj službi u Gradskoj kući, tender je „preskočen“ iz tehničkih razloga, odnosno, da bi novi informacioni sistem za kancelarijsko poslovanje, koji inače košta 950.000 dinara, bio kompatibilan sa već postojećim sistemima, koji takođe dolaze iz ove beogradske kompanije.

 

-Održavanje stare aplikacije je bilo izuzetno skupo. Bilo je više ponuda, ali su stručne službe odlučile da nam je verzija firme „Mega“, koja u 60 opština ima softverske aparate, najviše odgovara – objašnjavaju u informatičkoj službi. – Da bi bilo kompatibilno sa softverima u delu finansija i dečjih dodataka, odlučili smo da nabavku izvedemo putem pregovaračkog postupka. Ako bismo napravili otvoreni postupak, onda bismo dobili i ponude softvera koje neće odgovarati svima u Gradskoj upravi.

 

 

To mišljenje poslato je Upravi za javne nabavke, koja je odobrila pregovarački postupak jer u zakonu stoji da se tenderi mogu zaobići iz „umetničkih i tehničkih razloga“.

 

 

– Na osnovu obrazloženja, mišljenja smo da su ispunjeni svi uslovi za primenu pregovaračkog postupka bez objavljivanja poziva za podnošenje ponuda i napominjemo da je ono zasnovano na oceni o ispunjenosti formalno-pravnih uslova – kaže u objašnjenju dr Predrag Jovanović, direktor Uprave za javne nabavke. 

 

 – Naručilac posla je obavezan da obezbedi da ugovorena cena u pregovaračkom postupku ne bude veća od uporedive tržišne.

 

Nekoliko vlasnika firmi u oblasti informacionih tehnologija žalilo se Gradskoj upravi jer su isključeni iz trke za ovaj posao.

 

Gradski usluzni centar

 

DRUGI – ISKLjUČENI

 

Moja kompanija radi identične vrste softverskih rešenja, a mogao bih da navedem bar još četiri koje mogu da ponude aplikacije – kaže vlasnik jedne od firmi, koji se žalio Gradskoj upravi. – Nigde se ne navodi zašto se druge firme isključuju iz ovog postupka.

 

 

NOVOSTI



KOMENTARI

  1. STeve kaže:

    🙂 Koja naivcina… 

    Pa stavide u specifikacije softvera na tenderu parametre koji su vam potrebni da softver bude kompatibilan sa onim koji zelite. 

  2. CICIRINELLA kaže:

    Posle nekoliko godina ponovo da uputim pitanje opštinskim genijalcima. Još koliko godina će mo čekati pa da možemo jednim najobičnijim upitom saznamo naše obaveze i uplate poreza na imovinu. Posao koji može uraditi jedan prosečan programer niste u stanju rešiti nekoliko godina unazad ili vam je to opravdanje za postojanje prenamnoženog ljudstva u haremu.

  3. mica kaže:

    Korupcija u reziji SVM. Dobro je nisu poslovni prostori i plava fontana. Nema se bas toliko para.

  4. Klodovik kaže:

    Da bi u MZ kupili WC papir, moramo sakupiti 3 (TRI) ponude.. SRAM VAS BILO!

  5. Beli kaže:

    Šta kukate samo bez veze. Ako je to tako , neka zainteresovani podnesu prijave. To je već neka akcija. Nisu  više ovakvi potezi džabe i bez efekta . Ako imate stvarno dobar integralni programski paket onda nema čekanja jer će nas u protivnom pregaziti i šinobus a ne samo brzi voz !  

OSTAVITE KOMENTAR