Izložba: „Početak i kraj – 50 godina od ukidanja subotičkog tramvaja“

„Početak i kraj – 50 godina od ukidanja subotičkog tramvaja“ naziv je izložbe sačinjene od fotografija Edvarda Kirbusa i Zlatka Jovanova (1949–2014) o ispraćaju subotičkog tramvaja 4. aprila 1974. godine, te predmeta iz zbirke Gradskog muzeja Subotica vezane za početke tramvajskog saobraćaja u nešam gradu. Postavka se realizuje u okviru izložbe „Istoricizam u Subotici“, jer je prvi tramvaj u Subotici krenuo u periodu istoricizma, 1897. godine.

Otvaranje izložbe je 4. aprila 2024. godine, sa početkom u 18 časova, u Gradskom muzeju Subotica.

Gradski muzej Subotica takođe poziva stanovništvo da ustupanjem svojih fotografija i drugih predmeta, koji se vezuju za subotički tramvaj, doprinesu kolektivnom sećanju na ovaj deo subotičke istorije. Dostava fotografija i drugih predmeta je moguća lično na porti muzeja (Trg sinagoge 3), zauzvrat se dobija potvrda o predaji, ili putem mejla na adresu: muzejsubotica@mts.rs, a celokupan materijal će biti prikazan tokom „Noći muzeja”, 18. maja 2024.



KOMENTARI

  1. Suboticanin kaže:

    Kad bi ih bar vratili ceo grad bi bio zahvalan

  2. КЕРЧАНИН kaže:

    Ukidanje tramvaja je jedan od najvećih primera ako ne i najveći koji pokazuje na decenije pretvaranja Subotice iz grada u ogromnu seluštaru – „grada“ koji sve više nazaduje (naročito u zadnjih 10-15 godina) i gubi svoje stanovnike. Najveću krivicu za ovo nazadovanje smo mi koji tu živimo i koji ćutimo i dopuštamo da nam bilo ko vodi grad i radi šta želi.

  3. Mozakss kaže:

    Ove koji su tome doprineli najstroze kazniti..
    Oduzimanjem stecene imovine.

  4. Avet kaže:

    @Mozakss
    Oni koji su tada pre 50 godina doprineli ukidanju tramvaja su sada ili u nekom gerontološkom centru ili su većinom već davno u večitim lovištima.
    Dok se u Evropi u gradovima pametno gradila, proširivala i prilagođavala mreža tramvajskih pruga i metroa novim zahtevnijim potrebama masovnog prevoza putnika po gradovima, dotle su se u Srbiji ukidali tramvaji, prvo u Nišu (1930.-1958.), posle u Novom Sadu (1911.-1958.) a onda i u Subotici (1897.-1974.).
    Tramvaj kao gradsko prevozno sredstvo u Srbiji je jedino u Beogradu opstalo.

  5. Tramp kaže:

    @Kerčanin , upravo tako.Što gore narodu , vlastodršcima bolje.

  6. Kalauz kaže:

    Tramvaj je jedna jako opasna i riskantna stvar. Ako stanes nogom na sine – moze da te ubije struja. Oni koji su odlucivali o tramvajima su to znali i spasili stanovnistvo od te opasnosti. Lepo kao u njihovim rodnim selima i zaseocima, uzmes stapu ruke koji ti pomaze ne samo pri hodu nego i u odbrani od agresivnih seoskih kerova, i krenes lepo polako i sigurno kuda si naumio. To se je tako oduvek radilo i svi su doziveli duboku staost i nikoga nije ubila struja. Zbog toga se i grade po svetu kojekavi metroi da bi se sine sklonile pod zemlju i ljudi mogli mirno i sigurno da se krecu bez opasnasti da nagaze na sine pa da ih ubije struja.

  7. Mozakss kaže:

    @avet..
    Zato sam i rekao,kazna oduzimanjem imovine..
    Veca kazna nego da oni koji su zivi bufu na robiji.
    Ovako..njihovi potomci uzivaju blagodeti..naravno,sudski dokazati,da su se okoristili,a sve je to moguce,ako se zeli..pa i za sve odtale politicare,nosioce javnih funkcija.

OSTAVITE KOMENTAR

8 + 1 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 10 + 6 ?
Please leave these two fields as-is: