U sklada sa Generalnim urbanističkim planom došlo je do proširenja Metohijske ulice u dužini od 530 metara. Ova ulica koja se nalazi u MZ Novo Selo predstavlja bitnu saobraćajnicu koja povezuje dva velika puta Karađorđev i Bajski, te je stoga prekopotrebno bilo njeno proširenje na dve kolovozne trake. Investicija je vredna 11,5 miliona dinara, a ono što je pozitivno pored samog asfalta su i ivičnjaci sa obe strane kolovoza što je retkost u Subotici.
Kanalizacija koja nedostaje u ovoj ulici se naknadno može izgraditi pored puta, jer je zeleni pojas duž cele ulice dovoljno širok. Međutim do kanalizacije ima još dosta. Prvo je potrebno izgraditi Kolekotr II, koji je u fazi pribavljanja dokumentacije.
Razvoj vodovodne i kanalizacione infrastrukture
Metohijska danas
Parking ispred prodavnice
Jedan od najboljih jugoslovenskih stonotenisera Vilmoš Harangozo rođe je u Subotici 1925. godine, a 1954. u Londonu se upisao u listu pobednika svetskih prvenstava, osvojivši zlatnu medalju. Rodna Subotica mu je obezbedila „reprezentativnu“ ulicu.
Na drugom kraju grada, slični scenario se odigrao i u Fočanskoj ulici, koja je proširena u dužini od 300 metara.
Svaka čast! E, to su ceste! Samo da se tako nastavi. I, ne zaboravite trotoare, kao na ovoj zadnjoj slici. 🙂
Pa ne mogu da verujem. Najzad jedna ulica u Subotici sa bankinama sa obe strane.
E sad jos da prosire i poprave kako treba Bajski Put i Halaski put….
:mrgreen:Svaka čast samo tako dalje graditi puteve!!!
U pravu si. Ali zar ne bi trebalo da su kocke, od kojih su nacinjene bankine, cvrsto spojene jedna za drugu betonom od frakcije ili jacim malterom? Ovako izgledaju kao da su samo poslagane jedna uz drugu ( slika 3 ).
Izgleda kao zesca fuseracija.
Bankine su zaista potrebne sa obe strane puta u svakoj gradskoj ulici da bi se sprecilo pucanje i drobljenje asfalta na ivicama i da bi se kanalisala voda od padavina u slivnike.
„Vojvođan – E, to su ceste!“ bas se u Vojvodini kazu ceste!
to je bilo zbog izbora samo,posle ce da izvade bankine i odnesu dalje 🙂
Tacno je da je lepo prosiren deo Focanske ulice, koji smo godinama cekali, a mnogi ga koriste i kao obilaznicu da zbog guzve neidu uz buvljak. jedino sto sad mnogi jure kolima,misle valjda da je auto put. Nadamo se samo da nadlezni nisu zaboravili da su tu i obdaniste a i da deca tuda idu u skolu,tako da bi lezeci policajci obavezno trebali !!!
Da pojasnim malo ko ne poznaje ovaj deo grada… Prva slika koja prikazuje Focansku ulicu, bas se vidi zelena ograda gde je parkiran beli auto, je ulaz u obdaniste a iza je skola.
Jos samo da vrate ogledalo na cosak sa Bajskim. Jako je nezgodno iz Micurinove izletat na slepo…
bankine su postavljene u beton nema gde da ode samo ako stvarno nisu fuserski (suflisko) odradjene!!!!!!
a zorkinu bi trebalo malo prosiriti jer masterplastovi i dunavcoopovi kamijoni kad prodju ne sapka nego i glava da mi padne deca i stariji ljudi ne smeju biciklima na put!!!!!!
Samo sto nema postavnjene kanalizacije!Samo je za atmosversku postavnjena !Bankina je vec nagazena sa strane crkve.A gradjanima odvodjenje kisnice sa krovova sto je islo na ulicu zacepljeno po nalogu inspekcije,a gradske kanalizacije nema!Sad ce curiti na pesake sa krovova a zimi ce i tu biti veoma opasno zbog leda! Kad bude napravljen kolektor lupace se asvalt da bi se postavila kanalizacija!
Mislim lupalje za prikljucke na drugoj strani!Ako nebude sa obe strane kanalizacija!
Jos jedan „dodjos“ sa komentarom…..
Postavljali ga radnici koji su sad dobili posao zbog obima poslova, kao i odvodne cevi za slivnike <mozda ni gumica nema u njima> TRERAKS. Videcemo posle vecih kisa!
