"Suboticatrans“, jedini gradski prevoznik u Subotici, najverovatnije će dobiti konkurenciju. Naime, na poslednjoj sednici Skupštine grada usvojena je studija o unapređenju javnog prevoza u gradu, koju je uradio tim Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, a po narudžbi lokalnih vlasti. Studija je koštala pet miliona dinara, a u predlogu modernizacije kao jedna od značajnih novina navodi se i uvođenje privatnih prevoznika, s kojima bi grad potpisao ugovore svake godine, a koji bi podrazumevali i cenu karata o kojoj bi i dalje odlučivao grad.
Studija je urađena zbog toga što je postojeći gradski prevoz postao neefikasan, zastareo i nedovoljan da odgovori stvarnim potrebama građana. Sve promene koji bi prema predstavljenoj studiji trebalo da se sprovedu kako bi se došlo do modernog i efikasnog gradskog prevoza zahtevaju mnogo vremena, odnosno biće realizovane za nekoliko godina, uz sredstva koje će se obezbediti kroz kreditno zaduživanje.
Opozicioni odbornici su prilikom predstavljanja ove studije u Skupštini kritikovali njene nedostatke koje su pre svega videli u nepostojanju predloga da se ponovo uvede šinski prevoz. Subotica je, naime, sve do sedamdesetih godina imala vrlo funkcionalne tramvaje, koji su tada definitivno ukinuti. Radmilo Todosijević, SNS, podsetio je da Subotica ima nekoliko pružnih pravaca koji bi mogli biti iskorišćeni kao dopuna autobuskom saobraćaju. On je studiji zamerio i što nije predvidela sistem različitih tarifa, što bi građanima pružilo mogućnost i jeftinije vožnje.
Gradonačelnik Saša Vučinić je odgovorio da se tramvaj može ponovo uvesti jedino „ako neko u gradu zna gde postoji 80 do 120 miliona evra viška“, te da bi se tada tramvaj „iz čisto emocionalnih razloga“ mogao i vratiti.
Valja podsetiti da je nakon 2000. godine upravo tim Demokratske stranke ponudio idejni projekat za ponovno uvođenje tramvaja, koji su građani dočekali sa simpatijama, budući da ga nikada nisu prežalili. Projekat nije dalje otišao od ideje, takođe zbog novca.
Vesela Laloš (Danas)
Znam da je sve bez novca, a razmišlja se na duge staze. U okruženju ima tramvaja a ponegde i trolejbusa. OSIJEK, SEGEDIN, nije ni mnogo dalje od nas TEMIŠVAR. Novi Sad namerno ne spominjem i oni su ukinuli tramvaj, a nisu uveli trolejbuse. Možda neka druga energija, ali Suboticu ne trovati sa gasovima, pa zar nije nam dosta prašine. Studije koje su do sada rađene delimično ili nikako nisu ostvarene. Da ponavljam sebe NEMA PARA, a prevoz je očajan. Hteo bih patentirati predlog koji se nikada ne spominje neka vrsta TRAMVAJA između Subotice – Palića, i to elektrifikacija na 8 – 10 km železnice. Stanice bi bile na prolazu. Glavna stanica, Autobuska stanica, kod Pionira, Javna skladišta tj. kod Subotičanke, iza Severa, Rasadnici, pa negde oko trimbi staze, naravno ZOO vrt, i stanica na Paliću. Male kompozicije za ovu relaciju izgradili bi u novom Bratstvu imali bi kao i nekada otvorene prikolice. Ipak sam ovo sve spomenuo, građanin koji redovno plaća porez i podanik sam ovog grada, koji volim i posebno ga doživljavam. DGYi
DGY +1 od mene za sve rečeno.
Kad vec imamo prugu koja nam deli grad na dve jednake celine, i koja realno predstavlja neki vid opterecenja za drumski saobracaj zasto je ne bi iskoristili.
Svi oni koji imaju na umu postavljanje tramvaja na ovu prugu, po meni imaju dobar rezon, jer osnovna infrastruktura postoji, potrebno je izraditi kola i uloziti u izgradnju stanica na kljucnim mestima i njihovo povezivanje sa okolinom. Postoji par lokacija koje bi bile izuzetno atraktivne i koje imaju dobru pespektivu u masovnosti, to su:
1. Zeljeznicka stanica
2. Autobuska stanica i Tehnička škola.
3. Pionir
4. Kod Javnih skladista.
5. Palić i to na dve lokacije.
6. Majsanska petlja (izgradjena)
7. Zorka kao kompleks koji treba da zaživi.
Jedna velika prednost ovakvog prevoza je taj sto nema ukrstanja sa drumskim saobracajem pa bi prevoz putnika bio dosta brzi i efikasniji nego kada bi se napravio tramvaj u postojecim saobracajnicama koje su i ovako zagusene i nedovoljno siroke.
Drugo, resenje je mnogo jeftinije od klasicnog tramvaja, jer postoji dobar deo infrastrukture.
Trece u perspektivi postoji jos niz tacaka na koje mogu izgraditi stanice i tu pre svega mislim na potez prema Palicu koji bi mogao da zazivi, i potez prema Zorci.
Cetvrto, ovakav saobracaj bi se u perspektivi mogao prosiriti i na okolne MZ i to Bajmok i Zednik, koji bi pored klasicnog voza dobili dodatnu sinsku konekciju sa gradom.
Samo sve to mora da se uradi na nivou da prevoz bude brzi od autobusa i da bude udobniji, cesci, pristupacniji itd.
Jako mi je žao što naš gradolonačelnik nema ovde svoje korene Valjda bi onda sa manjom dozom cinizma govorio o tramvaju i o nekim drugim stvarima za koje smo mi subotičani emotivno vezani
Što bi reko moj baćo ako , neka, mlad je još naučiće !!
Projekat tramvaj 2000. godine




2. april 1974. je dan urušavanja gradskog prevoza u Subotici. Tada je ne samo ukinut tramvaj već i deo gradskog imidža Subotice. Rušilački mentalitet je odlika svih koji se boje urbanog. šta bi ostalo od starih gradova širom Evrope da su sve staro i tradicionalno, po logici da se ne isplati očuvati jer je to preskupo? Nažalost deca ukidača tramvaja sa novopridošlim mrziteljima Subotice i dalje nam ruše grad, tradicionalne subotičke vrednosti i civilizacijsko nasleđe .