Svoj rediteljski prvenac Kinga Mezei nazvala je „Originalni Hamlet”, a u podnaslovu dodala „kriminalistička tragikomedija”, pa je lako pretpostaviti da se prva ovogodišnja premijera u pozorištu „Kostolanji Dežo” neće strogo držati Šekspirovog teksta. Premijera je zakazana za večeras u 19.30 časova, a rediteljka Mezei, kao ni saradnica na scenariju Kornelija Goli, ni sami glumci, nisu hteli da otkriju detalje oko adaptacije teksta.
– Predstava je rađena po drami Vilijama Šekspira i po motivima hronike „Gesta Donarum” koja prvi put beleži ovu priču. U većem delu držale smo se teksta drame, ali smo dodavali i scene o tome kako je još ova priča mogla da se razvija – objašnjava Mezeijeva.
U predstavi igra ansambl pozorišta „Kostolanji Deže”– Arpad Mesaroš, kao Hamlet, Imre Elek Mikeš, Gabor Mesaroš, Marta Bereš kao Ofelija, a gostuju i glumci iz mađarske drame Narodnog pozorišta Arpad Černik, kao Klaudije i Čaba Rablovski kao Horacije, kao i slobodni umetnik Zoltan Molnar.
Glumac Imre Elek Mikeš kaže da je po mnogo čemu ovo uzbudljiva predstava, a ono što je za nju neobično jeste to da igra samo osmoro glumaca, tako da poneki imaju i nekoliko uloga. Kinga Mezei je nastupala kao glumica i u Subotici i u Novosadskom pozorištu, pre odlaska za Budimpeštu, pa Marta Bereš kaže da je bilo lepo nastaviti saradnju sa njom, iako su uloge sada izmenjene.
– Lik Ofelije je mnogo puta izvođen na različite načine, ali mi to nije predstavljalo problem, naprotiv, bavila sam se i analizirala mnoga od tih tumačenja. Tokom rada jako sam zavolela lik Ofelije. Uostalom, svaki put kada igraš Šekspira, možeš mnogo da naučiš o sebi – kaže mlada glumica.
Scenografiju i kostime je radila Kinga Mezei, muziku Silard Mezei, dok je lutke izradila Kata Bodor.
Direktor teatra Andraš Urban pomenuo je da je u noći pred najavu premijere rediteljka zajedno sa tehničkom ekipom još farbala scenografiju, kao i da čitava ekipa veoma požrtvovano radi na pripremi predstave koja se, za sada, najvećim delom finansira novcem samog pozorišta.
– Mi još čekamo odluke raznih fondova o finansiranju našeg rada, iz budžeta smo dobili samo prvu ratu za produkcione troškove, iako je predstava potpuno završena, zahvaljujući pre svega angažovanju svih u pozorištu – kaže Urban.