Ovo sve sami strucnjaci za puteve ! Nisam ni znao da ih imamo toliko ! ? Da li vi znate uopste sta je bankina a sta ivicnjak ??
Mc:
Hvala na ispravci i na pojasnjenju pojmova 😉
Na istoj slici gde je beli auto obrati pažnju na banderu sa desne strane u sred trotoara. Majstorski… 😉
Te bandere su postavljene jos dok su umesto kuca bile njive, pa to se neda ispraviti,ne? A kod nas se bas i ne radi po nekom planu, sto pre izbaci da bude gotovo, pa da se slikamo…
Dakle, u komentarima se mogu pročitati zanimljive primedbe, koje su, na žalost, većinom tačne. Betonski ivičnjaci IMAJU tu funkciju da spreče eroziju kolovoznog zastora (iliti asfalta) i svuda (ozbiljni i KVALIFIKOVANI ljudi) to tako rade.
U jednom vojvodjanskom gradu su još sedamdesetih godina asfaltirali SVE ulice. Subotica je tada bila do grla u blatu. Vremenom su ukapirali da je jeftinije prvo postaviti: 1. kanalizaciju, 2. gasnu mrežu, 3. postaviti betonske ivičnjake pa POTOM asfaltirati ulice i time smanjiti troškove održavanja i produžiti vek trajanja putne infrastrukture. Poslednjih godina su krenuli u obnovu ulica po ovom principu. Betonski ivičnjaci se prilikom postavljanja (2/3 su ukopani u tlo) zalivaju betonom na spojevima i time dodatno učvršćuju zapreku za širenje i pucanje asfaltnog sloja (usled delovanja saobraćaja i meteo uslova – širenje i skupljanje asfalta). Ivičnjavi su PO PRAVILU uvek u nivou završnog sloja asfalta, osim u slučajevima kada je okolno tlo u VIŠEM nivou od puta. Dakle, ne štrče kao na primeru Fočanske i Metohijske ulice. Ovo je veoma bitno sa stanovišta bezbednosti saobraćaja, jer je veoma OPASNO, kada se pri neprilagodjenim brzinama, što je većinom slučaj, vozilo ODBIJE od ivičnjaka i počne nekontrolisano kretanje (ili na levu traku ili u nečiju spavaću sobu). Kada su ivičnjaci u nivou asfaltnog sloja, te opasnosti nema, a odvodjenje atmosferskih voda se rešava na drugačiji način.
Zaključak, „nepoznati genije“ je odlučio da postavi ivičnjake, koji štrče IZNAD nivoa puta, iako bočno tlo NIJE iznad nivoa puta te nema opasnosti da kiša nanosi talog na kolovoz, zatim, ivičnjaci NISU zaliveni kako to rade GRADJEVINCI, Ono što je izvesno je: ulica će biti raskopana, ivičnjaci pomereni, onda kada dodje na red kanalizacija. U medjuvremenu, neko od lokalnih dripaca će „utripovati“ da je na auto putu, vrdnuće malo u stranu, odbiće se od NEPRAVILNO postavljenog ivičnjaka i… Samo da ne bude žrtava.
Jedna dobra i PRAVILNA zamisao, uradjena diletantski, a koliko vidim (već i prepoznajem pseudonime „PR-a“ lokalnih „(ne)poznatih genija“), glavna kvalifikacija da se „to tako ima uraditi“ je: …. (pitanje za milion evra)… lokalni političar. (pred izbore 🙂 )
Najveci problem nije resen, put iz pravca Tavankuta! Tu bi trebalo postaviti lezece policajce jer nikakvo ogranicenje brzine ne zaustavlja ljude i tu se cesto desavaju saobracajne nesrece. da li je to tako tesko uraditi? inace ima oznaka za pesacki prelaz a na trotoaru nema zebrine pruge!
Neka sada na metohisku izadje gradska uprava i nek metla vodu sa puta. Koja ostane na putu jer nema pada do slivnika i sada vozila prskaju kucam cak i prozore!ILI kao u izorskoj nahnadno postave slivnike!!!!Ajd da je neko realan novinar postavio bi i te slike!!
Danas su neki robijasi fugisali bankine i zamenili utonule!!!!!!
Posle kise
I opet radovi na Metohiskoj post izborne popravke!!Lupa se kompresorom od rano jutros, uvazene reklamacije gradjana da svoja vozila nemogu da uteraju u avliju!!!A da resavaju vodu sto ostaje na putu nemogu jer to je tako kako je!!!